• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Styrketräning / Gymtråden. HARDCORE

sweedee

Cartier
Wienerbröd är dunderhonung.
Eller gifflar. ca 77kcal (eller var det 88) per giffel, ett paket 1000 vilket man sopar i sig på 5-10 min + mjölk.

I ett parallellt universum så ligger jag bara hemma och vräker gifflar och dricker mjölk hela dagarna.

Nejmen, om en extra gainer var för "jobbigt" så har inte jag heller något konkret förslag. Lite rapsolja i gainern så skenar det nog tillräckligt.
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Någon som upplevt akne-problem på grund av proteinpulver? Har tidigare haft ganska kraftig akne och fick bukt på det till slut förra året efter flertalet kurer under 4 års tid som avslutades med Roaccutan, vill därmed inte få tillbaka det överhuvudtaget:rolleyes: Försökt läsa en del om det och många skriver att det är på grund av mjölkproteinet, dock har jag ätit till exempel kvarg under närmre 1,5års tid ungefär dagligen och inte märkt av några problem.
 
Vad lyssnar ni på för musik när ni tränar?
Jag lyssnar mycket på sabaton/raubtier för att varva med körberg/alfzelius. Jag vet att det är fan i mig lite konstigt, men den där förbannade techno skiten spyr jag på.
Finns väl inget bättre än när körberg klipper i, i låten stad i ljus. Speciellt i knäböj.
 

Ninen79

Audemars
Någon som upplevt akne-problem på grund av proteinpulver? Har tidigare haft ganska kraftig akne och fick bukt på det till slut förra året efter flertalet kurer under 4 års tid som avslutades med Roaccutan, vill därmed inte få tillbaka det överhuvudtaget:rolleyes: Försökt läsa en del om det och många skriver att det är på grund av mjölkproteinet, dock har jag ätit till exempel kvarg under närmre 1,5års tid ungefär dagligen och inte märkt av några problem.
Nej har aldrig hört eller upplevt.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Någon som upplevt akne-problem på grund av proteinpulver? Har tidigare haft ganska kraftig akne och fick bukt på det till slut förra året efter flertalet kurer under 4 års tid som avslutades med Roaccutan, vill därmed inte få tillbaka det överhuvudtaget:rolleyes: Försökt läsa en del om det och många skriver att det är på grund av mjölkproteinet, dock har jag ätit till exempel kvarg under närmre 1,5års tid ungefär dagligen och inte märkt av några problem.
Sluta upp med alla kosttillskott och testa en helt mejerifri kost.
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Någon som upplevt akne-problem på grund av proteinpulver? Har tidigare haft ganska kraftig akne och fick bukt på det till slut förra året efter flertalet kurer under 4 års tid som avslutades med Roaccutan, vill därmed inte få tillbaka det överhuvudtaget:rolleyes: Försökt läsa en del om det och många skriver att det är på grund av mjölkproteinet, dock har jag ätit till exempel kvarg under närmre 1,5års tid ungefär dagligen och inte märkt av några problem.
 
Senast ändrad:

snoozarn

Patek
2-Faktor
Har inga problem just nu, men du menar alltså att det kan leda till problem om jag skulle börja med kosttillskott?
Värt att testa, hade iaf jag gjort. Försök uteslut skit helt enkelt, ät rent & grönt. Vart ganska många kosttillskott-skandaler på senaste tiden (i usa bla) har jag för mig, man vet inte riktigt vad det är i de. Många som anger fel saker & i fel mängd.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Vad lyssnar ni på för musik när ni tränar?
Jag lyssnar mycket på sabaton/raubtier för att varva med körberg/alfzelius. Jag vet att det är fan i mig lite konstigt, men den där förbannade techno skiten spyr jag på.
Finns väl inget bättre än när körberg klipper i, i låten stad i ljus. Speciellt i knäböj.
Danzig - Mother, på repeat.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Lite tunga lyft idag
image.png

110kg i squatclean + push jerk + split jerk. Kändes lätt, sen så blev det tunga sittvändningar på 120kg. Körde även lite ryck innan, bekvämt upp till 85kg med fokus teknik.
Sen blev det flås i form av ryck & burpees, samma flåspass som igår men på 5:48 istället för 7:22. :D
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Man kan väl se dem som antingen dyra bars med relativt dåliga macros. Eller som ännu dyrare godis, fast då med relativt bra macros. Either way så är de ju rätt dyra.
Ja det är klart att det finns mer ekonomiska lösningar både för godis och protein haha, men det kändes som en trevlig kombo om man nu har en fallenhet för snickers osv :p
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Lite tunga lyft idag
image.png

110kg i squatclean + push jerk + split jerk. Kändes lätt, sen så blev det tunga sittvändningar på 120kg. Körde även lite ryck innan, bekvämt upp till 85kg med fokus teknik.
Sen blev det flås i form av ryck & burpees, samma flåspass som igår men på 5:48 istället för 7:22. :D
Och håll i hatten @Jimpa. Det blåser upp till crossfit.

Det är dags att prova. Jag ska fan hänga med flickvännen nästa gång!
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Smaken är som baken ;) men jag tkr de smakar väldigt likt riktiga stycksaker :) kan vara något att unna sig på helgen.

Jo, fast grejen är ju att om du ändå bara ska äta en, så är skillnaden så sjukt liten.
1 bar = 55 g = 235 kcal, PCF (14/21/10), pris st 19,45:- (storpack) = 35 kr/hg
55 g "äkta" Delikatoboll = 264 kcal, PCF (3/27/16), pris st 2,66:- (storpack på nätet, går antagligen att hitta ännu billigare) = ca 7 kr/hg

Sedan såklart om du äter 10 st, men då är prisskillnaden sås tor att jag nog ändå hellre äter äkta bolllar... =)
 

Jimpa

Panerai
Skämt åt sidor har jag full respekt för crossfit, sätt "fittest on earth" och massa andra dokumentärer på netflix m.m
Beundransvärt precis som strongman tävlande, Magnus Samuelsson. Armbryterskan från ensamheten. Alexander Gustavsson och Paulo Roberto. Är lite retsam bara då det finns en crossfit-tråd redan. Men gör er grej , dock får det accepteras lite Arnold i denna tråd
Screenshot_20161107-235338.png
 
Topp