• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Strul vid nyköp/garanti

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Skulle kört på dyrgriparna direkt istället. Sämsta servicen jag har varit med om någonsin...
Tvärt om tror jag att de är mindre benägna att ersätta dig med en ny klocka om det är en dyr klocka. Den största skillnaden är nog att det skulle ta mycket längre tid eftersom det finns färre urmakare som får jobba med klockan.
 

Dr Puh

Audemars
2-Faktor
Plot twist :)
Swatch group nordic ringde nyss och tro det eller ej, det har gjort en miss (igen)!! Visade sig att HC'n inte gick att skaka fram förräns runt årsskiftet.

SÅ, jag fick lite val, vänta eller ta en annan klocka (med kompensation). Jag funderar på 2 alternativ här, antingen en ny HC fast med Chrono (ca 19k) eller Legend Divern (15k).
Vad jag förstått är de sett till urverk lika? Vilken är att föredra? Jag gillar båda rent estetiskt, svårt att välja :(
Hade absolut valt Legend Diver!
 

Alex H

Omega
Så, då fick denna lilla saga äntligen ett slut...Efter många diskussioner med Swatch Nordic samt min AD blev resultatet att de kompenserade mig med 5000kr för sveda och värk och jag fick plocka ut en ny klocka i butik. Då HC'n var slut, LLD hade lång väntetid och HC Chronograph inte tilltalade mig plockade jag istället ut en Oris Aquis 43mm i grått utförande. Fick dock skjuta till 2k emellan men i sammanhanget blev jag ändå nöjd!
Provade även Tag Heuer Aquaracer Caliber 5 med stålboett, men den kändes väldigt liten och "feminin" på mina relativt stora handleder.
Jag är supernöjd med Orisen och hoppas att jag gjorde ett klokt val :)
Första dygnen ligger Orisen +12 sek/dygn, hoppas att det rättar till sig?

Tack för all input folks!

/Alex
 

Andreas A

Omega
Hur kan de säga att klockan har anlänt när de inte ens har den hemma?
Har haft Oris tidigare och var mycket nöjd. Hoppas du kommer vara det också!
 

Alex H

Omega
En bild på detta :)
 

Bilagor

  • IMG_5215.JPG
    IMG_5215.JPG
    93.7 KB · Visningar: 42
Topp