• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sub på Nato - Yay or Nay? RÖSTA

Sub är snyggast på:

  • Nato / Zulu

    Röster: 14 13.3%
  • Länk

    Röster: 91 86.7%

  • Totala väljare
    105

SJ Smythe

Cartier
Denke

Endast svart nato, ska du på begravning? Nä, skall det vara nato skall det vara amiralitetsgrått.

938e5c2c0647df9bc7df9b526459670e.jpg


;)

(bild stulen från internet)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Denke

Endast svart nato, ska du på begravning? Nä, skall det vara nato skall det vara amiralitetsgrått.

938e5c2c0647df9bc7df9b526459670e.jpg


;)


Om det är gråaktigt pga slitage är det okej. Annars inte. Jag är väldigt talibanig när det kommer till natos. Färgade natos kan se kanon ut på bild (har själv en rejäl grabbnäve lattjolajban-natos som ligger och skräpar). Men IRL blir det för mycket bollibompa för mig…. ;)

Och då har jag inte ens gått in på vad jag tycker om perlon…. ping daviden
 

Kvisten

Cartier
2-Faktor
Tycker att frågan är för begränsad.

LÄDERnato funkar absolut INTE på denna dykarklocka i min mening.

Vanligt nylonnato funkar däremot jättebra.

pwyojxm.jpg
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Om det är gråaktigt pga slitage är det okej. Annars inte. Jag är väldigt talibanig när det kommer till natos. Färgade natos kan se kanon ut på bild (har själv en rejäl grabbnäve lattjolajban-natos som ligger och skräpar). Men IRL blir det för mycket bollibompa för mig…. ;)

Och då har jag inte ens gått in på vad jag tycker om perlon…. ping daviden
Vi har aldrig talat färdigt om det.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Länk helt klart... Har funderat på nato, gummi och mocca till min GMT, men insåg att det blir bara avtändande och löjligt.
 

SenorE

Omega
Helt klart länk på denna modell, visst det är snyggt med andra band med det känns aldrig riktigt rätt.
Har testat nato i olika färger, lädernato och vintage mocka på min 16610 men det är samma sak varje gång, länken åker på igen efter max 2 dagar.
 

egbert

Panerai
Tycker att frågan är för begränsad.

LÄDERnato funkar absolut INTE på denna dykarklocka i min mening.

Vanligt nylonnato funkar däremot jättebra.

pwyojxm.jpg
Jag är trött på alla citeringar av den där Bond-bilden, som rättfärdigande av stil och smak! Randigt nato, dessutom ett gäng mm för litet, på en sub - till en vit smoking? I dont think so.
Bond är cool, men ibland blir det fel...
image.jpg
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag misstänker att många av de som dissar natoband, faktiskt bara vill att klockan ska se dyr ut.

Det är fan få klockor som passar så bra på nato som en Submariner.

Sant!

Jag tycker att det är så galet snyggt och just möjligheten med att kasta om klockan på 6 sekunder utefter sin outfit. Något som är mindre kul är att SubC inte passar på natoband enligt mig.

IMAG1676.jpg


VS

16610.jpg


Här är min natobandsrocker som varvar mellan 116610lv. Longines Hydroconquest 39 mm med ett eta 2824 verk som tickar på. Mer bang for the buck är svårt att hitta alltså. Lånad bild.

DSC_2133.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag är trött på alla citeringar av den där Bond-bilden, som rättfärdigande av stil och smak! Randigt nato, dessutom ett gäng mm för litet, på en sub - till en vit smoking? I dont think so.
Bond är cool, men ibland blir det fel...
image.jpg
Dessutom hade inte ens Bond ett nato, utan ett g10-band, så :p
 
Topp