• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Strap till Daytona

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Trivs mycket bra med min direktörsklocka men mittpolerad länk känns inte som något för mig. Vad finns det för schyst strap man kan köpa? Har surfat runt en hel del för inspiration men inte hittat något som känns "wow" för 16520 med vit urtavla. Tacksam för förslag!

04XNsgM.jpg
 

DrDre

Patek
Ljusbrunt aligator med sådana där "end-links" som man klämmer ned mellan boetten och armbandet skulle nog bli väldigt snyggt.
 
  • Like
Reactions: par

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Borsta länken och köp ett ljust band. För stor kontrast mot tavlan ser oftast inte så bra ur. Satsa på ett lite tjockare band, lätt stoppat. Inga vikta kanter utan sådana att man serkanten på skinnet. Antingen en mysigt krokodilskinn med sköna färgskiftningar eller ett saffiano från Camille Fournet.
 
Den här kombon är snygg. Sub med mattsvart croc. Kanske bättre med brunt till din vita urtavla?

Grym passform mot hornen!

http://dangerous9straps.blogspot.se/2013/12/richards-supermatte-alligator-with-our.html

Just det "curved-end" bandet vart ju inte vidare snyggt, men något liknande som på denna speedyn kan nog bli grymt, har för mig att Hirsch har ett par modeller!

medicidepldial.jpg


Annars är det ju löjligt snyggt med end-links och läder som DrDre nämnde! Typ såhär:
2jwz2.jpg
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Svär i kyrkan och säger att jag verkligen inte gillar curved-ends och boettanpassade skinnband.
Valde aktivt bort det när jag beställde några straps till en dinka på väg in.
Jag vill ha det där lilla mellanrummet. As God intended it. :)
 

Mako

Omega
Just det "curved-end" bandet vart ju inte vidare snyggt, men något liknande som på denna speedyn kan nog bli grymt, har för mig att Hirsch har ett par modeller!

Håller med, det var mer kombon mattsvart/svart urtavla jag menade..och att brunt skulle va bättre på hans D..sen är väl vadderingen just på det bandet lite överdrivet.

Annars är det ju löjligt snyggt med end-links och läder som DrDre nämnde!
End-links är helt klart snyggare på en Daytona
 

Whedda

Rolex
Jag tror Singular har en snygg tolkning av just denna klocka med mellanbrun matt Aligator.
Håller annars med Aurum om att man skall undvika för extrema kontraster även om jag tror att t ex ett svart Cordovan från the Time Traveler skulle fungera bra pga ringarna i tavlan.
Jag gillar Cordovan just för lystern i skinnet och den avslappnade känslan till skillnad från exotiska skinn som kroko/ödla etc.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Jag tror Singular har en snygg tolkning av just denna klocka med mellanbrun matt Aligator.
Håller annars med Aurum om att man skall undvika för extrema kontraster även om jag tror att t ex ett svart Cordovan från the Time Traveler skulle fungera bra pga ringarna i tavlan.
Jag gillar Cordovan just för lystern i skinnet och den avslappnade känslan till skillnad från exotiska skinn som kroko/ödla etc.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Stämmer, jag har mellanbrun mellanstoppad alligator för tillfället. Passar utmärkt i mitt tycke. Burit den på olika typer av NATO och det funkade också, inte minst de jag kallar för NATO Skinn Natur och Honung.
 
Topp