• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stulen JLC

Mille79

Trollungen
Hej

Aldrig kul att skriva inlägg som denna.

Min bror har blivit bestulen på sin JLC Master Compressor Chronograph refnr 1758421.

Detta hände på Balance gym på Lästmakargatan i Stockholm igår kväll fredag 29/8 efter kl. 19.

Han upptäckte detta idag när han skulle ta på sig klockan. Han har antagligen glömt den i sitt gymskåp igår när han lämnade gymet och någon har tagit den.

Tacksam om ni kan hålla utkik. Tips och råd på vad man kan göra för att förbättra chanserna att hitta den igen tas tacksamt emot även om det känns ganska hopplöst just nu.

Tack
Milard
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Jag förutsätter att brorsan varit nere på gymmet och snackat med personalen?
Är det ett gym där man reggar sitt kort vid ankomst så borde skaran av presumtiva tjuvar/upphittare vara tämligen liten.

Edit: kolla även om de har kameraövervakning och be dem spara filmen från aktuell tidsperiod.
 

Mille79

Trollungen
Jag förutsätter att brorsan varit nere på gymmet och snackat med personalen?
Är det ett gym där man reggar sitt kort vid ankomst så borde skaran av presumtiva tjuvar/upphittare vara tämligen liten.

Edit: kolla även om de har kameraövervakning och be dem spara filmen från aktuell tidsperiod.

Tack så mycket. Grymt bra tips.
 

Mike

Cartier
Lite det som är gisslet. Kör man direkt efter jobbet och inte vill ha den på sig när man svettas som en gris är det lurigt.
Brukar ändå välja att ha den på men risken för att dinga till den är extra hög när man blir trött och det är metall överallt.

Busenkelt

Man har på sig den eller så har man inte med sig den:)
 

M.U

Rolex
Jag förutsätter att brorsan varit nere på gymmet och snackat med personalen?
Är det ett gym där man reggar sitt kort vid ankomst så borde skaran av presumtiva tjuvar/upphittare vara tämligen liten.

Edit: kolla även om de har kameraövervakning och be dem spara filmen från aktuell tidsperiod.

Är den glömd i ombytesrummet så kommer det tyvärr inte finnas kameraövervakning...
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Min FD chef som köpt en GMT av mig lade den i skåpet på SATS. Det blev inbrott och klockan försvann. De vet vilka som var där och de vet vem som gjorde det IOM att det inte var första gången.. Att kunna bevisa det är en helt annan fråga..
 

poormans

Rolex
trots att läderbanden kan bli lite sura å osmultronluktande så har jag alltid klockan på mig, man måste ju hålla koll på vilan mellan seten

hoppas han får tillbaka den

cheers
christian
 

Mille79

Trollungen
Man borde ändå kunna se vilka som går in och ut från omklädningsrummet. Efter kl 19 en Fredag borde det väl vara hyfsat tomt på ett gym.

Japp ca 10 pers var där enligt honom så det borde vara en kort lista. Som någon föreslog så ska vi be gymet maila ut till dom som var där om någon såg något inkl. en hittelön. Få som vet vad det är för klocka oftast.

Den misstänkta just nu är städaren eftersom det finns 100 talet skåp där och städaren ska gå igenom samtliga vid stängningsdags. Hur stor är sannolikheten att någon just använt samma skåp på 10 pers. Men men vi kan vara helt ute och cykla ...
 

Mike

Cartier
Vågat med guldpatek. Tycker det är så jävla hög risk att dinga till den på gymmet. Men det är kanske mer är jag som är allmänt klantig iofs..:)


Man har på sig klockan eller förvarar den i fickan, vem är så jäkla dum att han låser in den i omklädningsskåpet och inte inser att den kan bli stulen..

Jag har tom tränat med guldpatek och de funkade..
 

M.U

Rolex
Man borde ändå kunna se vilka som går in och ut från omklädningsrummet. Efter kl 19 en Fredag borde det väl vara hyfsat tomt på ett gym.

Absolut, de flesta gym har ju även som det nämndes tidigare att man stämplar in med sitt kort.. sen på de gym jag varit och provtränat på har man fått fylla i ett formulär med uppgifter..
 
Topp