• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stulen Omega Seamaster Planet Ocean 42mm

Salle

Omega
hade jag blivit av med min klocka så skulle jag ha nog skrivit hela serienummer, just för att ifall nån köpare i framtiden googlar på den så kommer google att hitta till den här tråden, jag vet att ni polisanmält den och att nån som köper den kan kolla med polisen, men tyvärr allt mer av stöldgods försvinner utomlands och google är den enda hjälpen man kan använda.
 
Precis, skriv ut hela serienumret och polisanmäl och ta kontakt med ditt försäkringsbolag så klockan hamnar i lite olika register. Kanske kan vara en bra idé att ta kontakt med Omega också då många klockor hamnar i deras nätverk för service och andra åtgärder.
 

Javene

Breitling
Hej, tack för era kommentarer. Jag sökte i forumet innan jag skapade tråden och hittade en liknande tråd där "ni" bad honom utelämna några siffror ur serienumret. Nåväl - hur kan jag editera min första post? Går det?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej, tack för era kommentarer. Jag sökte i forumet innan jag skapade tråden och hittade en liknande tråd där "ni" bad honom utelämna några siffror ur serienumret. Nåväl - hur kan jag editera min första post? Går det?
Går ej (efter >10min) skriv det i ett nytt inlägg istället och lycka till.
 

Javene

Breitling
Jag återkommer med hur det slutar! F.ö. så verkar inte Omega (Swatch Group) ha något eget register över stulna klockor. Se svar från dem nedan:
"Det är tråkigt att höra att din klockan har blivit stulen, Vi har tyvärr inget eget system gällande stulna klockor men jag vet att polisen har ett, har du polisanmält klockan?"
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag återkommer med hur det slutar! F.ö. så verkar inte Omega (Swatch Group) ha något eget register över stulna klockor. Se svar från dem nedan:
"Det är tråkigt att höra att din klockan har blivit stulen, Vi har tyvärr inget eget system gällande stulna klockor men jag vet att polisen har ett, har du polisanmält klockan?"
Knasigt att inte ha ett register.
 
Vet du hur polisens system ser ut, kan man tex kontakta dem med modell och serie och de kan se om den är anmäld?

Trist son dmfan i övrigt!
 

Oew

Rolex
Har pantbanker såna register? Isåfall känns det som ett bra ställe att höra av sig till. Beklagar fö
 
Topp