• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Submariner och lumepärlans position

Chuck

Patek
2-Faktor
Finns det någon satt fabriks standard om hur pärlan på inlägget ska vara placerad gentemot vridringen?

Kolla bilderna på 2 olika LVs:

6evu9are.jpg


epyqu9ev.jpg


Vad säger ni, mittemellan "greppen" eller mitt på en "greppare"?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Inte för att vara sån men de ena är väl en 16610LV och den andra är en 116610LV? Sedan så är det väl inte pärlans placering det handlar om utan hur vridringen placerar sig i förhållande till markeringarna som i detta fallet "12". Den sista bilden ser även ut att vara tagen lite snett jämfört men den andra bilden där den är tagen mer rakt framifrån.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Inte för att vara sån men de ena är väl en 16610LV och den andra är en 116610LV? Sedan så är det väl inte pärlans placering det handlar om utan hur vridringen placerar sig i förhållande till markeringarna som i detta fallet "12". Den sista bilden ser även ut att vara tagen lite snett jämfört men den andra bilden där den är tagen mer rakt framifrån.

Korrekt 2 olika ref, det jag kom fram till på min gamla sub var att vridringen alltid blev "helt centrerad" gentemot tavlan medans inläggets placering avgjorde om det såg snett ut eller ej.

I keramik LVns på bilden fall tror jag att man placerat inlägget snett.






Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Korrekt 2 olika ref, det jag kom fram till på min gamla sub var att vridringen alltid blev "helt centrerad" gentemot tavlan medans inläggets placering avgjorde om det såg snett ut eller ej.

I keramik LVns på bilden fall tror jag att man placerat inlägget snett.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Det är en sådan detalj som jag hade stört mig på. Tycker att den ska vara helt centrerad.
 

morrism

Audemars
Korrekt 2 olika ref, det jag kom fram till på min gamla sub var att vridringen alltid blev "helt centrerad" gentemot tavlan medans inläggets placering avgjorde om det såg snett ut eller ej.

I keramik LVns på bilden fall tror jag att man placerat inlägget snett.






Skickas från min iPhone via Tapatalk

Är den 100% äkta? Den på bilden? Har ringen spruckit och blivit utbytt?
 

egbert

Panerai
Holy moly, här snackar vi detaljnörderi på nya nivåer!
Men jag gillart. :woot:
Lovar dock att inte nämna det utanför svären, finns risk att de kommer med tvångströjorna då.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fyyyyy. Mår dåligt av inlägg som inte sitter rätt. Brukar plocka bort dem och sätta dit dem centrerat.
 
Topp