• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sub116613LB Eller Deepsea Blue

N.Bathes

Cartier
image.jpeg
image.jpeg
Ja nu har jag kommit så långt att jag väljer mellan dessa skönheter...
Har dock beslutsångest så kan det finnas någon fördel eller nackdel?...
Vet att det är Jag som skall välja men det kan vara så pass svårt att man bara står still i dom sista tankarna...!!! Så ibland behöver man den där sista knuffen!!
Alla info och synpunkt är välkommen och intressant!!
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
Jag kan tycka LB utseende och storleksmässigt... 44mm tycker jag är lite för stort, sen är det ju bara jag :)
 

Linkan

Rolex
Personligen så skulle jag köra på LB, då det snart är sommar. Sedan tycker jag den klockan passar till alla sorters klädval.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
För mig blir en Deep Sea alldeles för stor och tjock. Jag hade lätt valt subben... Riktigt sommarstekig och nice! :)
 

N.Bathes

Cartier
Tack för alla svar
Ja LBn är supersnygg och passar till det mesta samt glider lätt under shortan....
Svårt att bestämma sig men lutar nog åt den..
Sen är den nog lättare att flippa om man nu skulle få för sig det..
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Om du inte har Arnold armar så ser Deepsea helt fel ut på armen, en vän som har den.
Prova den först, du kanske tänker att stort är bra men tror du kommer tröttna efter ett par veckor/månader.
 

N.Bathes

Cartier
Om du inte har Arnold armar så ser Deepsea helt fel ut på armen, en vän som har den.
Prova den först, du kanske tänker att stort är bra men tror du kommer tröttna efter ett par veckor/månader.
Ja, Sant!!!
Sen finns där aldrig några Deepsea B att prova mm.... Så det gör det än svårare....
 

M.U

Rolex
Som majoriteten säger så tror jag sub blir bäst. Dock är DSSD en väldigt roligt och snygg klocka den med! Personligen hade jag nog testat den först hos ad för att få en uppfattning :)
 

InFeFe

Cartier
2-Faktor
116613LB så går du från klarhet till klarhet på sommaren! Som många skriver upplevs nog DSSD lite för stor och klumpig, om du inte har timmerstockar till armar dvs. :)
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
DSSD är en brutal klocka som jag skulle kunna tänka mig att ha som en komplement klocka t.ex. när man är hemma och grejar eller är i väg och badar.
Men den är för tjock för att ha hela tiden då den inte är lätt att få under en skjorta. Jag är inte så förtjust i TT så jag hade heller gått på en Hulk eller en vanlig 116610.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Ler lite när jag läser alla inlägg om hur STOOOOOR den där Deepsean är :cool:

Jag äger en DSSD och skulle jag tvingas sälja alla utom en skulle den bli kvar. Har en Panerai 44 mm, en Breitling 44 mm och en TAG 43 mm och upplever den sist nämnda som störst om man ser till diametern när de är placerade på handleden. Beror troligtvis på att TAG:en har så tunn/smal bezel.

DSSD är hög och tung jämfört med vanliga Sub och SD men det är fortfarande ingen gigantisk klocka. Finns betydligt större och tyngre saker där ut.

Fördelen jag ser med DSSD är att den är lite ovanligare och sticker ut lite mer från mängden men jag har full förståelse för att den inte passar alla :)
 

N.Bathes

Cartier
Lb då får du åtminstone lite guld:)
Ler lite när jag läser alla inlägg om hur STOOOOOR den där Deepsean är :cool:

Jag äger en DSSD och skulle jag tvingas sälja alla utom en skulle den bli kvar. Har en Panerai 44 mm, en Breitling 44 mm och en TAG 43 mm och upplever den sist nämnda som störst om man ser till diametern när de är placerade på handleden. Beror troligtvis på att TAG:en har så tunn/smal bezel.

DSSD är hög och tung jämfört med vanliga Sub och SD men det är fortfarande ingen gigantisk klocka. Finns betydligt större och tyngre saker där ut.

Fördelen jag ser med DSSD är att den är lite ovanligare och sticker ut lite mer från mängden men jag har full förståelse för att den inte passar alla :)
Intressant ja jo därför har jag så svårt att välja
Måste se var man kan prova en DSSD så man i te ångrar sig......
 
DSSD är så jäkla grym och inte ett monster som man kan tro. Men e man van med en DJ så är det ju viss skillnad... Har du fler klockor kör DSSD men har du inga andra klockor kör TT.
 
Senast ändrad:

N.Bathes

Cartier
Ler lite när jag läser alla inlägg om hur STOOOOOR den där Deepsean är :cool:

Jag äger en DSSD och skulle jag tvingas sälja alla utom en skulle den bli kvar. Har en Panerai 44 mm, en Breitling 44 mm och en TAG 43 mm och upplever den sist nämnda som störst om man ser till diametern när de är placerade på handleden. Beror troligtvis på att TAG:en har så tunn/smal bezel.

DSSD är hög och tung jämfört med vanliga Sub och SD men det är fortfarande ingen gigantisk klocka. Finns betydligt större och tyngre saker där ut.

Fördelen jag ser med DSSD är att den är lite ovanligare och sticker ut lite mer från mängden men jag har full förståelse för att den inte passar alla :)
Intressant ja jo därför har jag så svårt att välja
Måste se var man kan prova en DSSD så man i te ångrar sig......
Sitter juh som en smäck. Boooom :):cool::snaphappy::rolex:

PSX_20160330_180733.jpg
ja
Fantastiskt Bra!!!!!
Sitter juh som en smäck. Boooom :):cool::snaphappy::rolex:

PSX_20160330_180733.jpg
fint som snus!!!!
Vad har du för handledsmått?.. 19,5?
 
Topp