Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Submariner går lite snabbt - Avmagnetisera?

Diskussion i 'Diskussion' startad av kvantfysik, 18 oktober 2016.

1. kvantfysik
    Trådstartare

kvantfysik Torpare

Från:
    Göteborg
    Som rubriken avslöjar så har jag börjat märka att min 16610 Sub börjat gå lite snabbt. Kanske handlar om ca 2 min i veckan. Har sökt runt på världens vida vebb och lärt mig att en avmagnetisering kan lösa problemet. Någon som har erfarenhet? Vågar man knata in på vilken risig skomakare/nyckelservice/urmakare som helst eller måste det vara Bergströms/Nymans? Vad är rimligt att pröjsa?
    Tack på förhand

Stroboman gillar detta.
  2. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Är ett urverk magnitiserat är det oftast större avvikelse än 17/s dygn
    När servades klockan senast? Är det realtivt nyligen så kan det troligtvis ruckas för att förbättra gången. Gå till AD givetvis.

Torsten, poormans, yonsson och 1 annan gillar detta.
  3. poormans

poormans Präst

Kompetent urmakare med en timgrapher fixar det förutsatt att den ej behöver service med reservdelar

4. Psykel

Psykel Präst

Från:
    Sollentuna
    Indeed, snarare 17 sekunder per minut.

vikgul gillar detta.
  5. M.U

M.U Biskop

Du kan avmagnitisera hur mycket du vill. Om klockan inte är servad de senaste åren så lär det inte hjälpa oavsett... :)

6. kvantfysik
    Trådstartare

kvantfysik Torpare

Från:
    Göteborg
    Tackar för svar. Har inte klart i minnet när senaste servicen ägde rum, gissar runt 2010-2012, så det kanske kan vara på sin plats att lämna in.

Mårtenssons ur Brookfield