• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Styrketräning / Gymtråden. HARDCORE

sweedee

Cartier
ZMT1dh1.jpg


Iofs funkar denna rätt bra. Var verkligen smalfet. Ca 5kg lättare på bilden år höger.
Just ryggen är kroppsdelen som släpper fett sist för mig, speciellt nedre/lovehandles.
 

sweedee

Cartier
zLZJDxU.jpg


Sådan form för första gången i mitt liv, aka "dickskinconditioning", dvs man kan nypa vart som helst och det är bara tunn hud, inget fett. Att kunna nypa sådär i lovehandles känns en livstid bort, men dit ska jag tammefan om jag så måste tina bort totalt. Efter det så blir det att hålla bra form och försöka lägga på sig lite välbehövlig muskelstorlek hehe.
 

meuller

Omega
Hur får du 150 gr ris till 200 kcal? Antar 150 gr kokt isåfall, man brukar räkna allt okokt. Ris är ju runt 370 kcal/100 gr okokt.

Personligen skulle jag undvika mejeriprodukter överhuvudtaget och även shakes (gjorda på mejeri/mjölk skit), byt ut dem mot en måltid eller två, typ nöt/kycklingfärs med lite grönsaker. Alternativt släng in aminosyror (~30gr) som mellanmål. Kollat upp PF?
Får jag fråga varför man ska byta ut shakes och undvika mejeriprodukter? :)
 

sweedee

Cartier
Gjorde bort benträning redan idag. Riktigt skönt att ha det gjort, brukade annars träna ben typ torsdagar.
Ben är svagheten hos mig även fast jag tränar dom hårt, generna för dom finns inte där, men självklart kan dom blir större.
Andra tråkiga saken med benpass är att det inte blir någon pump, och utan pump och tshirt = ser ut som första dagen på gymmet för mig del haha. Har även svårt att ens få träningsvärk, behöver riktigt mata på med dropsets för att det ens ska kännas dagarna efter.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Gjorde bort benträning redan idag. Riktigt skönt att ha det gjort, brukade annars träna ben typ torsdagar.
Ben är svagheten hos mig även fast jag tränar dom hårt, generna för dom finns inte där, men självklart kan dom blir större.
Andra tråkiga saken med benpass är att det inte blir någon pump, och utan pump och tshirt = ser ut som första dagen på gymmet för mig del haha. Har även svårt att ens få träningsvärk, behöver riktigt mata på med dropsets för att det ens ska kännas dagarna efter.
Vad menar du?
 

Marcilus

Cartier
2-Faktor
Ah, du kör runt 80gr okokt/låda då? Jag kör PF liknande, är aldrig hungrig. Beror helt på hur man lägger upp det och vad man äter. Räknar lite macros och äter blandat skit vad man nu känner för. Byt ut samtliga shakes mot aminosyror isf, spar du på magen. Carbsen går också att sänka om man har ett soft jobb, byt ut riset mot potatis.

"Byt ut samtliga shakes mot amino, spar du på magen? " hur menar du spar på magen?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Får jag fråga varför man ska byta ut shakes och undvika mejeriprodukter? :)
"Byt ut samtliga shakes mot amino, spar du på magen? " hur menar du spar på magen?
Mejeriprodukter (vassle & casein inräknat då de gör av de) behövs inte. Människor verkar tro att det är någon mirakelprodukt, Kvarg osv skit. Påverkar hälsan negativt. Testa köra några veckor helt utan och se skillnaden, ingen uppsvälld mage m.m. Går att få i sig vitaminerna från andra källor.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag överväger faktiskt att ge periodisk fasta ett försök – bara några dagar in på mitt upplägg. Anledningen är enkel… Jag är hungrig hela tiden. Upplägget med periodisk fasta skulle i så fall vara fasta från 21.00-12/13.00 & då fylla ut lunchen, samt lägga in ett till mål med ris & kyckling innan träning & fylla ut målet efter träningen.

Jag kommer vara mätt under dagarna (dessutom lägga mig väldigt mätt) & vara hungrig i någon timma på morgonen – i stället för att vara hungrig i princip hela dagen.

Vad tror du @snoozarn?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jag överväger faktiskt att ge periodisk fasta ett försök – bara några dagar in på mitt upplägg. Anledningen är enkel… Jag är hungrig hela tiden. Upplägget med periodisk fasta skulle i så fall vara fasta från 21.00-12/13.00 & då fylla ut lunchen, samt lägga in ett till mål med ris & kyckling innan träning & fylla ut målet efter träningen.
Jag kommer vara mätt under dagarna (dessutom lägga mig väldigt mätt) & vara hungrig i någon timma på morgonen – i stället för att vara hungrig i princip hela dagen.
Vad tror du @snoozarn?
Kör! Kan ta någon dag att vänja sig bara, men det löser sig. Jag kör 3 fasta lådor på runt 5-600 kcal/st & några mellanmål per dag. Ligger sällan över 2,5k kcal på vardagar.
Jag kör 25gr amino kl 06 & sedan kl 09, sen första lådan vid 12. Inget efter kl 20/21.
Vettig läsning - http://www.styrkelabbet.se/periodisk-fasta/
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Kör! Kan ta någon dag att vänja sig bara, men det löser sig. Jag kör 3 fasta lådor på runt 5-600 kcal/st & några mellanmål per dag. Ligger sällan över 2,5k kcal på vardagar.
Jag kör 25gr amino kl 06 & sedan kl 09, sen första lådan vid 12. Inget efter kl 20/21.
Vettig läsning - http://www.styrkelabbet.se/periodisk-fasta/
Tack! Jag börjar i morgon. Återkommer med uppdatering.

Skönt att kunna ta lite träningssnack här. Jag ventilerar det aldrig annars...
 

sweedee

Cartier
Idag är det vilodag, om jag inte glider iväg innan stängning och kör lite motion.

Vissa vilodagar äter jag lite vafan som, så länge det håller sig inom kcal. Så idag kommer vara 100g colanappar, Grandiosa extra allt och tonfisk, makrill och lite under 100g kidneybönor. Kommer att landa på perfekta 1500kcal, dock lite för lite protein egentligen.

Är faktiskt sugen på köra ätardag idag istället för söndag, men vettefan om jag klarar äta fint en hel helg utan mitt söndagsfusk.
 
Senast ändrad:

sweedee

Cartier
Tack! Jag börjar i morgon. Återkommer med uppdatering.

Skönt att kunna ta lite träningssnack här. Jag ventilerar det aldrig annars...

Jag har personligen märkt av att intar man kolhydrater snabbt som Fan efter träning, alltså i princip en shake (jag kör 1dl havregryn och 1dl whey 80) sekunderna efter sista repetitionen så håller man sig (läs jag) mätt mycket längre i jämförelse med typ 15-30 min efter. Något att ha i tanken om hungern fortfarande blir ett problem kanske.

Självklart allmän kunskap att kolhydrater är bra efter träning osv, men visste inte om att det skulle göra sådan skillnad på hunger 15 min hit eller dit.
 
Topp