• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Submariner i Finland

Micke77

Breitling
Var just och frågade vad en ny Rolex Submariner no date i stål kostade i en av tre AD som finns i Finland. Svaret var 6700 euro, d.v.s. about 64000 SEK och en väntetid på upp till 6 månader...

Vet någon vad en likadan sub kostar i sverige? Är prisskillnaden så pass stor att den berättigar till en färd över pölen? :)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Från Nymans Ur:

Skärmavbild 2015-04-14 kl. 13.37.01.png


Edit: jävla konkas :woot:
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Finns många exempel som visat att lågt pris inte alltid är med sanningen överensstämmande..

Show Commerce skulle jag lita på. Flera bekanta har handlat där.
Den svenska butiken har jag aldrig hört talas om.
Bodoni verkar vara lite kluriga, försökte själv en gång men allmänt usla på att svara på mejl gjorde att jag tappade sugen.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Show Commerce skulle jag lita på. Flera bekanta har handlat där.
Den svenska butiken har jag aldrig hört talas om.
Bodoni verkar vara lite kluriga, försökte själv en gång men allmänt usla på att svara på mejl gjorde att jag tappade sugen.


Show C svarade mig faktiskt och sa att klockan fanns i lager. Frågade om priset stämde och vad frakten till Sverige skulle gå på. Återkommer :)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Ganska dyr frakt runt €100. Dessutom typ 2% kortavgift.
Men det blir fortfarande väldigt mycket billigare än listpris.
 

Micke77

Breitling
Tack ska ni ha för snabba svar! Då blir det väl att ställa sig i kö så att man kanske får en ny klocka till julen. Om man inte köper en lätt begagnad förstås. :)
 
Finns drivor på C24 för <53k. Personigen skulle jag ha lite halvsvårt att motivera att betala 10k mer hos AD och dessutom får vänta flera månader innan man får den. Finns även två begagnade för typ 47 500kr ink. frakt.
 
Men varför sitta och vänta flera månader på en SubC om det bara går att åka till en annan AD? När jag köpte min, så ringde jag närmsta AD och frågade om de hade en inne. Hade de inte haft det så hade jag ringt den näst närmsta och så hade man i värsta fall bara fått hoppa i bilen/på tåget. Skulle aldrig komma på tanken att vänta mer än en månad om jag visste att den gick att få tag genom att bara köra en sväng och så hade jag istället fått vänta till närmsta helg.
 
Topp