• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stulen Rolex

P-vakten

Patek
2-Faktor
Idag hände det som bara absolut inte får inträffa, jag blev besluten på klockan. När jag kom tillbaka efter träningspasset och börjar byta om märker jag att något inte står rätt till, klockan är bort… Någon/några har dyrka upp mitt lås medans jag varit borta tagit klockan och sedan hängt tillbaka låset. Personalen på gymmet hade varit uppmärksamma på att någonting höll på att inträffa och försökt avstyra stölden. Personerna sågs sedan springa från platsen och enligt uppgifter har de försökt på ytterligare andra gym att öppna upp andra skåp. Stölden skedde enligt personalen inom tidsspannet på 10 minuter efter jag låste in mina saker i skåpet. Jag vet att jag har mig själv att skylla då jag är så otroligt blåögd och tror att människor har respekt för varandras egendomar.

Det ända som blev stulet från mig var klockan och därför ber jag vänligen av er hjälp:
Märke: Rolex
Modell: 14270 – Lugghole + Tritium tavla
År: 1994
Serie: S287310

Jag vore evigt tacksam om ni skulle vilja hjälpa mig hålla utkik efter ovanstående modell. Seriernummer kan ges ut via PM vid behov. Som det känns just nu skulle jag hellre blivit av med en njure ☹

Här är sista bilden på den.
IMG_1514.JPG


Fler bilder finns vid behov. Tack för hjälpen!
 

cab

Audemars
2-Faktor
Jävligt trist men tyvärr big no no att låsa in värdesaker i gymskåpet, bättre att ha klockan på sig eller i fickan när man tränar. Har själv varit nära att bli av med en hubbe på gymmet.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Jävligt trist men tyvärr big no no att låsa in värdesaker i gymskåpet, bättre att ha klockan på sig eller i fickan när man tränar. Har själv varit nära att bli av med en hubbe på gymmet.
Precis! Nu är man dock en erfarenhet rikare.. genom den hård vägen..
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Riktigt tråkigt! En en jobbkollegas flickvän blev av med plånboken på ett liknade sett ganska nyligen och om jag minns rätt så var det också SATS Kungsholmen. Hur som helst riktigt tråkigt och riktigt drygt att man ska behöva ta med sig allt av värde när man tränar.

Beklagar verkligen!
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Riktigt tråkigt! En en jobbkollegas flickvän blev av med plånboken på ett liknade sett ganska nyligen och om jag minns rätt så var det också SATS Kungsholmen. Hur som helst riktigt tråkigt och riktigt drygt att man ska behöva ta med sig allt av värde när man tränar.

Beklagar verkligen!
Tack så mycket! Fy fan, så låset satt alltså kvar "orört"?? Jag har ingen aning hur de gjorde, men antar de haft någon special nyckel...

Ja det är förjävligt att man inte ska få ha sina saker ifred.
Förjävligt. Jag vågar inte ens ha en gnutta hopp om att få tillbaka den heller tyvärr....
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Shit, jag tränar oftast med en swatch på armen, hoppas det löser sig. Måste vara jävligt att bli av med en klocka, sambon blev av med sin på jobbet och det kändes förjävligt. Fast försäkringsbolaget löste det efter många om och men.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Tack så mycket! Fy fan, så låset satt alltså kvar "orört"?? Jag har ingen aning hur de gjorde, men antar de haft någon special nyckel...
Om jag förstod det rätt så var det så. Låset satt kvar men plånbok och lite annat var borta samt att någon hade uppenbarligen rotat runt i väskan enligt vad han berättade.

Glöm inte att kontakta dit försäkringsbolag, vanlig hemförsäkring kan kanske hjälpa.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Riktigt tråkigt, lider med dig!

Skriv ut hela serienumret. Gör det lättare att googla på numret ifall den någon gång dyker upp till försäljning.
 

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Tragiskt! Faan att man inte såg det, eller kanske tur... Vet faan inte vad man hade gjort då.... Hoppas du hittar den eller får tillbaka via försäkringen..
Trevlig Kväll
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Fyfan va segt! Var själv där för 2 timmar sen.. får börja lämna grejer hemma helt enkelt, tråkigt men sant.
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Idag hände det som bara absolut inte får inträffa, jag blev besluten på klockan. När jag kom tillbaka efter träningspasset och börjar byta om märker jag att något inte står rätt till, klockan är bort… Någon/några har dyrka upp mitt lås medans jag varit borta tagit klockan och sedan hängt tillbaka låset. Personalen på gymmet hade varit uppmärksamma på att någonting höll på att inträffa och försökt avstyra stölden. Personerna sågs sedan springa från platsen och enligt uppgifter har de försökt på ytterligare andra gym att öppna upp andra skåp. Stölden skedde enligt personalen inom tidsspannet på 10 minuter efter jag låste in mina saker i skåpet. Jag vet att jag har mig själv att skylla då jag är så otroligt blåögd och tror att människor har respekt för varandras egendomar.

Det ända som blev stulet från mig var klockan och därför ber jag vänligen av er hjälp:
Märke: Rolex
Modell: 14270 – Lugghole + Tritium tavla
År: 1994
Serie: S*****

Jag vore evigt tacksam om ni skulle vilja hjälpa mig hålla utkik efter ovanstående modell. Seriernummer kan ges ut via PM vid behov. Som det känns just nu skulle jag hellre blivit av med en njure ☹

Här är sista bilden på den.
IMG_1514.JPG


Fler bilder finns vid behov. Tack för hjälpen!
Väldigt tråkigt, jag lider med dig.
Men hur fungerar hemförsäkringen i ett sådant här läge? Får du ersättning?
Hoppas det löser sig till slut för dig.
 

RBJSWE

Cartier
"Vi har problem med stölder just nu" ser/hör man ju ibland på badhus/gym. Ja, men gör något åt det då. Plocka in vakter om det krävs. Ta lite j-la ansvar!
 

Lurrs

Omega
Precis det du beskriver vad gäller låset har hänt på flera Satsanläggningar, på något vis öppnar de låset och hänger sedan tillbaka det som om inget har hänt.. :confused: Vidrigt
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Om jag förstod det rätt så var det så. Låset satt kvar men plånbok och lite annat var borta samt att någon hade uppenbarligen rotat runt i väskan enligt vad han berättade.

Glöm inte att kontakta dit försäkringsbolag, vanlig hemförsäkring kan kanske hjälpa.

Nu är jag inte med, är det privata hänglås som dyrkats upp eller kodlås?
 
Topp