Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Submariner på blocket

Diskussion i 'Diskussion' startad av Tobias Carlson, 6 april 2014.

1. Tobias Carlson
    Trådstartare

Tobias Carlson Torpare

Från:
    Stockholm
    Hej allihopa, är ny här på KS och sugen på att köpa en Rolex Submariner 16610 från 2001-2010. Har hittat en full set 2001 för 39000 på blocket. http://www.blocket.se/malmo/Rolex_Submariner_i_nyskick_53098774.htm?ca=11&w=3
    Den har även ett värderingsintyg från 2011, men det känns ju ändå lite nojigt då jag är i Stockholm och säljaren i Malmö. Har mejlat och kollat med säljaren och han verkar reko.
    Är det någon som har erfarenhet av blocketpaketet? Man har 24h på sig att kolla klockan och få den värderad, vill man så kan man returnera. Skulle vara supertacksam för inspel på ifall det är dumt att göra den här typen av affär eller om det är något ni kan rekommendera?

2. fredrikb

fredrikb Borgare

Om du själv bor i Stockholm skulle jag vänta tills en dyker upp lokalt, eller tills du hittar et ex här på KS från en säljare med mycket referenser. Är ju en helt vanlig safirsub som det går 13 på ett dussin av. Varför ta risken när de dyker upp tätt som tätt här i stan så du kan göra affär F2F?

Priset var dessutom ganska högt tycker jag, visserligen med B&P men ändå.

Tobias Carlson, 4cie och willbur gillar detta.
  3. 4cie

4cie Biskop

Tycker inte heller att det är något höjdarpris. 16610 finns det gott om, även i Stockholm.

Tobias Carlson gillar detta.
  4. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Dyrt.

5. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Värderingsintyget från 2011 är det kvittot på servicen? Finns kvitto på servicen annars? Inget kvitto=ingen service i min bok. 39 låter dyrt, men vet att Zed brukar ha koll.

6. Tobias Carlson
    Trådstartare

Tobias Carlson Torpare

Från:
    Stockholm
    Tack för alla svar! Jag kanske helt enkelt ska stilla min iver då och vänta ut något här på KS eller i Stockholm, superschysst!

7. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Låter dyrt! Vänta på en i närområdet..

8. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Och blocketpaketet är värdelöst i denna prisklass, inte föräkrat.

9. Bolio

Bolio Friends of KS

Från:
    Norrland
    39k är för mycket, lägg på 5-6k på det så har du en SUBC istället. Ligger några ute här av seriösa medlemmar till bra pris, kolla in dem istället så slipper du oroa dig för att bli blåst. Ta det lugnt och ha inte för bråttom så kommer du hitta ett kanon ex till bra peng.

Lycka till.

per nordström, Tobias Carlson och par gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield