• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Straps till JLC MC?

rdianat

Cartier
2-Faktor
Har en NIB JLC Master Control (senaste utförandet) incoming och funderar lite på vilket läderarmband man ska köra. Hirsch har ett riktigt schysst matt alligatorband med runda scales i mörkblått. Känns som att mörkblått gör klockan mest mångsidig (både bruna och svarta skor), och det passar dessutom bra till sekundvisaren. Det sitter på ett schysst svart, men det känns lite för strikt för min vardag. Några andra roliga förslag? Struts till sommaren känns också ganska givet. Tips emottages tacksamt!
 

Vesper

Rolex
Har en NIB JLC Master Control (senaste utförandet) incoming och funderar lite på vilket läderarmband man ska köra. Hirsch har ett riktigt schysst matt alligatorband med runda scales i mörkblått. Känns som att mörkblått gör klockan mest mångsidig (både bruna och svarta skor), och det passar dessutom bra till sekundvisaren. Det sitter på ett schysst svart, men det känns lite för strikt för min vardag. Några andra roliga förslag? Struts till sommaren känns också ganska givet. Tips emottages tacksamt!
Är det inte curved ends och lite udda millimeter mått mellan luggarna?
 

rdianat

Cartier
2-Faktor
Är det inte curved ends och lite udda millimeter mått mellan luggarna?
Det är fullt möjligt. Dålig koll måste jag medges! Hade först beställt en IWC Inge Laureus men pga lång levtid bytte jag till JLC:n i sista stund eftersom den fanns inne på lager. Det får fan inte ta för lång tid, hehe.
 

Vesper

Rolex
Det är fullt möjligt. Dålig koll måste jag medges! Hade först beställt en IWC Inge Laureus men pga lång levtid bytte jag till JLC:n i sista stund eftersom den fanns inne på lager. Det får fan inte ta för lång tid, hehe.
Nej det ska gå fort :) Men kan vara värt att kolla upp måtten min JLC har lite dumma mått t.ex.
 

rdianat

Cartier
2-Faktor
Nej det ska gå fort :) Men kan vara värt att kolla upp måtten min JLC har lite dumma mått t.ex.
Will do! Snabb googling (utan ref.nr) gav lite olika svar; 19/16 och 20/16. Verkar dock som att opinionen svänger åt curved ends. Inte haft det förut men känns väl lite mer premium antar jag.
 

sjobbe

Cartier
Det är som ni säger, det sitter böjda pins på den modellen. Kan vara lite klurigt men som jag har förstått det så funkar de flesta band och man kan även byta pinsen. Dock får man inte samma fina sömlösa passform mot boetten.

Det kan vara värt att göra lite efterforskningar innan du klickar hem ett band.
 

rdianat

Cartier
2-Faktor
Det är som ni säger, det sitter böjda pins på den modellen. Kan vara lite klurigt men som jag har förstått det så funkar de flesta band och man kan även byta pinsen. Dock får man inte samma fina sömlösa passform mot boetten.

Det kan vara värt att göra lite efterforskningar innan du klickar hem ett band.
Tack, ska kika på det!
 
Topp