Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

submariner tips

Diskussion i 'Diskussion' startad av Schmitza, 4 november 2013.

1. Schmitza
    Trådstartare

Schmitza Borgare

Från:
    Malmö
    har gått i tankar om att köpa nytt och istället för att köpa nåt bara för att så har jag kommit fram till att jag ska ha en ny submariner istället !

och då är frågan.. vart kan man köpa dessa billigast ? vågar man ta en från en av dom italienska gråhandlarna på chrono24 eller finns det någon bra och billig affär nånstans i tex europa som tar ungefär samma priser ?

har för mig att det varit en del snack om rolexbutiken på schipol(ursäkte stavningen) i amsterdam att dom där är billiga...!?

fick för nåt år sedan ett pris på ca 5000 euro på en ny subc av en herre i rolexbutiken på mallorca(priserna har säkert ändrats nu!?)

men soms agt tips till vart man ska söka sig för bergströms känns lite för dyra och inte jätte villiga att gå ner så mycket..

Seikoman87 och 16610 gillar detta.
  2. morrism

morrism Friends of KS

Uret.se funkar

3. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Kanske inte billigast men det är en upplevelse och säger Rob E;)

vonbahr, hublot och jabla gillar detta.
  4. maxmol

maxmol Präst

Från:
    Stockholm
    Kan inte priserna på Gassan i Schiphols flygplats. Men de är AD och är det billigare så känns det fett att ta ett söndagsflyg, åka in till Amsterdam och äta. Sen tillbaka till flygplatsen, gå deras miniatyr museum och köpa rolex. Sen kanske jag har sett Upp in the air för mycket och har en fetisch för flygplats lounger.

Edit: inser att detta kanske inta alls var ett hjälpsamt tips. Men ändå!

Sullstrom, hublot och Schmitza gillar detta.
  5. Roxen

Roxen Stadsbo

Från:
    Danderyd
    Helt sant! :)

16610 gillar detta.
  6. RonJeremy

RonJeremy Bonde

+1

16610 gillar detta.
  7. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Jaså? Har hört en säljare på Bergströms själv pruta ner priset utan att ens bli tillfrågad om ett bättre pris. Vad anser du är en ok rabatt?

8. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Hur är priserna på Kanarieöarna? borde vara bättre eftersom det är möjlighet till taxfree.

16610 gillar detta.
  9. Schmitza
    Trådstartare

Schmitza Borgare

Från:
    Malmö
    Kalla gärna mig snål !!!! Men nodaten ligger på cirkus 36-40 k på chrono24 och den vanliga runt 44 från italienska gråhandlare...

Nån sommköpt sin från någon sådan?
    Det är ju förfasen billigt iallafall ! Haha

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

10. JS

JS Friends of KS

Pratar vi keramiksubbarna nu...?

11. Schmitza
    Trådstartare

Schmitza Borgare

Från:
    Malmö
    Yes vi gör ju det! !

12. JS

JS Friends of KS

36k är riktigt bra. Har sett priser på ca 42-44k när jag tittat på C24

B1884 gillar detta.
  13. Sten

Sten Stadsbo

Från:
    Ostrobothnia
    Skall sticka ut hakan lite och påstå att du kan få den väldigt "billigt" (billigast?) från AD i Finland. Personligen har jag prutat ner ca 15-20% på submariner/gmt/datejust från ursprungspriset. MEN det går inte i Helsingfors för där är ryssarna och kinerserna och handlar, där behövs ingen prutmån.

14. DW6900MS

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås
    Hittar du 114060 eller 116610 för de pengarna så slå till. Finns ingen AD i Swe som matchar.

15. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen

Kollar ofta på chrono men inte ser jag priser på 36000kr. (Europeiska handlare)

Länka gärna...

DW6900MS gillar detta.
  16. Bolio

Bolio Friends of KS

Från:
    Norrland
    De priserna har jag aldrig sett, snarare subc kring 43k och uppåt och date kring 47-48 och uppåt. Hittar man de priser du skrivit ut så hade jag nog dragit öronen åt mig. Tror nog att det vanliga tipset att är det för billigt för att vara sant så är det nog just det även på chrono.
    Så istället för att handla av någon som bara är billigast finner du ju billiga klockor under tråden handlare på chrono24 där ett flertal medlemmar handlat och skrivit sina omdömmen om de butiker de handlat av.
    Lycka till.

17. Bodén

Bodén Borgare

Någon som har testat att pruta på uret.se? Via mail då. Man vet ju aldrig! :cool:

18. Schmitza
    Trådstartare

Schmitza Borgare

Från:
    Malmö
    Haha fick kolla efter nu och såg att den billigaste jag sett var inte europeisk... "Det är mänskligt att fela" hahaha

Men vad kör man... Med eller utan datum?

Compiss gillar detta.
  19. Bodén

Bodén Borgare

Det beror väl på. Går du ofta och funderar på vilket datum det för tillfället är? I så fall så, Ja, du borde ha datum. ;)

Camo00, Jacob och Eurenius gillar detta.
  20. Schmitza
    Trådstartare

Schmitza Borgare

Från:
    Malmö
    Hahaha har ju nyss fått hem min speedy vilken inte har datum så njae...
    Har iallafall cirkus två månader på mig föräns det blir ett köp ändå men ska börja höra mig för!!

Subben är förjävla snygg... Var inne på att köpa något som substitut men har insett att jag måste ju ha en sådan!

21. JS

JS Friends of KS

Mkt cleanare utan kan jag tycka

Pilot gillar detta.
  22. Schmitza
    Trådstartare

Schmitza Borgare

Från:
    Malmö
    Bättre pris med! Hahaha

23. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Runt 39000kr från handlare i Hongkong ..... Hade kanske inte köpt där:). Tänk på att moms och tull tillkommer på priset. 42-43000kr från billigaste handlarna i Europa.

Ligger väl på ca 55000kr hos Rob E. Inte omöjligt att du kan få ner priset till runt 50000kr skulle jag tro. Kanske värt det m tanke på garanti, service osv.

24. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Hade problemet med att jag ville ha en sub m datum men utan bubbla.... Så det fick bli sea dweller för mig. Ref 16600 och har inte ångrat mig en sekund. Är rätt skönt att ha datum på klockan :)

Pilot och Eurenius gillar detta.
  25. DW6900MS

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås
    Min erfarenhet av de billigaste Submariners från Hongkong är att det är svårt att faktiskt hitta dem för de priset. Känns som lockpriser för att få in folk i butiken, något jag själv upplevt.
    Men ska du ha en SubC så kör originalutförande. Datum kan du avläsa på mobilen ;)

Compiss gillar detta.
  26. Emil

Emil Borgare

är du en finsmakare eller inte?

morrism och B1884 gillar detta.
  27. Schmitza
    Trådstartare

Schmitza Borgare

Från:
    Malmö
    R man finamakare om man kör utan?

28. Emil

Emil Borgare

japp, så är det!

Compiss gillar detta.
  29. Emil

Emil Borgare

30. Schmitza
    Trådstartare

Schmitza Borgare

Från:
    Malmö
    Spännande!!! Får ta ett tag och suga in detta! Har en resa till stockholm snart så ska väl in och pröva lite på rob och är servicen så bra som det sägs så blir det nog en resa dit igen! Haha

Icaras och Compiss gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield