Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Studentpresent

Diskussion i 'Diskussion' startad av Kaffekopp1, 1 maj 2016.

1. Kaffekopp1
    Trådstartare

Kaffekopp1 Torpare

Hej alla KSare!
    Jag har fått i uppdrag att hitta en klocka till min flickväns kusin i studentpresent, priset jag har fått är ca 1000:- finns det någon vettig och bra klocka för det priset?
    Om så är fallet vilket märke och vilken modell?

Mvh

2. Wiliamo

Wiliamo Präst

Quartz, automat, på länk, på läder? Har hon/du någon specifik önskan? Vad finns för preferenser? Föredras mer modeklockor, tänker typ DW, MK osv eller är du ute efter kvalitét? Även om jag personligen inte hade rekommenderat ovanstående märken är det (allt för många) som uppskattar det och inte ser grejen med en handjagad klocka. Lite mer info så tror jag det blir lättare att hjälpa till :)

grodslukarenx gillar detta.
  3. grodslukarenx

grodslukarenx Borgare

Från:
    Höllviken, Skåne
    Finns massor av vintageklockor :) Nån speciell stil du är ute efter?

Wiliamo gillar detta.
  4. Kaffekopp1
    Trådstartare

Kaffekopp1 Torpare

Den enda önskan är att det ska vara en "classy" klocka, jag personligen vill hellre ge en kvalitétsklocka för att visa mitt klockintresse men får mest fram sådana som du säger, DW, MK och liknande märken för det priset.
    Mvh

5. grodslukarenx

grodslukarenx Borgare

Från:
    Höllviken, Skåne
    Om du vill satsa på en kvalitetsklocka under 1000 spänn ska du kolla Seiko och vintageklockor. Annars kan du sträcka budgeten så kan du köpa en Orient Bambino. :)

6. Wiliamo

Wiliamo Präst

Grejen är att för runt en tusing kan du hitta allt från DW till Swatch till vintage Certina-dressare och kvarts-casio. Tycker (i all välmening) att du antingen ska fråga och förklara fördelarna med ett kvalitativt ur för henne, alternativt bilda dig en egen uppfattning om vad du tror hon kommer gilla. Lite rebelliskt att säga på ett forum som klocksnack, men i den prisklassen tror jag tyvärr tjejer i 18-årsåldern mer föredrar en DW jämfört med en Certina/Seiko eller dylikt. Det är beklagligt och riktigt tråkigt men tyvärr är det nog så i väldigt många fall utan att generalisera allt för mycket. Lycka till!

7. Kaffekopp1
    Trådstartare

Kaffekopp1 Torpare

Tack för svar!
    Förlåt kanske varit lite otydlig, kusinen är en kille som precis fått upp ögonen för klockor och därför hade det varit perfekt med en kvalitétsklocka som första klocka då han har en GANT klocka i nuläget vad jag vet.
    Mvh

8. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Absolut, Håller helt med, även gant är säkert en kandidat i klassen. Det beror säkerligen på att detta är märken som de (yngre och mer oinsatta)känner till.
    I prisklassen runt laxen nytt måste jag framhålla Seikos kvartsare, mycket smäll för slanten.

Wiliamo gillar detta.
  9. grodslukarenx

grodslukarenx Borgare

Från:
    Höllviken, Skåne
    En dressklocka på läder: Orient bambino låter som en perfekt kandidat, dock lite över budget. Annars köp vintage, gärna småmärken där du får mycket för pengarna (Lagonda, Tärnan, Atlantic till exempel, finns massor.). Annars finns ju SNKK45 på länk, som är väldigt poppis på forumet. :)

http://klocksnack.se/threads/seiko-snkk45.37148/

10. Kaffekopp1
    Trådstartare

Kaffekopp1 Torpare

Seiko SNKK45 ser ut som en perfekt klocka för ändåmålet men hur får man tag på en sån?
    Mvh

11. Wiliamo

Wiliamo Präst

Mäh! Måste läst tvärtom, kusins flickvän. På herrsidan finns massa kul i den prisklassen! Seiko SNKK45/47 som Slukaren nämner här ovanför är grym, jag sportar den svarta och håller den varmt om hjärtat:
    image.jpeg

Finns massor av kul från Seiko, en dykare, typ SKX007 hade ju också kunnat vara schysst. Orient Bambino, Orient Ray, Orient Mako... Finns massor!

olofpalme, Model_Citizen, jhm och 1 annan gillar detta.
  12. Wiliamo

Wiliamo Präst

Kolla creationwatches eller skywatches. Tror Uret.se kanske har den också? Osäker på det sistnämnda men du kan ju kika. Kör hårt!

13. Kaffekopp1
    Trådstartare

Kaffekopp1 Torpare

Den som du sportar är riktigt snygg, måste försöka hitta en sån till mig själv också. :)

Wiliamo gillar detta.
  14. grodslukarenx

grodslukarenx Borgare

Från:
    Höllviken, Skåne
    Skywatches säljer dem hyfsat billigt har jag för mig, men även uret.se har dem :)

15. Wiliamo

Wiliamo Präst

Tack, jag är jättenöjd. Det har Seikos klassiska arbetshäst till verk, 7S26 och är extremt mycket för pengarna. Från utlandet kostar de runt en röding, säkert dubbelt pris i Sverige men då uppfylls ju även kriterien att de ska kosta däromkring. Du kan läsa lite mer här:

http://klocksnack.se/threads/seiko-snkk45.37148/

16. jhm

jhm Friends of KS

Från:
    Lund
    Tror också att det inte kan bli så mycket bättre än så i den prisklassen. Perfekt val! :)

olofpalme och Wiliamo gillar detta.
  17. Wiliamo

Wiliamo Präst

Kan inte annat än instämma!:p

jhm gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield