• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Styrketräning / Gymtråden. HARDCORE

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Kör 4x2 på alla övningar, det jag räknar mina PB:n i. Och ja, det är tungt..
Jag kör sällan bara ett lyft på en vikt, tycker inte det säger så mycket :D
Vänta lite nu... Du tycker inte att ett lyft säger så mycket? Hela J***A idrottsvärlden bygger ju i princip på det. (Åtminstone tyngdlyftning/styrkelyft som denna tråden faktiskt handlar om). Nu får ni allt tänka om. Det är vad man klarar av att lyfta 1 gång som räknas! ;)
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Tycker att jag har lite inåtroterade axlar och skulle vilja ha tips på hur jag kan jobba bort det och få ut bröstet mer. Det är inget stort problem ska jag väl tillägga men tillräckligt för att jag ska störa mig på det. Tränar regelbundet på gym några dagar i veckan och försöker träna alla större muskelgrupper. Så...hur gör jag?
Som @Luckyluciano säger, och släng in lite baksida axlar med typ omvända flyes på lätta vikter.
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Vänta lite nu... Du tycker inte att ett lyft säger så mycket? Hela J***A idrottsvärlden bygger ju i princip på det. (Åtminstone tyngdlyftning/styrkelyft som denna tråden faktiskt handlar om). Nu får ni allt tänka om. Det är vad man klarar av att lyfta 1 gång som räknas! ;)
Haha vänta lite nu.. Menade mer att det inte säger mig så mycket hur stark jag själv är med bara ett lyft, eftersom man kan ha bra och dåliga dagar! ;)
Sen att andra tänker annorlunda är en annan sak
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Precis, syfte. Inte nödvändigt med att sätta på sig för mycket fettmassa.

Rent fysiologiskt så ökar iofs män förhållandevis mycket muskelmassa i procent av en generell viktökning. Och ännu mer med tung träning och "rätt" kaloriöverskott. Men om man med grisbulk tänker "pizza och bärs framför Netflix", så är det ju ganska poänglöst. Behrkan tex menar ju själv att det finns en poäng med att ligga på ett genomsnittligt överskott även för "lean" gainz.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Rent fysiologiskt så ökar iofs män förhållandevis mycket muskelmassa i procent av en generell viktökning. Och ännu mer med tung träning och "rätt" kaloriöverskott. Men om man med grisbulk tänker "pizza och bärs framför Netflix", så är det ju ganska poänglöst. Behrkan tex menar ju själv att det finns en poäng med att ligga på ett genomsnittligt överskott även för "lean" gainz.
Precis, men det räcker med en ~500kcal/dag för bra ökningar. Man behöver inte gå bananas som många "fitness" människor nuförtiden och käka allt man ser, verkar speciellt gälla vissa man ser på instagram..
Nåväl, each to his own. Man får hitta det man tycker passa en bäst.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Precis, men det räcker med en ~500kcal/dag för bra ökningar. Man behöver inte gå bananas som många "fitness" människor nuförtiden och käka allt man ser, verkar speciellt gälla vissa man ser på instagram..
Nåväl, each to his own. Man får hitta det man tycker passa en bäst.
Hur många kalorier brukar du knapra i dig?

Jag gick upp runt 12 kilo sedan september förra året om jag inte minns fel. Siktade på ett överskott på runt 500 ish (3400 kcal/dag). Blev säkert lite mer på helger, ibland lite mindre på veckorna.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Hur många kalorier brukar du knapra i dig?

Jag gick upp runt 12 kilo sedan september förra året om jag inte minns fel. Siktade på ett överskott på runt 500 ish (3400 kcal/dag). Blev säkert lite mer på helger, ibland lite mindre på veckorna.
2,5k-ish kcal/dag för balans just nu och under sommaren.

Experimenterade före sommaren i mars någon gång, höjde då ganska ordentligt. Gick upp en 7kg på ~5 veckor. Bra stryka men mindre kul att bli av med överflödet sen.
 

UNO

Panerai
image.jpeg

KS självklaraste tråd.
 

Olaola

Panerai
Rolig tråd! Inte sett denna förens nu.
Några av er är ju riktigt starka! Bra jobbat:)

Längd: 187 cm
Vikt: 95 kg

Tränar för tillfället högst sporadiskt men hade en period för något år sen då jag körde på bra.
Vägde då 86 kg
Bänk: 125kg
Knä: 145 kg
Mark: 190 kg
 

Buckshot

Panerai
Inget hardcore, men jag tänkte iaf dela med mig min historia. Jag började träna 2006 efter att ha blivit arbetslös. Jag tänkte att här gäller det att hålla igång kroppen så man inte blir en soffpotatis, fram tills att jag får ett jobb igen. Jag köpte ett årskort på ett gym för att ångra det 2 veckor senare när jag fick ett jobb. Sedan blev det något oregelbunden träning 0-3 ggr i veckan. Fast forward till juli 2016 då jag tog semester efter att ha haft problem med ryggen ett halvår. Här förstod jag att det gällde att ta tag i träningen. Nu har jag kört 4-5 ggr i veckan sen vecka 28 och känner mig bättre än någonsin.:)
 
Topp