• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sub 114060

Underläkare

Breitling
Till och börja med vill jag tala om att jag inte är så insatt i klockor men har cirka 40 k att blåsa på en klocka och fastnat för 114060.

Vad skulle ni tänka er betala max för en 114060 med box och cert?

På pantbanken säger säljaren att den skulle gå på 35-39 hos dom... hittat en på blocket för 45 inköpt 2012 med alla tillbehör.

Andra förslag välkomnas.

Tack på förhand.
 

Pleximannen

Cartier
Gissning: pantbanken *kanske* tänker på föregångaren?

Jag kan inte påstå att jag har sett några beggade utannonserade för runt 40, annat än i USA och då krävs ju fusk med tull & moms för att klara det priset. Lägger man däremot på några tusenlappar så är det nog inga problem. Jag tror inte man behöver gå så högt som 45 eftersom det finns svenska gråhandlare som ligger runt 47 för en ny från svensk AD.
 

vekktah

Cartier
Gav 44 för min, komplett utan minsta spår från användning. Det får man nog säga är ett bra pris. I övrigt tänker du helt rätt. Grymmaste klocka jag haft. En keeper.
 

oscaroscar

Panerai

Underläkare

Breitling
Gissning: pantbanken *kanske* tänker på föregångaren?

Jag kan inte påstå att jag har sett några beggade utannonserade för runt 40, annat än i USA och då krävs ju fusk med tull & moms för att klara det priset. Lägger man däremot på några tusenlappar så är det nog inga problem. Jag tror inte man behöver gå så högt som 45 eftersom det finns svenska gråhandlare som ligger runt 47 för en ny från svensk AD.
Gissning: pantbanken *kanske* tänker på föregångaren?

Jag kan inte påstå att jag har sett några beggade utannonserade för runt 40, annat än i USA och då krävs ju fusk med tull & moms för att klara det priset. Lägger man däremot på några tusenlappar så är det nog inga problem. Jag tror inte man behöver gå så högt som 45 eftersom det finns svenska gråhandlare som ligger runt 47 för en ny från svensk AD.
Nej det är den med keramik ringen.
 

Underläkare

Breitling
D
Äh, bara ni som tar överpriser.

Ja har sett flera för 41-43 på chrono24. Just nu finns denna
http://www.chrono24.se/rolex/submar...ka&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

Bara o köra!


Eller varför inte här?
En som jag själv handlat ifrån och minst en till här på KS.
http://www.chrono24.se/rolex/submar...ka&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm
Låter vettigt. Den klockan jag sett på blocket ligger fortfarande uppe på 45 k klassen.
 

vekktah

Cartier
Det var ett klipp! Kan du pm några bilder till mig?

Haha, det behövs väl inte ? Den ser exakt lika ut alla andra 114060. :)

byherapy.jpg

Såhär.
 
Topp