• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

submariner tips

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Gjorde för några år sedan en mycket bra affär på en IWC inköpt på flygplatsen i Geneve. Om man lämnar Schweiz slipper man skatt plus att de rimligen har bra snurr på affärerna (dvs stora volymer) så gör ett försök att kontakta dem och hör om pris. Just Subbar kanske inte ger lika bra prutmån som IWC men skadar inte att försöka. I Geneve heter klockaffären Air Watch Center ( http://www.airwatchcenter.ch/en/ ). Finns även stor klockaffär på Zürichs flygplats som jag har glömt namnet på men det finns ju Google.
Vill man hålla på formaliteterna så ska man ju tulla in klockan i Sverige, men det kan man ju chansa lite som man vill med. Sätter du klockan på armen och lägger boxen i handbagaget och inte släpar på 18 liter sprit eller ser ut som Keith Richards är nog chanserna små att åka dit. Det gick ett rykte för en tid sedan att affärerna hör av sig till tullen i destinationslandet, men jag är tveksam. Logistiken och juridiken kring det känns svårlöst. Sen var schweizerfrancen inte så inihelvete dyr då som nu, så marginalerna kan ha sjunkit. Nåväl, kan vara värt att höra sig för, iaf. Oavsett vilket, lycka till i letandet. Och du, köp en LV! Grönt är skönt. :D

garfield
 

Malcolm Y

Omega
Nu ska jag dela med mig världens tips.
Jag bor i Tokyo och här är det väldigt bra priser just nu pga japanska valutan har sjunkit drastiskt.
Prisexempel:
DSSD 116660 - 61000SEK
SubC 116610LV - 58400SEK
SubC 116610LN - 47600SEK
SubC 114060 - 41000SEK

Jag åker hem till Sverige över julen och kan köpa med mig...
 

Rulle

Audemars
fick precis mail från gassan...ligger ju på 5785 euros med taxfreen... hur mycket prutade du där? ^^
idiot som jag är så såg jag nu att det var LN som kostade så mycket...

tänkte citera en sak från gassan som dom skrev i mailet...


"We regret to inform you that it is the policy of Gassan Schiphol B.V. not to reveal the stock availability of Rolex professional steel models. Reservations on these models are also not possible.

You are, however, able to purchase these Rolex professional Steel models when available, at the Gassan Watch and Jewellery shops as well as the Rolex Boutique at Amsterdam Airport Schiphol, upon departure."

så rätta mig gärna nu men menar dom att jag får ej veta vilka modeller dom har i lager, får iheller inte resarvera så får alltså lite på att man har "tur" ....
 

Igge

Panerai
Hej,

Lånar tråden lite.
Har någon av er erfarenhet av att handla klocka I taxfree-zonerna I Alperna, till exemplet Itelienska Levigno?
 

Grön

Omega
2-Faktor
Jag har köpt hos Gassan Schiphol. Prutmånen på sport-Rolex i stål var i princip obefintlig. De vet att de har bra priser. Få kommer tillbaka till flyplats inom kort och har man bestämt sig är det inte lätt att få bättre pris i hemlandet...
 

Rulle

Audemars
men gassan är rättså konstiga att ha och göra med eftersom man inte kan veta vilka modeller dom har hemma eftersom dom ej avsläjar vad dom har i lager eller resarverar klockor !!!!

har haft och göra med airwatchcenter på geneves glygplats och dom var grymma ! snabba svar på email och dom ringde gärna upp en och pratade en stund men jaa att pruta på en rolex går ju knappt ! fick ner mitt pris med 150 CHF ! och det var allt dom fick göra haha!!!!
ett samtal och en delbetalning så lägger dom undan en klocka till dig i högst tre månader !
 

Rulle

Audemars
no daten...heter den också 116610 eller är det den som heter 114060 ?

funderar på att ändra så man tar en nodate istället !!

ser gärna lite no date bilder här för att övertyga mig själv ! haha
 

Emil

Cartier
no daten...heter den också 116610 eller är det den som heter 114060 ?

funderar på att ändra så man tar en nodate istället !!

ser gärna lite no date bilder här för att övertyga mig själv ! haha


YFux9V2.jpg

O1BJjDW.jpg

0xanHmB.jpg

Fc6HXYy.jpg

hj99lEw.jpg

ddpYIII.jpg

gfWKla2.jpg
 
Topp