• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Submariner 16610 vs 116610LN

Har man en gång provat en 16610 på handleden så vet man vad det innebär att ha en BEKVÄM klocka på sig. Jag tror att det är svårt att hitta en som är lika skön att bära.. :shock:
 

David

Bödeln
Norrlänningen skrev:
Har man en gång provat en 16610 på handleden så vet man vad det innebär att ha en BEKVÄM klocka på sig. Jag tror att det är svårt att hitta en som är lika skön att bära.. :shock:

Om man ska jämföra med andra klockor med rassliga länkar tycker jag nog att Explorer II (16570) är skönare med sitt kortare spänne och lägre profil. Jämfört med Sub-C använder jag glide lock ganska flitigt för anpassning när handleden sväller eftersom jag gillar att ha länken ganska stram och tyngden känns väsentligt bättre balanserad.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
16610 med motiveringen att: Som det sett ut, skall det se ut! En sub skall få vara en sub, en DJ en DJ en Air king, en Air king... Gillar inte någon av de nya Maxi-boetterna.

Slimjim 28 år och redan surgubbe! :D
 

Genta

Cartier
Föredrar nya 116610 pga nya Glidelock-bandet, urtavlan och keramisk ring. Denna ständiga vilja att gräva där de står och förbättra en redan bra produkt. Förkroppsligar det som gör Rolex bra enligt min ringa mening.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Genta skrev:
Föredrar nya 116610 pga nya Glidelock-bandet, urtavlan och keramisk ring. Denna ständiga vilja att gräva där de står och förbättra en redan bra produkt. Förkroppsligar det som gör Rolex bra enligt min ringa mening.

Man kan förbättra utan att förändra utseendet. Har absolut inget emot att man uppgraderar urverk eller förbättrar kvallen på länkar. Men gillar inte när man förändrar/förstör designen.
 
Topp