• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Struts

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Jag fick hem lite strutsskinn häromdagen samtidigt som min Panerai dök upp. Så var ju tvungen att genast prova att göra ett band till klockan. Klanta till det lite på slutet så det blev lite slabbigt men vafan bandet var till mig själv annars hade jag gjort om det.

Bilder annars har det inte hänt.



6So4r2K.jpg


och sist men inte minst en jämförelse mot mina gamla klockor jag använde tills denna maffiga pjäs dök upp. Den ena påminner lite om Denkes husvagn/adidasoverallsklocka

wjQsYqC.jpg
 

Sond

Patek
Verkligen... speciellt... Jag gillar det. Och jag gillar det mycket. Men det är lite... speciellt..:) Lite som ljusbruna cowboyboots i ormskinn, vilket jag iofs inte gillar... Och skinnet såg verkligen mer ut som orm eller ödla. Men det där har ju du koll på. Till klockan blev det dessutom klockrent..;) Sammanfattar med att inget man bär hur som helst men när man träffar rätt blir det perfekt..:)
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Coo-li-oo! Passade utmärkt tycker jag, lite rare mot vad man brukar se.

En fråga, är kroppsskinnet från strutsen knottrigt, alltså står de små "vårtorna" ut?
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Coo-li-oo! Passade utmärkt tycker jag, lite rare mot vad man brukar se.

En fråga, är kroppsskinnet från strutsen knottrigt, alltså står de små "vårtorna" ut?

Det är små knottror där fjädern satt fast. Tycker det ser coolt ut. Får se ifall man springer på lite kroppsskinn någon gång då ska jag nog köpa lite och prova på. Kanske en korthållare eller plånka.
 
Topp