Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Strulande Seiko 7002

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av NightCrawler, 20 september 2016.

1. NightCrawler
    Trådstartare

NightCrawler Torpare

Jag har en Seiko 7002-7000 som nu mer går väldigt dåligt.
    Prolemet jag har är att tidsreserven har blivit väldigt dålig (3-4 tim) och klockan går för sakta ( tappar ca. 5min per timme)
    Prolemet uppkom efter att jag klantat mig och glömde ta av mig klockan medans jag körde vinkelslip med en hiskelig obalans i, vilket inneär att klockan har fått utstå ganska rejäla vibrationer under några minuter.
    Är det någon som har någon teori om vad som kan vara fel och är det lönt att bry sig om att laga klockan?

2. alexndr

alexndr Borgare

Från:
    Stockholm
    Det blir nog mest vilda gissningar om vad som hänt. Det finns många duktiga hobby- skruvare som kan komma till din undsättning. Klart du skall fixa den.

3. NightCrawler
    Trådstartare

NightCrawler Torpare

Om någon hobbyfixare skulle vilja ta sig an min klocka så kommer den lagas :)

4. Knät

Knät Stadsbo

Från:
    Det mörka småland
    Min gjorde något liknande, fast kan inte härleda till en specifik händelse. Upptäckte plötsligt att den gick skitdåligt.
    Min urmakare gjorde en rejäl service på den och nu går den bättre än 1675:an så nu får den snart åka iväg på service också.
    Sen om det rent ekonomiskt var värt det, vette fan. En 7002 är inte så dyrt på e-bukten. Ett nytt verk kostar en spottstyver. Servicen kostade mer än ett verk och även mer än vad jag pröjsade för klockan. Men jag gillar att bevara gamla saker.

5. NightCrawler
    Trådstartare

NightCrawler Torpare

Jag kan inte mer än att hålla med. Det är något speciellt med ärrade gamla saker

6. Fujoor

Fujoor Präst

Tror att @rogart-63 fixade @M.L. s 7002a. Fråga honom. Säkert väldigt upptagen men får väl tid nån gång :)

7. NightCrawler
    Trådstartare

NightCrawler Torpare

Tack för tipset. Men jag har redan kommit överens med en person som ska serva min klocka :)

FilipF och Fujoor gillar detta.