• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Zalath

Panerai
Min första Sub 16040 samt min nuvarande.....
170316-2.JPG
Måste kännas bättre nu med datum!
 

sme82

Omega
Någon som vet en riktigt detaljerad och nördig film, längre klipp etc på t.ex där man går igenom hur en Submariner är uppbyggd i beståndsdelar?
 

Lyden

Panerai
Du går all in direkt ;) mkt bra!! Den är riktigt fin, Ghost bezel är inte att leka med alltså!! :)
vad hände med bandet? Stack de för mycket i ögonen på folk? ;)
Här kommer bild från förmiddagens mys på balkongen!
IMG_2332.JPG

Gillar att variera lite från dag till dag, ibland så byter jag band 3 gånger om dagen! :D Men Captain America åker på till helgen igen!
Alltså den gröna färgen, all kärlek åt den!
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Gillar att variera lite från dag till dag, ibland så byter jag band 3 gånger om dagen! :D Men Captain America åker på till helgen igen!
Alltså den gröna färgen, all kärlek åt den!

Det är bra, kul med variation :) Vad kör du förutom länk och serietidning då? :p Haha de är rätt, Kaptenen känns som the way to go på helgen ;) Ja asså, nu när folk har uttryckt intresse för att handla så börjar man dra öronen åt sig :p
 

Lyden

Panerai
Det är bra, kul med variation :) Vad kör du förutom länk och serietidning då? :p Haha de är rätt, Kaptenen känns som the way to go på helgen ;) Ja asså, nu när folk har uttryckt intresse för att handla så börjar man dra öronen åt sig :p
Hoppas du är redo för en bildbomb!
Några av dom jag brukar variera mellan:
DSC_0033.jpg

Grått Premium Nato från JosefB

IMG_1818.JPG

BANG! - Cheapestnatostraps

natot.jpg

Från Seikosthlm

måndag.jpg

Vintage Walnut - Cheapestnatostraps
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Hoppas du är redo för en bildbomb!
Några av dom jag brukar variera mellan:
DSC_0033.jpg

Grått Premium Nato från JosefB

IMG_1818.JPG

BANG! - Cheapestnatostraps

natot.jpg

Från Seikosthlm

måndag.jpg

Vintage Walnut - Cheapestnatostraps

När de kommer till feta klockor så kan man inte få nog av bildbomber!

Din färgexplosion Dvs bild nr.2 gör ju sig fantalusiskt bra med dina gaddar! Next time dra upp tröjan lite och få med mer av gadden, tror de blir en stencool bild :)

Kul att du delar med dig av lite bilder, har du blekt bezeln själv lr?
 

Lyden

Panerai
När de kommer till feta klockor så kan man inte få nog av bildbomber!
Din färgexplosion Dvs bild nr.2 gör ju sig fantalusiskt bra med dina gaddar! Next time dra upp tröjan lite och få med mer av gadden, tror de blir en stencool bild :)
Kul att du delar med dig av lite bilder, har du blekt bezeln själv lr?

Yes! Blekte den själv. :) Första gången jag blekte ett så blev det ljusblått av någon konstig anledning.. så slängde i orginal insertet någon dag senare och det blev ljusgrått! :)
Körde det i klorin tills nästan färdigt/önskat resultat och sen med autosol tills det blev som jag ville ha det. Funderar på att lägga på ett lager klarlack på det, blir sjukt lätt-repigt!
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Yes! Blekte den själv. :) Första gången jag blekte ett så blev det ljusblått av någon konstig anledning.. så slängde i orginal insertet någon dag senare och det blev ljusgrått! :)
Körde det i klorin tills nästan färdigt/önskat resultat och sen med autosol tills det blev som jag ville ha det. Funderar på att lägga på ett lager klarlack på det, blir sjukt lätt-repigt!

Aah, snyggt jobbat! Resultatet är ju verkligen bra! Haha oj då, ja de kanske inte var vad som önskades :p Var de ett serviceinsert lr? Aha, ja men de låter ju ändå Nice! Får prova om jag införskaffar ett ur de lämpar sig på :)
Kul att fixa lite själv, framförallt om man inte har tid att invänta transformationen på naturlig väg ;)
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Sprang över något spännande på nätet,

Detta är alltså en omvänd Kermit... alt en modernare version.. "hur, var och när" har jag ingen aning om utan hittade bara ett par bilder på nätet. Tankar kring detta?

IMG_2319.JPG


IMG_2320.JPG
 
Senast ändrad:

Lyden

Panerai
Aah, snyggt jobbat! Resultatet är ju verkligen bra! Haha oj då, ja de kanske inte var vad som önskades :p Var de ett serviceinsert lr? Aha, ja men de låter ju ändå Nice! Får prova om jag införskaffar ett ur de lämpar sig på :)
Kul att fixa lite själv, framförallt om man inte har tid att invänta transformationen på naturlig väg ;)

Nä, det var ett gammalt repigt original med som jag köpte på ebay! :)
Äsch, bara att slänga ner originalet och köra!
 

DrFlex

Cartier
Sprang över något spännande på nätet,

Detta är alltså en omvänd Kermit... alt en modernare version.. "hur, var och när" har jag ingen aning om utan hittade bara ett par bilder på nätet. Tankar kring detta?

IMG_2319.JPG


IMG_2320.JPG

Jag skulle tro det är någon med Hulk som bytt till svart bezel eller en vanlig Submariner och bytt tavla. Såvitt jag vet har inte Rolex gjort en sådan version.
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Jag skulle tro det är någon med Hulk som bytt till svart bezel eller en vanlig Submariner och bytt tavla. Såvitt jag vet har inte Rolex gjort en sådan version.

Rolex har inte släppt någon sådan modell utan i detta fallet skulle jag tro att de är någon som trixat till de med en LN bezel :) Krångligare att pilla med keramiska har jag förstått... Jag tycker att den flyger iaf :)
 
Topp