• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Studentklocka. 20K

Back

Vacheron
2-Faktor
Har en liten vän (har känt honom sen han föddes och därav beskrivningen "liten") som snart har gjort sin fyra år på högskola och går då i tankarna att belöna sig själva med en klocka. Han är inne på en Tag Heuer Aquaracer.
Vad säger grannskapet - har ni andra förslag i samma stil? Max 20K. Beggat eller Nytt ska inte vara några konstigheter.
20170608_143744618_iOS.jpg

Tack på förhand för alla förslag :)
 

atco

Omega
Finns ju betydligt roligare klocka (enligt mig) att få för de pengarna om han inte helt snöat in på taggen.
T ex:
Longines Legend Diver (han kan få köpa min ;))
Breitling Superocean Heritage 42 (begagnad)
Sinn 104
Nya SS Royal Steel Worldtimer (lite över budget dock)
Bättre begagnad Speedmaster Reduced
 

Moody

Rolex
Har en liten vän (har känt honom sen han föddes och därav beskrivningen "liten") som snart har gjort sin fyra år på högskola och går då i tankarna att belöna sig själva med en klocka. Han är inne på en Tag Heuer Aquaracer.
Vad säger grannskapet - har ni andra förslag i samma stil? Max 20K. Beggat eller Nytt ska inte vara några konstigheter.
20170608_143744618_iOS.jpg

Tack på förhand för alla förslag :)
Jag hade valt en vintage Rolex DJ, men det är ju bara jag. :)
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Försöker få in honom på SS. Annars köper jag nog en sån själv :)

Han verkar digga Tag så det kanske blir en sådan
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Försöker få in honom på SS. Annars köper jag nog en sån själv :)

Han verkar digga Tag så det kanske blir en sådan

Kan vara trevligt att inrikta sig på något med mer klassisk och tidlös design. Risken är man ledsnar efter en tid, TAG Heuer har ganska dålogt andrahansvärde tyvärr.
 

JB_XII

Rolex
Tyvärr så är urverket i Aquaracer inget höjdarverk vad jag har hört. Ett vanligt ETA 2824.

Men man skall ju inte ta beslut efter tekniska detaljer. Aquaracern är snygg, men personligen hade jag i sådana fall försökt hitta en bättre begagnad för 11-12k

När du närmar dig 20k så finns det mycket roligt där ute :woot:
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Superbra förslag från alla. Han har fått en drös med bilder på massor med märken/modeller så vi får se vart detta slutar.

Jag kanske ska ge honom ett log-in till KS i present :)
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Tyvärr så är urverket i Aquaracer inget höjdarverk vad jag har hört. Ett vanligt ETA 2824.

Men man skall ju inte ta beslut efter tekniska detaljer. Aquaracern är snygg, men personligen hade jag i sådana fall försökt hitta en bättre begagnad för 11-12k

När du närmar dig 20k så finns det mycket roligt där ute :woot:
Modifierade dock. Rätt mycket skulle jag gissa.

Min första TAG Aquaracer (WAK2111) gick mellan +/-0-0.5s per dag. Detsamma gjorde min andra Aquaracer (WAY2112).
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Modifierade dock. Rätt mycket skulle jag gissa.

Min första TAG Aquaracer (WAK2111) gick mellan +/-0-0.5s per dag. Detsamma gjorde min andra Aquaracer (WAY2112).
Finns ju många klockor med moddade ETA som håller tiden löjligt bra så ser man till prestanda så behöver det inte vara dåligt. Både IWCn jag hade och Bratten jag har höll/håller 0/+1 spd.
 

Kugghjul

Panerai
Min
omega aqua terra 8500 grey 38.5 mm, 20 000 + lite extra
jag tror ref nummer är

231.10.39.21.06.001
skicka pm vid intresse. Mer klocka lär han inte få för sina pengar.
Tag H är ett soft brand jämförelsevis, och köp för guds skull inte en Sjöööö Sandström ny.
Lånad bild, min är välanvänd.
4184396322_02c5c8849f.jpg
 

Allan Ballan

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Röstar på Longines legend diver, tudor BBB eller sjöö Sandström. Här kommer lite bilder på min.
IMG_0263.JPG
IMG_0649.JPG
IMG_0971.JPG

IMG_20161111_132115.jpg

IMG_1274.JPG

IMG_1023.JPG

Sen snor jag även @natovintage bild på min
IMG_0521.JPG


Är en bra dykare för pengarna, Ryms inom budget, passar till allt, han kommer inte bli besviken :).
 
Senast ändrad:

coal

Omega
2-Faktor
Osäker om Sjöö Sandström Chronolink pressas in under budget men slår annars ett slag för en sån. :)
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Tag aquan är fin men rätta mig om jag har fel, visst är det sellita och inte ETA i dom nu förtiden?

Sen en liten detalj... plast i urverket:bored:
IMG_1656.JPG
 
Tyvärr så är urverket i Aquaracer inget höjdarverk vad jag har hört. Ett vanligt ETA 2824.

Men man skall ju inte ta beslut efter tekniska detaljer. Aquaracern är snygg, men personligen hade jag i sådana fall försökt hitta en bättre begagnad för 11-12k

När du närmar dig 20k så finns det mycket roligt där ute :woot:

Du vet att 2824 är en av de absolut vanligaste urverken, framförallt i prisklassen, som är otroligt pålitligt och inte har några strul?
Jag älskar verket, hur enkelt som helt, lättjobbat och lättmodifierat.
Finns inte mycket bättre i prisklassen, kanske 2892.
 
Topp