• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Strul med nyligen inhandlad 16233, hur skall jag agera?

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Ett tips i all enkelhet från en herrre som jobbar med PR; det går aldrig att låta saker "blåsa över" när de väl fått fäste. Självkritik är din bästa vän i de fallen.
En kort idé hur man hanterar problem likt dessa (Väldigt grunt, eftersom det är en begränsad verksamhet med en specifik målgrupp):

1. Var helt transparent i vad som hänt (Utom i de fall man kompromissar med integriteten, eller riskerar att skada, någon annan än sig själv). Ödmjukhet är en dygd.
2. Ta dig an att åtgärda de fel som lett upp till situationen. (I den specifika situationen och i den rutin som uppenbarligen felat)
3. Redogör för hur det åtgärdspaketet kommer att se ut.
4. Sjösätt en ny rutin för att samma fel inte ska hända igen (Och redogör den för din målgrupp, i det här fallet potentiella köpare)
5. Se till att faktiskt vara så självkritisk att du agerar på punkterna enligt ovan. Alla accepterar en pudel, men ingen tål en person som bara snackar.


Om man agerar på en publik arena, och behöver kunder, är ett trasat renommé inte direkt till ens fördel. Inställningen att man inte pratar med sin målgrupp kanske flöt 1985 men idag funkar det inte. Använd kommunikationen till din fördel. Genom att vara öppen transparent och tillmötesgående kommer du bygga förtroende betydligt snabbare - vilket kommer ge resultat på din försäljning.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Det tråkiga i denna kråksång är ju att hade du skickat tillbaka klockan hade den förmodligen gått igenom "kontroll" och gått ut till försäljning igen till någon annan stackare. Och att han löst affären som en ansvarstagande herre hade du aldrig behövt skapa denna tråd.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Jag har pratat med Daniel och vi har löst problemet på ett sätt som jag är nöjd med. En reko kille som tar ansvar för affären.
Skönt att det löst sig för dig…
Men, det vore väl bra om du berättade hur ni löste saken också eftersom det tydligen är flera som råkat ut för liknande bekymmer, eller?
Tråden kan ju fungera som rådgivande för andra, och då bör ju lösningen visas också.
Bara min åsikt...
 

Rolexhelguld

Breitling
Tycker ni är alldeles för hårda mot Daniel.
Klockorna behöver sig en översyn då och då och det händer ju till och med att de stannar trots de varit på service.
Jag har köpt många klockor av Daniel. 10 klockor bara i år, har kvar alla och alla funkar kanon!
Ge honom en chans, är övertygad att han hjälper dig så att du blir nöjd bara han får chansen.....
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Tycker ni är alldeles för hårda mot Daniel.
Klockorna behöver sig en översyn då och då och det händer ju till och med att de stannar trots de varit på service.
Jag har köpt många klockor av Daniel. 10 klockor bara i år, har kvar alla och alla funkar kanon!
Ge honom en chans, är övertygad att han hjälper dig så att du blir nöjd bara han får chansen.....

Spännande att du registrerade dig för att skriva det.
 

Rolexhelguld

Breitling
Omega Planet Ocean Chrono XL 2008
Omega Seamaster 2015
Omega Seamaster Roseguld, svart läder band 2011
Rolex sub helguld blå 2015
Rolex sub stål svart 2007
Rolex Daytona vit 2012
Rolex sub stål/guld 2005
Rolex sub Hulken 2012
Breitling Crosswind 2007
Alpina Star Timer Pilot 2015
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Omega Planet Ocean Chrono XL 2008
Omega Seamaster 2015
Omega Seamaster Roseguld, svart läder band 2011
Rolex sub helguld blå 2015
Rolex sub stål svart 2007
Rolex Daytona vit 2012
Rolex sub stål/guld 2005
Rolex sub Hulken 2012
Breitling Crosswind 2007
Alpina Star Timer Pilot 2015
De flesta är alltså i relativt nya, inte direkt svårt att lyckas ha bra track record på de hyfsat nya klockor a man säljer. Det vore ju snarare märkligt om de inte gick bra.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Omega Planet Ocean Chrono XL 2008
Omega Seamaster 2015
Omega Seamaster Roseguld, svart läder band 2011
Rolex sub helguld blå 2015
Rolex sub stål svart 2007
Rolex Daytona vit 2012
Rolex sub stål/guld 2005
Rolex sub Hulken 2012
Breitling Crosswind 2007
Alpina Star Timer Pilot 2015

Fin samling! Ganska nya klockor dock, vore märkligt om dessa havererat redan.

Det är väldigt uppenbart att du är god vän med Daniel och självklart skulle inte Daniel blåsa en av sina vänner. Borås är mindre än man kan tro.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Omega Planet Ocean Chrono XL 2008
Omega Seamaster 2015
Omega Seamaster Roseguld, svart läder band 2011
Rolex sub helguld blå 2015
Rolex sub stål svart 2007
Rolex Daytona vit 2012
Rolex sub stål/guld 2005
Rolex sub Hulken 2012
Breitling Crosswind 2007
Alpina Star Timer Pilot 2015


Pic or didn't happen.
Mycket imponerade om det är sant. Tvivlar inte helt, men hade vart kul att se om inte annat. Hehe.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Omega Planet Ocean Chrono XL 2008
Omega Seamaster 2015
Omega Seamaster Roseguld, svart läder band 2011
Rolex sub helguld blå 2015
Rolex sub stål svart 2007
Rolex Daytona vit 2012
Rolex sub stål/guld 2005
Rolex sub Hulken 2012
Breitling Crosswind 2007
Alpina Star Timer Pilot 2015
Vem som helst känner ju att här ligger en hund begraven, kanske en #alfahane ? eller är det möjligtvis en #schteekmunk ? Kanske en #oligark ? Säg mig, vilka två klockor brukar du ha på dig när ni #schteker runt i #Borås och är #livsnjutare ?
 
Senast ändrad:

Finne

Omega
Det gjorde jag inte, registrerade mig för länge sedan.
Tycker ni är alldeles för hårda mot Daniel.
Klockorna behöver sig en översyn då och då och det händer ju till och med att de stannar trots de varit på service.
Jag har köpt många klockor av Daniel. 10 klockor bara i år, har kvar alla och alla funkar kanon!
Ge honom en chans, är övertygad att han hjälper dig så att du blir nöjd bara han får chansen.

Hahahaha.... Vill inte lägga mig i om Daniel gör rätt eller inte förrens jag hör hur detta löste sig, men ditt inlägg gjorde tråden mer intressant... Börjar ditt namn på D? Har du en klockbutik i Borås? Isåfall tror jag att jag vet vem du är....
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

Bilagor

  • image.png
    image.png
    139.7 KB · Visningar: 538
Senast ändrad:

Rolexhelguld

Breitling
Helt korrekt. Vilket man tycker att en urmakare också borde känna till. Dessutom bör en urmakare kunna göra en korrekt bedömning av servicebehovet. Vilket sagda urmakare misslyckats med i detta fall. Plus minst ett till. Han har en del att bevisa, den gode Jardemar.

Jag köpte en helt ny sub stål 2007 den stannade helt 2009 när jag hade den på armen. Så det är nog inte alltid så lätt att avgöra när en klocka behöver servas.....
 
Topp