• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Styrketräning / Gymtråden. HARDCORE

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Lite kul att en crossfitatlet tävlar i crossfit ena dagen för att dagen efter vinna bodybuildingtävling i -85. Lagom kaxigt.
image.png

För min del blev dagens pass väldigt långt. Fick med mig 10 reps @ 143kg i böjen däremot vilket är PR. Kom lite oväntat i mitten av 3 timmars passet. Kroppsvikten ~70-71kg
image.jpeg
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Lite kul att en crossfitatlet tävlar i crossfit ena dagen för att dagen efter vinna bodybuildingtävling i -85. Lagom kaxigt.
image.png

För min del blev dagens pass väldigt långt. Fick med mig 10 reps @ 143kg i böjen däremot vilket är PR. Kom lite oväntat i mitten av 3 timmars passet. Kroppsvikten ~70-71kg
image.jpeg
Haha, galet! Det är fan respekt. Både Calvin & dina sjuka böj.
 

sweedee

Cartier
-1,3kg denna vecka vilket jag är äntligen riktigt nöjd med, visst det är i överkant, men efter förra veckans -0,3 så tog jag en ärlig titt på hur det egentligen har sett ut på slutet. Då jag vet att det inte har varit tillräckligt bra men detta har jag ignorerat istället för att tagit tag i det. Men nu är det ordnat och vi är back on track! Siktar på en mer resonabel ca 0,5 till nästa fredag dock.

Tråkig förklaring nedan;

Den bistra verkligen har varit att senaste 3 veckorna (inte inräknat denna) har jag gått Upp 0,3kg och senaste 5 veckorna har jag bara gått ned 0,7hg vilket är bortkastat jävla slit.

Anledning till detta har varit att jag har skött allt perfekt på veckodagarna och alltid i princip gått ned det jag har planerat, sedan fuckat upp det på helgen genom t.ex. två ätardagar vilket resulterat i att jag har behövt leka catch-up till nästa invägning och pga. detta hamnat på samma vikt igen även fast jag gått ned exempelvis 0.5hg. Hoppas man förstår min förklaring. Det vill säga: på fredag väger jag t.ex. 70kg, tar två ätardagar och landar på 70,6 på måndag, sedan tränar jag hårt och landar på 70kg igen nästan fredag, rinse and repeat.

Anledningen till detta är att jag tappar rutinen på helgen, brukar inte styrketräna utan kör bara cardio Ibland och måltider blir inte lika strukturerade så jag skippar någon och hinner bli hungrig osv osv.

Men efter jag satt och kom fram till detta så har jag strukturerat helgen på ett annat sätt och nu ordnade det sig. Lyckades även hoppa över ätardag som jag nämnde. Men nu Satan på lördag vad jag ska vräka hehe.

Testade även på en push/pull rutin för första gången denna vecka (sista passet imorgon) men Fuck that, ingen pump. I min lilla storlek måste man få i alla fall få en pump för att gymet ska kännas kul haha. Ska dock ändra träningsstilen lite och köra några set med samma vikt istället för att alltid öka, det var en aspekt som jag gillade och som jag aldrig har gjort förut under denna push/pull rutin.
 

Ninen79

Audemars
Behöver lite hjälp för att bli fit! Väger 80+ kg och är 160 lång, lite överviktigt med andra ord :)
Hur blir jag vältränad till jul? Hur lång tid tar det att komma till samma nivå som @Luckyluciano @snoozarn styrka och även kroppsmässigt?
 
Senast ändrad:
Behöver lite hjälp för att bli fit! Väger 80+ kg och är 160 lång, lite överviktigt med andra ord :)
Hur blir jag vältränad till jul? Hur lång tid tar det att komma till samma nivå som @Luckyluciano styrka och även kroppsmässigt?
12 weeks without any exhausting push-ups or killing yourself in the gym!

Nej men det är helt omöjligt att svara på bara så där på rak arm. Beror helt på genetik, tidigare träningsbakgrund, förutsättningar, utgångspunkt osv.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Behöver lite hjälp för att bli fit! Väger 80+ kg och är 160 lång, lite överviktigt med andra ord :)
Hur blir jag vältränad till jul? Hur lång tid tar det att komma till samma nivå som @Luckyluciano @snoozarn styrka och även kroppsmässigt?
Går ner 1kg/v är inga problem att gå ner på ett hälsosamt sätt och även något extra kg i vätska första veckan med ett välformat kostschema som följs noggrant. Vältränad och bli smal anser jag dock inte som samma sak. Jag har tränat i sju år nu med olika spretande mål under den tiden. Går väl att åstadkomma samma på halva tiden med rätt vägledning och upplägg för sitt mål. :)
 

Jimpa

Panerai
Behöver lite hjälp för att bli fit! Väger 80+ kg och är 160 lång, lite överviktigt med andra ord :)
Hur blir jag vältränad till jul? Hur lång tid tar det att komma till samma nivå som @Luckyluciano @snoozarn styrka och även kroppsmässigt?
investera långsiktigt i kroppen. Till jul händer inte mycket. De går säkert trycka efedrin och skita i mat eller nått men man vill ju må bra och göra träning till en rolig grej. På så sätt blir det lättare en del utav vardagen. Börja lyft skrot, motion, Och lägg om kosten. Finns folk för kostrådgivning och sånt som kan hjälpa dig gå hur långt som helst. Och hur långt man går sitter i slutändan mellan öronen. Finns inga substitut för hårt arbete mvh
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Behöver lite hjälp för att bli fit! Väger 80+ kg och är 160 lång, lite överviktigt med andra ord :)
Hur blir jag vältränad till jul? Hur lång tid tar det att komma till samma nivå som @Luckyluciano @snoozarn styrka och även kroppsmässigt?

Jag skulle säga att det egentligen inte är några problem att bli "smal" till jul (Lev på proteinshakes och viljestyrka, typ). Däremot i princip omöjligt att bli vältränad till jul, om du inte är en föredetta elitidrottare som har tappat formen pga en skada, eller liknande.

Sedan beror det såklart på tid och resurser. Kan du tillbringa hela dagarna på ett gym? Eller måste det klämmas in i "livspusslet"? Osv.
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Behöver lite hjälp för att bli fit! Väger 80+ kg och är 160 lång, lite överviktigt med andra ord :)
Hur blir jag vältränad till jul? Hur lång tid tar det att komma till samma nivå som @Luckyluciano @snoozarn styrka och även kroppsmässigt?
Att droppa vikt fixar du utan problem på 1,5 månad. Precis som de andra säger så är de viktigt att du inte går ner för fort, det sliter ganska bra. Men kör standardupplägg för viktnedgång? En promenix hinns alltid med, oavsett hur "fullt" man har i livet och sen lägger du dig på ett kaloriunderskott. Försök nå en vikt nedgång runt 0,5 - 1kg i veckan. Plocka bort saker med onödigt mycket fett eller socker, de är oftast de som får kalorierna att springa iväg. Vanlig Kcal räkning,
1g prot/carb = ca 4.1 kcal och 1g fett = ca 9 kcal. Så helt enkelt, bort med överflödet och ta en promenad om dagen, med fördel i powerwalk tempo så kommer det göra underverk till jul :)
 

Oew

Rolex
Någon som har nått bra tips på kaloririk snacks/mat för någon som är allergisk mot nötter? Gärna något som går att äta mycket av. Har problem vissa dagar med att få i mig tillräckligt även om det känns som att jag äter hela tiden.
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Någon som har nått bra tips på kaloririk snacks/mat för någon som är allergisk mot nötter? Gärna något som går att äta mycket av. Har problem vissa dagar med att få i mig tillräckligt även om det känns som att jag äter hela tiden.
Gör egna shakes, slänger du i havregryn, ägg, gainer, banan och kvarg så har du en kaloribomb utan dess like. Sen får du finlira med ingredienserna för att du ska få en bra smak. Funlight, bär etc...
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Någon som har nått bra tips på kaloririk snacks/mat för någon som är allergisk mot nötter? Gärna något som går att äta mycket av. Har problem vissa dagar med att få i mig tillräckligt även om det känns som att jag äter hela tiden.

Hur många kalorier ligger du på per dag? Och P/C/F?
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Varierar en del beroende på träning men snitt kanske 5000 men mer på tyngre dagar. Äter minst 300g protein men lite kolhydrater kanske 100-150g och mycket fett ~2-300g

Ja, det är ju rätt mastigt... :) En spaning är ju dock att inte ens på 300/150/300 är du uppe i 5' kcal... Många gainers sticker ju gärna iväg med mycket kolhydrater. Proteinshakes + äggröra/omelett m bacon.
 

Oew

Rolex
Ja, det är ju rätt mastigt... :) En spaning är ju dock att inte ens på 300/150/300 är du uppe i 5' kcal... Många gainers sticker ju gärna iväg med mycket kolhydrater. Proteinshakes + äggröra/omelett m bacon.
Nej men brukar som sagt inte räkna exakt så troligtvis äter jag mer av allt, men ungefär dubbelt så mycket protein och fett som kolhydrater. Äggröra och bacon är bra och går då att få ihop en rejäl portion med många kalorier.
Tur att jag gillar mat annars hade det här varit riktigt jobbigt :D
 
Topp