Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Stulen zenith!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Portofino, 25 juli 2014.

1. Portofino
    Trådstartare

Portofino Präst

Från:
    Stockholm
    Hej alla!

Tidigare idag startades en tråd om vad man skulle göra i en situation då man blir rånad. Som bas låg info från polisens hemsida om att en man blivit bestulen på sin klocka i centrala sthlm.

Killen som blev bestulen har reggat sig på KS och lämnade en beskrivning i ovan nämnda tråden. För att fler ska se hans inlägg skapar jag denna tråden med hans inlägg nedan. Tråkigt..
    "Cristian skrev: ↑
    Min väns vän...
    Hej,

Det var jag som blev rånad igår. Två jävlar kom bara & ryckte klockan från min arm. Innan jag han uppfatta det hela (pratade i telefon då) var klockan försvunnen.

Vore jättetacksam om ni kunde hålla utkik efter en Zenit El Primero ChronoMaster, Grand Date. Serienummer 243211, ref. 03.0240.4010. Två killar från... mellanöstern typ... som rånade mig.

Tack för hjälpen på förhand!"

Bojke, Icaras, zenith2014 och 8 andra gillar detta.
  2. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Fan va surt!
    Om man ser ett misstänkt objekt på pantbank eller nåt dylikt, vem skall man kontakta?

3. Kairo

Kairo Friends of KS

Om du hittar klockan kontaktar du polisen...

4. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Även om inte serienumret står i beskrivningen?

5. Portofino
    Trådstartare

Portofino Präst

Från:
    Stockholm
    Serienumret enligt killen är 243211.

Bojke och zenith2014 gillar detta.
  6. mosse

mosse Bonde

Från:
    Lund
    Han menar även om säljaren inte uppger serienummer... OT: förjävligt, håller ögonen öppna!

7. zenith2014

zenith2014 Torpare

Tack alla! Ni är grymma!

Ako gillar detta.
  8. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Har du kollat med din hemförsäkring? Borde täcks om du gör en polisanmälan och kan styrka att du ägt klockan, med exempelvis bilder. Min hemförsäkring täcker lösöre upp till 50000kr.

Lycka till och självklart hålls det utkik.
    Förresten, en bild hade hjälp om du har någon där man exempelvis kan se något märke/skav på klockan.

ANkk, zenith2014, China och 1 annan gillar detta.
  9. Lunkan

Lunkan Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Usch!! Yonsson har en poäng, jag har samma villkor på lösöre på 50k!

Beklagar sorgen :-(

10. zenith2014

zenith2014 Torpare

Tack! Har varit i kontakt med försäkringsbolaget. Skulle inkomma med en skriftlig försäkran...

Jag har ingen direkt bild på klockan... inte vad jag vet iaf... ska kolla i datorn... Armbandet är lite slitet, men det säger ju inget. Jag var på väg att lämna in den för renovering. Vilken tur att jag inte hann det! Ett antal tusenlappar i sjön i så fall...

11. Mw79

Mw79 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jävligt tråkigt att sånt ska hända. Beklagar.

12. Paneraiman82

Paneraiman82 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Skandal, köp era egna klockor. Man blir ju galen när man läser sådant. Som ovan, beklagar sorgen.

13. ranepaj

ranepaj Bonde

Hoppas verkligen att du har den ork som krävs för att hitta klockknyckarna! Sådant avskum ska inte få gå på våra gator.

zenith2014 gillar detta.
  14. Maro

Maro Friends of KS

Från:
    Varberg
    Sjukt jobbigt att det händer, men fan va skönt att man inte skadas! Klockor har ju väldigt lite värde i jämförelse! Hoppas det löser sig och att du får en ny klocka att nöta på ett tag!

yonsson och zenith2014 gillar detta.
  15. n1tro

n1tro Friends of KS

Jag ägnar morgonens tack till att du personligen inte skadats - det hade varit ännu värre.. Jag hoppas dock att du finner klockan eller får en ersättning!

zenith2014 gillar detta.
  16. zenith2014

zenith2014 Torpare

Tack! Ja, det kunde ju ha varit mkt värre... man kanske ska vara tacksam att man inte ligger på ett sjukhus just nu.

Cervera hade tyvärr ingen övervakningskamera utanför byggnaden :( ska försöka med Forex, Apoteket och the Phone House då jävlarna gick längst den vägen... vårt att hitta nummer dit på nätet dock! Kommer bara till en massa växlar som har stängt!

17. Onelund

Onelund Biskop

Från:
    Småland

Lider med dig, har själv haft inbrott så jag misstänker jag vet hur du känner dig.

tror dock inte du får ut några bilder från kamerorna utan det måste gå via polisen, kan vara värt dock att göra detektivarbetet för att se om de har något, efter det kan man kontakta farbror blå.

zenith2014 gillar detta.
  18. ranepaj

ranepaj Bonde

Kolla även med Golden Hits, Siba och Macoteket :)

zenith2014 gillar detta.
  19. zenith2014

zenith2014 Torpare

Går det inte att lägga in en bild här? Försökte, men då dök ett fönster upp där jag skulle ange URL... har en bild på min klocka som jag gärna lägger upp...

20. ranepaj

ranepaj Bonde

Klicka bara på "Lägg till bild" så kan du bläddra bland lokala filer på datorn.

21. zenith2014

zenith2014 Torpare

Jamen nu funkar det! Tack ranepaj! :)

Här är iaf en bild på klockan...

Bifogade filer:

22. zenith2014

zenith2014 Torpare

Ser inte min bild här... försöker igen.

Bifogade filer:

23. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Om du trycker på "full storlek" knappen så kommer bilden in i inläggt och inte bara som bifogad :)

24. zenith2014

zenith2014 Torpare

Zenith.jpg

ssl gillar detta.
  25. zenith2014

zenith2014 Torpare

Tack för tipset vikgul! :)

26. svesam

svesam Friends of KS

Från:
    Höga Kusten
    Surt som fan...
    Hoppas att du, trots allt, mår ok!!

zenith2014 gillar detta.
  27. Barda

Barda Friends of KS

Fy helvete! Håller såklart alla ögon öppna.

28. Martin Schönning

Martin Schönning Friends of KS

Så jävla illa att man inte får ha grejerna ifred.
    Blev själv av med en Omega Genéve på lördagsmorgonen i Stockholm. Polisen verkade ta det på väldigt allvar när jag gjorde anmälan, undra om det går en våg av klockstölder? (eller som i ditt fall, rån) Polisen skulle i vilket fall gå igenom övervakningsbilder från tunnelbanan när jag blev av med klockan. Dom borde ju rimligtvis kunna hitta bilder på förövarna, då jag åkte gröna-linjen där det finns kameror i vagnarna, fick jag förklarat för mig. Sen är det väl tveksamt att förövarna åker fast..

Hoppas det löser sig för dig!

29. gabbeolsen

gabbeolsen Torpare

Från:
    Göteborg
    Man borde ha en inbyggd gps i armbandet.

zenith2014 gillar detta.
  30. zenith2014

zenith2014 Torpare

Aj som fan... Vet hur du känner! Vad har du för signalement på GM? Hur gick det till? Kan det vara samma GM?

Mårtenssons ur Brookfield