• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stulen seamaster

Davjoh91

Breitling
Hej!
Ny på forumet och tyvärre inleder jag med en trist post...

Idag blev det inbrott på mitt hotellrum. Blev av med allt inkl kläder, dator och såklart min två veckor gamla ( i min ägo ) seamaster 300 ....
Allt är polisanmält och finns bra bilder på förövaren. Men jag känner att jag antagligen inte kommer få se den igen. ..
Om ni hör något eller ser något i Göteborg (mölndal) så håll gärna ett öga öppet !
Är det en bra idé att skriva ut serie nummer här eller ska jag hålla det för mig själv (och polisen) ?
 

Bilagor

  • 20151127_163904.jpg
    20151127_163904.jpg
    63.4 KB · Visningar: 563

Nic

Rolex
2-Faktor
Vad tråkigt att höra, beklagar verkligen. Finns det några specifika kännetecken (jack, dings, skador etc.) på klockan som gör det lättare att särskilja den från andra om man ska hålla ögonen öppna?
 

Davjoh91

Breitling
Det är riktigt trist ja.. detta är även min första "dyra" klocka jag köpt , dålig start på den karriären...
Inga speciella kännetecken, den var enligt mig i kanon skick , endast repor på spännet, ytliga sådana.

Serienummer är ; 5754xxxx.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Dessvärre är de som utför stölderna väl förberedda och har ofta både universalnyckel till rummen och öppnar kassaskåpen lätt. Se youtube, jag har fått upp alla vanliga skåp i tristess på hotellrum.:bag:
Å fan! Har du någon länk till klipp som beskriver hur det går till?

Hittade ett par videos nu med default key.
 
Senast ändrad:

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Å fan! Har du någon länk till klipp som beskriver hur det går till?
Länkar inte till rent tekniskt kriminella handlingar. Men det finns metoder för att både använda default password om man glömt koden alt. komma åt brytaren innefrån beroende på skåp. Sök på "open hotel safe" om du är intresserad! Jag informerar bara:bookworm:
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Länkar inte till rent tekniskt kriminella handlingar. Men det finns metoder för att både använda default password om man glömt koden alt. komma åt brytaren innefrån beroende på skåp. Sök på "open hotel safe" om du är intresserad! Jag informerar bara:bookworm:
Hittade ett par videos! Ska absolut testa default key innan jag lämnar rummet nästa gång :wideyed:
 
  • Like
Reactions: JLW

Salle

Omega
Tycker att ni ska skriva hela serienummer och refnr samt bild på klockan och även text på engelska.
många som köper klockor googlar serienr och resultatet kommer att ledda dem hit.
att anmäla den endast till polisen hjälper inte så mycket om klockan säljs utomlands.
om ni mot förmodan får klockan tillbaks så är det bara att skicka pm till admin som hjälper dig ta bort sernr från forum.
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Tråkigt! Har själv blivit av med klockor via inbrott i hemmet. Hoppas att det löser sig. Med tanke på att jag bor i Göteborg och inhyser folk på hotell ibland, privat o jobb så får du görna pma mig vilket hotell det var, om du vill.
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Att folk inte kan skilja på ditt och mitt är fan otroligt..
Min far torska lite klockor vid ett inbrott för några år sedan, efteråt höll han utkik på bla blocket och tratten efter dessa, och vips så dök de upp en dag!
Så det blev en lätt match att få tillbaka klockorna, då han kände igen lite skador osv.
Om det finns något som skiljer denna från andra, som t.ex dings/synbara skador, så håll utkik där :)
Mesta säljs väl på gatan, men inte omöjligt att det ploppar upp på blocket heller!
 
  • Like
Reactions: JLW

viqs

Omega
Vilket skit! Att folk inte kan skilja på mitt och ditt. Hoppas det går smidigt med polis/försäkringsbolag.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Surt! Är det verkligen en nackdel att skriva ut serienummer? ev köpare kanske googlar på serienummer och kommer till en stulen tråd, eller?
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Hur funkar det där nu, blir den reggad som stulen nu så att den inte "kan" bli servad. Dvs att den som utför servicen kan se om den är snodd?
 

Salle

Omega
Hur funkar det där nu, blir den reggad som stulen nu så att den inte "kan" bli servad. Dvs att den som utför servicen kan se om den är snodd?
Nej.
jag tror det är endast rolex som har en sådan register.
det är därför viktigt att du skapar en tråd om just din klocka med seri nr. för då ligger det ute långt tid framöver på nätet och i framtiden om det är någon som googlar på den kommer dem att se att den är stulen och förhoppningsvis leder det att polisen får tag på den
se liknande länk
http://www.timetotalk.se/lost-and-found/?sid=8d6634110c7d65fb8ff0f00ba18cb982
 

Glusch

Cartier
Välkommen till forumet! Ledsen att höra om din klocka, hoppas verkligen den kommer till rätta. Ska be min bror som bor i Göteborg hålla ögon och öron öppna och så håller jag tummarna för dig.
 

Davjoh91

Breitling
Hej igen ! Tack för era stöd och sympati.

Är just nu lite oklart hur detta löser sig , hotellets försäkringsbolag säger att min arbetsgivare står ansvarig då jag var på hotellet i tjänst. Min arbetsgivare säger att det är hotellet och min egen hemförsäkring säger att de antingen är jobbet eller hotellet. Så ännu har jag ingen aning om lösningen på detta.

Men innan jag vet hur de slutar kommer jag inte ange vilket hotell det gäller, vill inte hänga ut någon.

Har börjat titta på nya klockor , då jag gillade min seamaster väldigt så kikar jag på samma modell igen, men verkar vara svårt att hitta en i samma kanon skick som min var i... gav 9500 för den och det gick en liknande igår på tradera för 11600 . Tråkigt!
 
Topp