• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Studentpresent

Tjena!

Jag tänkte köpa en dykare till min bror i studentpresent. Tittar på emellan Seiko, Certina, Casio, Citizen, gärna mer förslag!
Bästa budget dykaruret enligt er?
Budget: 2.500-4.000kr

Tack!

P.s. Han har aldrig ägt ett armbands ur så min uppgift är att väcka klockintresset inom honom! :)
 
Senast ändrad:

willbur

Rolex
2-Faktor
Köp en Seiko skx007 med länk, gummi och nato så kan han både byta för olika tillfällen och du hamnar i en bra prisklass :)
 

Wiliamo

Panerai
Skulle vanligtvis hålla med om SKX men tycker du kan hoppa upp ett snäpp i och med att din budget är högre. Har tipsat om den här mååånga gånger i liknande trådar men den tåls att visas igen. Certina DS Action Diver, köp till ett par/tre naton i basic kulörer och du är hemma:
image.jpeg

image.jpeg


Edit: sorry! Läste fel, att maxpriset var 5k. Då får jag säga SKX007 med samma premisser som ovan:D
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Tack för idén, låter strålande. Vet du några bra sidor för band till just Seiko SKX007? Samt vart jag kan hitta verktyget för att byta band?
För en tråd där många har rekommenderat olika säljare av Natoband. Googla singular straps och kolla runt där. Sen kan du även kolla eBay. Se till att du köper rätt bredd på dem bara
 
Topp