• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sub116613LB Eller Deepsea Blue

Mattias79

Cartier
Ler lite när jag läser alla inlägg om hur STOOOOOR den där Deepsean är :cool:

Jag äger en DSSD och skulle jag tvingas sälja alla utom en skulle den bli kvar. Har en Panerai 44 mm, en Breitling 44 mm och en TAG 43 mm och upplever den sist nämnda som störst om man ser till diametern när de är placerade på handleden. Beror troligtvis på att TAG:en har så tunn/smal bezel.

DSSD är hög och tung jämfört med vanliga Sub och SD men det är fortfarande ingen gigantisk klocka. Finns betydligt större och tyngre saker där ut.

Fördelen jag ser med DSSD är att den är lite ovanligare och sticker ut lite mer från mängden men jag har full förståelse för att den inte passar alla :)

Jag håller med till 100%. Jag älskar min DSSD (jag vill skriva SDDS). Den enda klocka jag med säkerhet aldrig kommer sälja. Upplever diametern på min 42 mm Explorer som större tack vare/pga den lägre boetten. Men jag blev ju snudd på utkastad från klockgemenskapen när jag köpte Deepsean för fyra-fem år sedan. Så gissa om jag log i mjugg när Mattias på Nymans förklarade att dom numera flyger ur butiken. Fast den där Subben är fan helt kinky. Jag har den som bakgrund på mobilen. Vi måste ha ganska lika preferenser vad gäller klockor du och jag. Låt mig gissa, du gillar blondiner och hamburgare också?
 
Jag håller med till 100%. Jag älskar min DSSD (jag vill skriva SDDS). Den enda klocka jag med säkerhet aldrig kommer sälja. Upplever diametern på min 42 mm Explorer som större tack vare/pga den lägre boetten. Men jag blev ju snudd på utkastad från klockgemenskapen när jag köpte Deepsean för fyra-fem år sedan. Så gissa om jag log i mjugg när Mattias på Nymans förklarade att dom numera flyger ur butiken. Fast den där Subben är fan helt kinky. Jag har den som bakgrund på mobilen. Vi måste ha ganska lika preferenser vad gäller klockor du och jag. Låt mig gissa, du gillar blondiner och hamburgare också?

Vem gillar inte blondiner och hamburgare?! ;):cool::D:woot:
 

paradis

Audemars
Har provat en gång en DSSD , ock den var verkligen , stor ock klumpig . Gillar den bara på bild. Han som lät mig prova den, har riktigt kraftiga handleder ock då tyckte jag att den var för tjock eller för hög . Smaksak kanske...:eek:
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Deepsean! Mäktigt att vilja ta av sig klockan när man slappar i soffan pga tyngden, då snackar vi macho! :D
 

Jonaz

Rolex
Röstar också deepsea. Är hyfsat nybliven ägare till en och den upplevs inte alls för stor. Enligt mig då...
 

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Helt klart dipsyn :) kan säga såhär den blå tavlan som skiftar i färg skår allt. Är en flipparkung av rang men Deepsean har jag haft sen den kom och klarar ej att skilja mig från den :) nu blir det ett rubber b till sommaren och badstranden! MAGIC
image.jpeg
 

Jarran

Omega
2-Faktor
Submariner 116613 LB. Var som besatt av klockan innan jag slog till och köpte min, och den blå sunburst tavlan är svår att få nog av. Tyvärr säljer jag min nu för nästa gral står på tur att erövra :)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Helt klart dipsyn :) kan säga såhär den blå tavlan som skiftar i färg skår allt. Är en flipparkung av rang men Deepsean har jag haft sen den kom och klarar ej att skilja mig från den :) nu blir det ett rubber b till sommaren och badstranden! MAGIC
image.jpeg

Fast sunbursten i LB är snäppet bättre ;)
image.jpeg
Jag är något partiskt men givetvis är svaret 116613LB!
 

Aelgen

Omega
Har själv DSSD Blue, köpte den utan att ha sett tavlan live och kan kallt konstatera att inte en bild i världen gör den rättvisa. Älskar denna klocka och kommer nog aldrig sälja den.
Men visst, den är större och tyngre än en sub vilket man så klart ska ha i åtanke. Tycker iallafall du ska försöka prova en DSSD innan du bestämmer dig.
Klockan sticker ut lite mer än alla Subs och Gmt man ser samtidigt som den inte skriker efter uppmärksamhet.
Jag skrev en recension här på forumet strax efter jag köpte min om den kan vara till hjälp.

Lycka till!
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Jag håller med till 100%. Jag älskar min DSSD (jag vill skriva SDDS). Den enda klocka jag med säkerhet aldrig kommer sälja. Upplever diametern på min 42 mm Explorer som större tack vare/pga den lägre boetten. Men jag blev ju snudd på utkastad från klockgemenskapen när jag köpte Deepsean för fyra-fem år sedan. Så gissa om jag log i mjugg när Mattias på Nymans förklarade att dom numera flyger ur butiken. Fast den där Subben är fan helt kinky. Jag har den som bakgrund på mobilen. Vi måste ha ganska lika preferenser vad gäller klockor du och jag. Låt mig gissa, du gillar blondiner och hamburgare också?
Tror det var vanligare att skriva så förr men eftersom "Deepsea" står före "Sea-Dweller" på tavlan känns DSSD naturligt :)
 
Topp