• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Hej. Här kommer mitt första Rolex-relaterade inlägg. Min fråga är: kan jag bli OWG med Suben? Funkar den på läder, mocka, gummi? Är det lätt att byta band?
Jag har en Speddy idag som jag använder flitigt men till sommaren vill jag ev. ha en klocka som tål saltvatten bättre.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Hej. Här kommer mitt första Rolex-relaterade inlägg. Min fråga är: kan jag bli OWG med Suben? Funkar den på läder, mocka, gummi? Är det lätt att byta band?
Jag har en Speddy idag som jag använder flitigt men till sommaren vill jag ev. ha en klocka som tål saltvatten bättre.
Funkar på allt. Med verktyg och bra hand så går det smidigt som fan. Varvar länken med RubberB & Perlon.
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Min Sub 16800 som jag körde med igår, utmärkt klocka :)
IMG_0502.JPG

Mvh
Micke
 

Gmtmaster

Cartier
Gratulerar!
Blir tråkigt nog inte så mycket bättre än så! :)
Tack! Du kan ha rätt.. när man flaxar omkring här på forumet och kollar på alla miljoner olika modeller och färger så bläddrar man nästan förbi en svart sub eller gmt och tänker tråkig.. sen funderar man vidare hulk, blnr, coke, pepsi mm och ena dagen är den ena snyggare och andra dagen den andra!
Men när jag väl packade upp denna och satte den på armen så kändes färgvalet så jävla rätt!
 

Mankebank

Cartier
Tack! Du kan ha rätt.. när man flaxar omkring här på forumet och kollar på alla miljoner olika modeller och färger så bläddrar man nästan förbi en svart sub eller gmt och tänker tråkig.. sen funderar man vidare hulk, blnr, coke, pepsi mm och ena dagen är den ena snyggare och andra dagen den andra!
Men när jag väl packade upp denna och satte den på armen så kändes färgvalet så jävla rätt!
Instämmer. Jag köpte min ny för ett år sedan idag och bär den nästan varje dag till alla typer av kläder och har aldrig ångrat modell- eller färgval. En perfekt allroundklocka.
 
Topp