• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sub 116610 LN eller 116610 LV

Ninen79

Audemars
Ringde Tony på Luxury watches idag och han hade en 116610 LV inne i butiken...Grymt sugen är jag men har inte råd just nu med 2 sub c.
Vad skulle ni göra om ni var i min sits?
1. Sälj 116610 LN och köper LV
2. Behåll 116610 LN och sparar till en LV
3. Behåll 116610 och köp ingen LV

Min 116610 LN...

116610RL_zps188a58e7.jpg


116610 LV (lånad bild)

LV_zps10254f89.jpg
 

Målarn

The Steak
Hur mycket måste du lägga till om du säljer din LN och bestämmer dig för att köpa LVn??

Jag hade köpt LVn av dem två, tycker den är lite mer Speciell + gillar det gröna :mrgreen:
 

Aron

Omega
Alternativ ett eller två hade jag satsat på, helst alt. två, då jag inte gillar att sälja fina saker, man vet ju aldrig om den "kan va bra att ha" :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Känns ju spontant som att det är omöjligt att göra en ekonomiskt bra deal med luxurywatches.

Sen tycker jag att din sub är snyggare än den gröna.
 

tim.stockholm

Cartier
2-Faktor
Både LV och LN kan nog vara lite overkill(?) GMT-C/Explorer2 och LV hade nog varit roligare?

Hur som helst så tror jag inte på LV som enda klocka.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
För mig är den LV:n cool på bild, på andra och i tanken, men IRL är den såsigt knepig....som enda dinka.....no go!
 

paradis

Audemars
Allt beror på din framtida ekonomi.Först tycker jag att du ska ha kvar din klocka,mycket vacker.Börja spara,ock köp sen....
 

Ninen79

Audemars
vaniljglass skrev:
Känns ju spontant som att det är omöjligt att göra en ekonomiskt bra deal med luxurywatches.

Sen tycker jag att din sub är snyggare än den gröna.

Det är lite överpris på en del klockor han har...men eftersom jag har sålt och köpt hos honom tidigare så brukar jag får ganska ok pris.
 

Fred72

Cartier
Gillar du att flippa och prova nytt så ska du absolut gå för den gröna.

Tycker den gröna är grymt cool, men håller med om att den kanske inte är lysande om som enda klocka och då den ändå är så pass lik den svarta så skulle jag förmodligen hellre köra kombinationen. Grön sub + TT sub/TT GMT.

Ska bli spännande att se hur det slutar!

//Fred
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Personligen tror jag att du skulle tycka det känns mer som samma klocka... Den gröna må vara fin, men inget kan vara så mångsidigt som svart, så alternativ 3 för mig..
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
vaniljglass skrev:
Känns ju spontant som att det är omöjligt att göra en ekonomiskt bra deal med luxurywatches.

Sen tycker jag att din sub är snyggare än den gröna.

+1

Tycker att grön bezel är snyggt, men grön urtavla blir lite mycket på suben.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Luxurywatches kör med drömpriser, totalt ointressant. Sälj din Sub och köp en LV för samma pengar ute i Europa.

Jag är dock inte alls imponerad av LV:n. Den känns för mycket Triwa för min smak. :oops:
 

finnirgens

Panerai
LV tycker jag kändes mkt coolare när jag såg den i verkligheten. Dock skulle jag som nämnts behålla den du har och satsa på en Explorer eller GMT.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Zed skrev:
Luxurywatches kör med drömpriser, totalt ointressant. Sälj din Sub och köp en LV för samma pengar ute i Europa.

+1

Satan vilka överpriser. 25,000 för en Air-King känns rätt saftigt. Kollade på hans utbud, såg inte en enda klocka som hade årtalet utskrivet på sig, känns ju inte så seriöst.

Vad gäller ditt val så skulle jag nog inte heller satsa på en LV som enda klocka, risken är att man tröttnar på den lite spexiga gröna färgen efter ett tag. Så i det perspektivet känns en vanlig LN som ett bättre val. Ska du ändå ha en till klocka, dvs inte bara byta, så tror jag du bör välja nått annat roligt som kompletterar din svarta sub bättre än en grön sub :mrgreen:

Kolla på Chrono24 i stället om du ska köpa en LV.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Nu vet jag inte riktigt om jag kan hålla med om att Tony har fantasipriser, hans priser för helt orörda Rolex Subbar ligger runt 10 % billigare än uret.se?

Köpte en Omega för det billigaste priset jag sett i hela världen där med.

Sen så är hemsidan katastof, ref nr och info kan ibland vara helt fel till och med..
 

Ninen79

Audemars
Asplund skrev:
Nu vet jag inte riktigt om jag kan hålla med om att Tony har fantasipriser, hans priser för helt orörda Rolex Subbar ligger runt 10 % billigare än uret.se?

Köpte en Omega för det billigaste priset jag sett i hela världen där med.

Sen så är hemsidan katastof, ref nr och info kan ibland vara helt fel till och med..

Visst hade du köpt en grönt bezel till din sub c? Snyggt det skulle var med grönt bezel och svart tavla!
 

Ninen79

Audemars
Var idag hos Tony och klämde på LV:n...klockan är helt ny och oanvänd, ojusterad länk och allt plast kvar.
Men fy fan vilken klocka alltså!!! Den är så snygg så att efter att jag hade provat den och satte tillbaka min 116610 LN på handleden så tyckte jag min var ful och tråkig :shock: Och jag som alltid tyckt att min var den ultimata klockan!
Priset var saftigt och inte ens en krona i rabbat skulle jag få fast jag gjort flera affärer med honom tidigare.
Ska fundera ikväll om det blir köp eller ej imorn :) Fortsättning följer...
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Ninen79 skrev:
Var idag hos Tony och klämde på LV:n...klockan är helt ny och oanvänd, ojusterad länk och allt plast kvar.
Men fy fan vilken klocka alltså!!! Den är så snygg så att efter att jag hade provat den och satte tillbaka min 116610 LN på handleden så tyckte jag min var ful och tråkig :shock: Och jag som alltid tyckt att min var den ultimata klockan!
Priset var saftigt och inte ens en krona i rabbat skulle jag få fast jag gjort flera affärer med honom tidigare.
Ska fundera ikväll om det blir köp eller ej imorn :) Fortsättning följer...


Än en gång. Kräng din LN och köp ute i Europa. Finns nya LV kring 50. ;)

Skänk inte bort dina pengar.

http://www.chrono24.se/rolex/submariner ... /index.htm
 

Ninen79

Audemars
Zed skrev:
Ninen79 skrev:
Var idag hos Tony och klämde på LV:n...klockan är helt ny och oanvänd, ojusterad länk och allt plast kvar.
Men fy fan vilken klocka alltså!!! Den är så snygg så att efter att jag hade provat den och satte tillbaka min 116610 LN på handleden så tyckte jag min var ful och tråkig :shock: Och jag som alltid tyckt att min var den ultimata klockan!
Priset var saftigt och inte ens en krona i rabbat skulle jag få fast jag gjort flera affärer med honom tidigare.
Ska fundera ikväll om det blir köp eller ej imorn :) Fortsättning följer...


Än en gång. Kräng din LN och köp ute i Europa. Finns nya LV kring 50. ;)

Skänk inte bort dina pengar.

http://www.chrono24.se/rolex/submariner ... /index.htm

Jag har aldrig handlat på distans utomlands förut. Ska försöka läsa på lite...kanske man kan få hjälp av nån kunnig här på KS :)
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Ninen79 skrev:
Jag har aldrig handlat på distans utomlands förut. Ska försöka läsa på lite...kanske man kan få hjälp av nån kunnig här på KS :)

Det är enkelt. Betalning sköts via banköverföring och det tar en bankdag för pengarna att nå fram. Det där är ett företag som är en trusted seller med premiumstatus. Googla namnet och kolla vad andra tycker. Verkar allt ok så är det bara att köra på.
 

John R

Panerai
Tja!

Uppenbarligen tycker du den gröna är snygg så varför inte. Du verkar gilla den gröna så
kör eller så tar du dig samman och inser att det är en bra ful klocka! ;-)

Grönt är skön men inte på armen ;-)

Sub C kommer bli en klassiker om den inte redan är det, keep it! Du kommer tröttna
på att matcha gräsmattorna jag lovar! ;-)

/John R
 

Ninen79

Audemars
John R skrev:
Tja!

Uppenbarligen tycker du den gröna är snygg så varför inte. Du verkar gilla den gröna så
kör eller så tar du dig samman och inser att det är en bra ful klocka! ;-)

Grönt är skön men inte på armen ;-)

Sub C kommer bli en klassiker om den inte redan är det, keep it! Du kommer tröttna
på att matcha gräsmattorna jag lovar! ;-)

/John R

Ja det kanske är så :lol:
 
Topp