• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Studentpresent - Oris eller Omega

Riley

Panerai
Nu vet jag inte hur små handleder du har fast det spelar ju egentligen ingen roll då det är den egenupplevda känslan som räknas.
Själv har jag två stycken 43mm som förmodligen är för stora, man jäklar vad ball jag kan känna mig med en sån på armen.
Med Oris på armen kommer du säkert gå och noja storleksmässigt oavsett hur mycket andra påpekar hur snyggt den sitter på dig.
Sen är ju Aqua Terra så snygg att det är larvigt. Quartz är ju bara en bonus så har du rätt tid också ;)
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Frank's ur vid plattan säljer både Omega och Oris och brukar vara snabb med att erbjuda "bättre" pris. Aqua Terra är en grym klocka, har själv automatiska varianten 41mm
DSC_1662.JPG
+1 på Franks ur. Både trevlig och bra pris när jag köpte min Oris där.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Jag säger omegan, har aldrig fastnat för orisen. Omegan är lättare att variera med standardband etc.
Jag tror att man kan vara nöjd med bra och snygga kvarts-ur. Har du kollat på grand seiko och the citizen. Haq kvarts som kanske går att få inom budget. Riktigt snygga. Grym finish och inte den där nästan-känslag du har med omegan.
 
Hitta den äldre versionen av Omega AT kvarts, mycket finare urtavla. Du kommer fortfarande vilja göra packningsservice och kanske polering vid varje service. Omegan har 19 mm bandhornsgap, vilket begränsar ditt urval något vad gäller läderarmband. Speciellt om du har små handleder, av någon anledning görs många armband per default i längden L, inte alltid man hittar det man vill i rätt färg material och pris i 19 mm längd M.

Men kör på Omegan! Ingen tvekan!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
När jag köpte min för cirka 4 år sedan så ja, jag gav runt 22 000 SEK. Nu verkar de ligga runt 30 000 med 8500? Länka i så fall gärna till en på låga 20 000 SEK!
Har ingen koll på at, kände mer att en beggad at automat borde ligga inom samma prisklass som en ny quartz, eller skiljer det så mycket?
 
Två fina klockor. Jag hade valt Omegan, en betydligt roligare klocka enligt mig. Även fast att det är quartz. Orisen känns inte lika speciell och tror att man kan tröttna på den rätt snabbt...
 

Kai

Rolex
Jag hade valt AT alla gånger. Men ska det vara quartz så skulle jag kolla efter den förra modellen som är mycket finare än den nya med tryckta index.
 

Hipshot

Omega
Svårt val! Fina båda och grymma studentpresenter!
Orisbandet med texten i stor stil är däremot asfult och kan inte sitta kvar om det blir den ;)
 

Gurgel

Cartier
Många lovord om Quartz. Är det verkligen känsla i en Quartz? En milstolpemarkör såsom en klocka i studentpresent bör väl vara en känslosam historia? Jag röstar för Oris sixty-five! Grym klocka!
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag är sjukt nöjd med min Omega AT Quartz. Jag har den äldre modellen och kör alligator för lite dressigare look. Vill du ha den sportigare kör du på länk.
Viktigast är att testa klockorna på din arm. Omegan är mer allround tycker jag, och tror du kommer vara nöjd med den länge innan du har sparat ihop till både en dykare och en ren dressare ;)
IMG_9847.JPG
IMG_9842.JPG
 

Snellskan

Breitling
Har själv haft en Oris Divers Date, föregångaren till Aquis och den var riktigt trevlig. Har bara testat den Omega du är sugen på men den trivdes jag inte med.
Prova dem och kör på den du tycker känns bäst!
 

Makkanxd

Rolex
Jag tycker orisen är det roligare valen av just dessa två modeller. Omegan känns lite "finare" medans orisen är en vardaglig sportklocka. Men som någon sagt tidigare kanske det är ett alternativ att köpa en beg seamaster auto? Annars kör oris!
 

McOak

Omega
Tackar för hjälpen. Köpte du din Omega där? Kan de matcha Uret priser tror du?
Hej!

Var där och tittade på en AT quartz och tjejen som hjälpte mig var väldigt snabbt med att säga någonting i stil med "Vi kan självklart göra någonting åt priset". Efter att ha bestämt mig för modell så diskuterade vi vidare och la fram 20' som prisförslag Jag kontrade med urets pris och möjlighet att matcha det men det ville hon icke - så jag tackade för mig och gick min väg. Slutade med att jag handlade från c24 istället! :)
 
Topp