• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Streetwear-tråden

aleks

Aka Wi
2-Faktor

almeyero

Panerai
IMG_0917.JPG
 

Oli

Omega
2-Faktor
Då finns det en hel del utbud faktiskt. Caliroots och sns är ju klassiker.
Ibland för vissa märken, typ Stussy och Carhartt så kan man köpa från Hollywood. Finns några fler svenska men kommer inte ihåg vad dom heter just nu.. Finns även några stora tyska och brittiska sidor man kan handla från också, ska ta reda på vad dom heter.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Då finns det en hel del utbud faktiskt. Caliroots och sns är ju klassiker.
Ibland för vissa märken, typ Stussy och Carhartt så kan man köpa från Hollywood. Finns några fler svenska men kommer inte ihåg vad dom heter just nu.. Finns även några stora tyska och brittiska sidor man kan handla från också, ska ta reda på vad dom heter.


kommer aldrig mer handla något alls ifrån caliroots :) pajas företag ;D
 

almeyero

Panerai
Brukar köpa relativt mycket ifrån www.mltd.com , de brukar ha sjukt bra erbjudande då och då med 40-50% varje gång. Bästa är om man kan splitta frakten tillsammans med någon och även om man är tvungen att betala moms så kommer man billigare undan än i Sverige samt att man får ta del av ett större utbud.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Ska till Japan i mitten av maj och ska förstås handla lite kläder när jag ändå är där. Är det någon som har koll på prisläget generellt vad gäller japansk streetwear? Tänker mig typ WTAPS, White Mountaineering, etc. Någon butik eller liknande som jag inte får missa?
Ingen koll på just de märkena men gellerent var märkesgrejer dyrare än här hemma/ EU. Var i Tokyo förra månaden.

Kan rekommendera Uniqlo och streetwear-området i Omotesando. Blandat med NOS supreme, yeezys (till sjuka priser) och vanliga streetwearbutiker. På andra sidan gatan ligger Ragtag, en vintage/ beg. Butik, helt ok priser och schyssta grejer.
IMG_3527.JPG
 

InFeFe

Cartier
2-Faktor
Ingen koll på just de märkena men gellerent var märkesgrejer dyrare än här hemma/ EU. Var i Tokyo förra månaden.

Kan rekommendera Uniqlo och streetwear-området i Omotesando. Blandat med NOS supreme, yeezys (till sjuka priser) och vanliga streetwearbutiker. På andra sidan gatan ligger Ragtag, en vintage/ beg. Butik, helt ok priser och schyssta grejer.
IMG_3527.JPG

Kan tänka mig det. Sålde ett par yeezys till en reseller som direkt skicka dem till Japan där han hade en vän som drev en kicksbutik. Även han sa att priserna i Japan var helt löjliga :)
 
Topp