• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Streetwear-tråden

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Känner du att du också vill posta bilder på din "kläd-ur matchning" men att du inte riktigt passar in bland alla slipsar, button down skjortor och oxfordskor?

Känner du att du inte vill bli flamead för dina Balmain jeans för 10 lax i "Kläderna gör mannen" bland flanellbyxor och dubbelknäppta kostymer?

Klär du dig snarare i ett par jeans, sneakers, t-shirt och en hoodie till vardags är detta tråden för dig.

Här avhandlar vi det mesta som har med streetwearkulturen att göra.
När släpper egentligen Paul&Friends Gosha SS17 i butik? Vilken färg på mina Supreme-strumpor ska jag ha till mina neongröna Louboutins?
Vem har gjort denna feta bomber i sammet som A$AP Rocky bär?

För att få lite kvalitet på tråden kan vi väl hålla oss till lite märken med status inom industrin. Du behöver inte posta här för att visa dina avklippta mjukisbyxor med ett par foppatofflor och Intersportsockor med en collegetröja med babyspya på.

#menwithstreetstyle

hip-hop-moments-2015-01.jpg
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Är det någon som vet var jag hittar ett par Converse 70's CDG vita? Jag behöver byta ut mina.

Och vad är streetwear i era ögon?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jag klär mig rätt enkelt och tråkigt på vardagarna #byggbod
Men vad är du ute för specifika plagg?
Samma här tråkigt nog, man får spexa till det på helgerna.
Allt förutom jeans, det har jag tillräckligt av. Ska se om jag kan hittar några exempel, tänkte mest bara märken man borde checka in.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Samma här tråkigt nog, man får spexa till det på helgerna.
Allt förutom jeans, det har jag tillräckligt av. Ska se om jag kan hittar några exempel, tänkte mest bara märken man borde checka in.
Exakt. Do it, lättare när man vet lite mer kring preferenser osv. Behöver vidga mina vyer också
 

Harley

Omega
Bra initiativ till tråd! Ska följas, då jag ligger lite emellan "dagens kläd-ur-matchning", "Kläderna gör mannen" & Denna tråden.
 

Harley

Omega
Såhär gillar jag t.ex att klä mig. Nike Air Max i tan- leather premium med matchande bälte, gröna cargopants & benvit t-shirt från Ralph Lauren ihop med en bratte m gul tavla.
IMG_7352.JPG
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Alternativ till jeans?

Chinos blir för dressat, cargobyxor kanske? Inga mjukisar, det kan man inte gå runt med på stan.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Alternativ till jeans?
Chinos blir för dressat, cargobyxor kanske? Inga mjukisar, det kan man inte gå runt med på stan.
Carhartt aviation pants, har mina på bygget idag. Lite smalare än deras vanliga cargo byxor som är stora som tält. Annars har ju de flesta även börjat med chinos med cargo-fickor, typ. Vissa har dock muddar nere vid ankeln, urkk.
 
Topp