Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Stowa Prodiver

Diskussion i 'Diskussion' startad av jefflods, 9 januari 2016.

1. jefflods
    Trådstartare

jefflods Bonde

Hej!
    Funderar på om Stowa Prodiver är något att ha? Tycker den ser läcker ut. Hur är Stowas kvalitet? Samt om ni äger en får ni gärna posta bilder:) Är seatime prodiver värd extra kostnaden jämfört med vanliga seatime?

2. wotan

wotan Borgare

Från:
    stockholm
    Hej
    Jag vet inte hur prodivern är irl, jag har dock haft en seatime och stowa håller god kvalitet.
    Idag har jag bara mitt stowa b-uhr kvar men en antea är på att köpa listan:)

DrSbaitso och jefflods gillar detta.
  3. jefflods
    Trådstartare

jefflods Bonde

Skillnaden är väl att prodivern har 1000m WR och är gjord i titan. Sen är det ju andra mer kosmetiska skillnader också men det är inte så viktigt.

wotan gillar detta.
  4. wotan

wotan Borgare

Från:
    stockholm
    Kör på den du tycker är snyggast, kvalitetsmässigt finns det inget att klaga på!

5. jefflods
    Trådstartare

jefflods Bonde

Tyvärr så verkar den inte säljas på länk längre:(

6. wotan

wotan Borgare

Från:
    stockholm
    Det stämmer. vet inte vilken länk som kan passa, kolla runt på wus:)

7. vonbahr

vonbahr Har fått baka en pizza på menyn

Från:
    Stockholm
  8. DrSbaitso

DrSbaitso Friends of KS

Från:
    Uppsala
    Jag har Seatime och är väldigt nöjd! Förutom skillnaderna som nämnts är prodiver 1,5mm tjockare.
    Synd att den inte finns på länk längre. Kan dock vara ide att maila och fråga, då de är väldigt hjälpsamma och jag vet att de erbjudit utgångna klockor till folk som frågat efter dem. Länken är väldigt gedigen och passar bra till klockan, men den är inte helt utan nackdelar. Min första invändning är att länken är borstad men klockan är blästrad. När jag fick den trodde jag det var något fel, men när man letar efter det ser man det även på deras bilder. Boettens form i kombination med en konkav bezel gör också att klockan bär ganska stort för 42mm (jämförbart med 44mm som hos tex Sinn U1). Ändlänkarna är både bredare än de 22mm mellan luggarna, och ganska långa vilket gör att klockan bär ännu större. Jag har spaghettiarmar och klockan är större än jag skulle vilja, men jag gillar den för mycket för att kunna göra mig av med den i nuläget. På andra band, tex läder eller textil bär den mindre. Jag skulle inte rekommendera den på nato då det blir lite topptungt, men jag tycker själv den funkar bra på mesh, vilket kanske också kan vara ett alternativ om du inte får tag i länken?
    En annan skillnad mellan prodiver och seatime är att seatime har glasbaksida. Jag vet att det är fel, men jag tycker det är lite coolt.

wotan och jefflods gillar detta.
  9. DrSbaitso

DrSbaitso Friends of KS

Från:
    Uppsala
    WS på länk

wotan gillar detta.
  10. jefflods
    Trådstartare

jefflods Bonde

@DrSbaitso ska slänga iväg ett mejl och fråga dom. Skitläcker med grön vridring!

Edit: Tack för ditt svar, det gav mycket!

DrSbaitso gillar detta.
  11. wotan

wotan Borgare

Från:
    stockholm
    +1 på mest, funkar kanon!

Mårtenssons ur Brookfield