• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sub 5513 underline, gilt, meters first, 1963

10past10

Omega
Cool! Mycket cool!

(Btw, Jag känner inte riktigt igen siffer formen på endlinksen, jag är van vid lite-lite bredare 580 siffror, men det är med absolut största sanorlighet jag som är okunnig på området, säkert någon årsmodells skillnad).
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
(Btw, Jag känner inte riktigt igen siffer formen på endlinksen, jag är van vid lite-lite bredare 580 siffror, men det är med absolut största sanorlighet jag som är okunnig på området, säkert någon årsmodells skillnad).

Det skiljer mellan årsmodeller/varianter/sorter.

Jag har tex. en 9315 där fonten skiljer på 580 mellan de bägge ändlänkarna. Vad det beror på vet jag inte, men att det kan skilja är klart.
 

paradis

Audemars
Helvete, vad den är fin, när man tittar ännu mer............tittade precis lite på andra som är till salu,bara för att se pris lägget, 70-80.000 ock inte i närheten av den...........Vilket fynd.......:eek:
 

Patrik J

Rolex
Japp, det blev hugg till slut. Det är klart att en gilt ska vara i Guldstan. :cool:

Fanns ju lite frågetecken kring klockan men de rätades snabbt ut, bland annat genom den här tråden på VRF:
http://www.network54.com/Forum/207593/message/1397307497/5513+Underline+question

Tack för alla glada tillrop. Och extra stort tack till Per för all hjälp och input. Jag återkommer med lite mer intryck och bilder när jag har tid och har lugnat ner mig lite. :D
NpVNci5.jpg
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Japp, det blev hugg till slut. Det är klart att en gilt ska vara i Guldstan. :cool:

Fanns ju lite frågetecken kring klockan men de rätades snabbt ut, bland annat genom den här tråden på VRF:
http://www.network54.com/Forum/207593/message/1397307497/5513+Underline+question




Tack för alla glada tillrop. Och extra stort tack till Per för all hjälp och input. Jag återkommer med lite mer intryck och bilder när jag har tid och har lugnat ner mig lite. :D
NpVNci5.jpg


Stort stort grattis! Wow vilken klocka! :)

Mvh
Micke
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Japp, det blev hugg till slut. Det är klart att en gilt ska vara i Guldstan. :cool:

Fanns ju lite frågetecken kring klockan men de rätades snabbt ut, bland annat genom den här tråden på VRF:
http://www.network54.com/Forum/207593/message/1397307497/5513 Underline question

Tack för alla glada tillrop. Och extra stort tack till Per för all hjälp och input. Jag återkommer med lite mer intryck och bilder när jag har tid och har lugnat ner mig lite. :D
NpVNci5.jpg

Coolt! Grattis, ser riktigt fin ut, och fin KS-anda av Per!
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Stort grattis, kul att se en sån på våra breddgrader! Kanske dags för en mini GTG snart i guldstan? (mini för att vi nog inte är så många klockintresserade som bor här)
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Jag vågar nästan påstå att det är forumets snyggaste sub, eller vet du vad, det är den snyggaste!

Grattis!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Topp