Ett tips i all enkelhet från en herrre som jobbar med PR; det går aldrig att låta saker "blåsa över" när de väl fått fäste. Självkritik är din bästa vän i de fallen.
En kort idé hur man hanterar problem likt dessa (Väldigt grunt, eftersom det är en begränsad verksamhet med en specifik målgrupp):
1. Var helt transparent i vad som hänt (Utom i de fall man kompromissar med integriteten, eller riskerar att skada, någon annan än sig själv). Ödmjukhet är en dygd.
2. Ta dig an att åtgärda de fel som lett upp till situationen. (I den specifika situationen och i den rutin som uppenbarligen felat)
3. Redogör för hur det åtgärdspaketet kommer att se ut.
4. Sjösätt en ny rutin för att samma fel inte ska hända igen (Och redogör den för din målgrupp, i det här fallet potentiella köpare)
5. Se till att faktiskt vara så självkritisk att du agerar på punkterna enligt ovan. Alla accepterar en pudel, men ingen tål en person som bara snackar.
Om man agerar på en publik arena, och behöver kunder, är ett trasat renommé inte direkt till ens fördel. Inställningen att man inte pratar med sin målgrupp kanske flöt 1985 men idag funkar det inte. Använd kommunikationen till din fördel. Genom att vara öppen transparent och tillmötesgående kommer du bygga förtroende betydligt snabbare - vilket kommer ge resultat på din försäljning.
En kort idé hur man hanterar problem likt dessa (Väldigt grunt, eftersom det är en begränsad verksamhet med en specifik målgrupp):
1. Var helt transparent i vad som hänt (Utom i de fall man kompromissar med integriteten, eller riskerar att skada, någon annan än sig själv). Ödmjukhet är en dygd.
2. Ta dig an att åtgärda de fel som lett upp till situationen. (I den specifika situationen och i den rutin som uppenbarligen felat)
3. Redogör för hur det åtgärdspaketet kommer att se ut.
4. Sjösätt en ny rutin för att samma fel inte ska hända igen (Och redogör den för din målgrupp, i det här fallet potentiella köpare)
5. Se till att faktiskt vara så självkritisk att du agerar på punkterna enligt ovan. Alla accepterar en pudel, men ingen tål en person som bara snackar.
Om man agerar på en publik arena, och behöver kunder, är ett trasat renommé inte direkt till ens fördel. Inställningen att man inte pratar med sin målgrupp kanske flöt 1985 men idag funkar det inte. Använd kommunikationen till din fördel. Genom att vara öppen transparent och tillmötesgående kommer du bygga förtroende betydligt snabbare - vilket kommer ge resultat på din försäljning.