• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Studentpresent: budget kring 20.000:-

Vesper

Rolex
IMG_3984.jpg

IMG_3844.jpg


46mm på normalarmar


D79E7356-6A87-45EA-ACC7-B2A339FA3C83-4692-000003C7B7CF50F2_zpsa7f2bf45.jpg


44mm

C2A86CB2-302F-47E8-BCCA-0BA0E39E7574-6472-00000567A4AC9E35.jpg


42mm har jag för mig

Vad är det för oris? Ser riktigt trevlig ut! :hungry:
 

Sputniq

Panerai
http://www.klockia.se/longines-heritage-l2-750-4-76-2.html

Varför inte Longines? för mindre än 18K får du en sprillans ny kronograf med ett ovanligt och för longines exklusivt ETA urverk.. Bra pris, kvalité, prestigefyllt märke och du kan tänka för dig själv att din klocka har ett mycket roligare urverk än de flestas breitlings, omega, osv. : )


Bra förslag! Är dock inne på dykarur i allmänhet och Tudor Pelagos i synnerhet (som även den har ett lite roligare urverk än de flesta ETA-klockor) :)

Återkommer när studenten har varit, förhoppningsvis med lite bilder inte långt därefter!
 
C

China

Guest
Fast Longines caliber 688.2 är just ett ETA verk, nämligen ETA A08.231....
 

Clocksauce

Cartier
Jo, men hur många klockor kan du få med A08.231 för under 20Kr, ett tekniskt mer förfinat urverk än Valjou, som det baserades på, som sitter i allt från breitling till hublot?
 
C

China

Guest
Jo, men hur många klockor kan du få med A08.231 för under 20Kr, ett tekniskt mer förfinat urverk än Valjou, som det baserades på, som sitter i allt från breitling till hublot?

Frågan är väl närmast om ETA A08.231 är något att hänga i granen. Jag är faktiskt inte imponerad av ETA:s nyare generationer av urverk, och tycker väl mest att det handlar om Swatch Groups nya policy att ha monopol på service. Den gamla trotjänaren Valjoux må ha en del brister, men presterar bra och kan servas för en överkomlig slant, så är inte fallet med ETA A08.231 då ETA inte säljer några reservdelar utanför Swatch Group. Sedan är ETA A08.231 baserat på Lemania 5100, man kan säga en modernisering med plastkomponenter, knappast i den gamla traditionen.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Vill du gå lite utanför boxen är Sjöö Sandström (flera riktigt fina modeller) riktigt fina klockor som passar perfekt som studentpresent.
 

Bergsman

Cartier
2-Faktor
En beggad Omega SMP quartz hittar du enkelt under 20tkr, kanske kan vara något?

Här är jag också och svarar på en gammal tråd... suck.
 
Topp