Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Studentpresent

Diskussion i 'Diskussion' startad av ahalarsson, 7 juni 2016.

1. ahalarsson
    Trådstartare

ahalarsson Torpare

Hej,
    Jag kollar på en studentpresent åt en kompis och undrar ifall den jag länkar nedan är värt pengarna och är bra grejer. Han har inte större krav än att den ska gå att använda till mycket, vara en descent klocka och vara clean. Undrar ifall denna är något att ha eller ifall man borde kolla på andra?
    Tack på förhand! :)
    http://www.chrono24.se/omega/seamas...Categories=301&urlSubpath=/omega/index-12.htm

2. daveid

daveid Stadsbo

Jag vet inte vad priserna ligger på men jag skulle inte våga köpa en AT från en private seller på chrono24. Speciellt inte när det är den billigast 39mm AT:n på chrono. :) Men bortsett från det så anser jag att klockan skulle vara en studentpresent och om det är safe så tycker jag absolut att det är värt pengarna.

3. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Undvik den typen av annonser. Hög risk för bedrägerier.

daveid gillar detta.
  4. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Kanske bättre att utveckla svaret lite. Det finns en oändlig mängd falska, stulna, trasiga osv objekt till salu och i många fall får du en tegelsten med posten. Första frågan du måste ställa dig är om du verkligen har tillräcklig produktkunskap för att köpa en begagnad klocka på nätet från ett annat land. Risken att bli lurad är rätt stor. Om du bestämmer dig för att köpa på nätet välj en säljare med goda referenser som har en generös returpolicy om det blir något fel. Kontrollera att de klarar leveranstiden, lite kort om tid för studentpresenter nu. Kanske säkrare och tryggare att köpa något nytt i butik. Finns många andra märken till vettigt pris. Kolla hos våra sponsorer.

Sputniq och daveid gillar detta.
  5. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Trevligt val av klocka
    Mindre trevlig säljare då det som sagts tidigare i tråden är lätt att bli lurad.
    Kolla vidare, poppar upp titt som tätt på blocket och tratten/pantbank.

6. mackman

mackman Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Håller med åvanståeende, den klockan du tittar på är riktigt fin, men om du ska kolla på andra klockor i den prisklassen? Ja det tycker jag! Kolla på Oris, Certina eller valfri begagnad Breitling.
    Lycka till!

Mårtenssons ur Brookfield