• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

axa

Omega
Har endast en Rolle men det är såklart en Sub.
Matt 16800

2010050616800_034.jpg
 

max

Dancing Queen
Oh har inte varit så förtjust i rollarna men dedär nodatearna kickar igång något i mig trots allt, att datumvarianterna har inbyggt förstoringsglas så man känner sig som en gubbe kommer nog ta många år innan jag kan förlika mig med men nodate modellerna är fasen inte helt fel!
Andheg, easy rider och rogmans känns ju riktigt aktuella alla tre.

Niklasarvid: har jag missat att du fått hem ditt beryktade band? Galet och härligt!!
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
max: Kolla 16600 också. Ett schyst alternativ med vilken du även kan dyka ner till 1220 meters djup.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
f5d554110e0799a44364b08bb594e4a0.jpg
Hej KS god fortsättning! Är det möjligt att skaka liv i den här gamla tråden...? Det tycker jag den verkligen förtjänar i alla fall nu som jag är ny bliven ägare :D
26460b258a4cfca36f4fb8cd288bb652.jpg

(Hoppas jag inte dummar ut mig om jag missat någon annan tråd :banghead: ) ping Besserwisser
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Nu pratar vi Niclas.S! Riktigt snygga klassiker :)Skall jag ha datum i framtiden får det bli en 16610 helst ifrån 2010 V serie ;)
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Underbara Sub. Vet inte om inlägget hör hemma i denna tråden, ursäktar isf om det blir fel.

Har länge legat överst på listan över klockor att inhandlas... MEN det har inte blivit av än. Sist jag var inne och testade så kändes det inte rätt.

Här går iaf mina tankar och tänkte höra hur ni skulle resonera...

Jag gillar verkligen 116610LN, den är lite fyrkantig, större skydd för kronorna och skulle innebära ett trevligt köp hos AD.
Men, det är just 116610LN som jag testade på armen som inte kändes rätt. Kan väl tilläggas jag då ville ha något som skiljde sig från min SMP...

Ett annat alternativ jag funderat över är att under 2015 köpa födelseårsklockan, vilken självklart ska vara Rolex.
Väljer jag att gå på detta alternativ heter standardmodellerna för mig:
-168000, lite ovanligare (alltså inte 16800)
-16610, lite vanligare

Annars är alternativet en two-tone Sub Black/Gold/Stainless.

Det är mina fyra SUBalternativ och tyvärr tillkommer ytterligare ett val som inte hör hemma i tråden, Day Date i Guld, med italienska dagar (WOW).

Och det blir inget kul att läsa utan bilder, så här kommer de:

116610LN
33wSVHe.jpg


168000
A0lyPUs.jpg



16610
jKgpNY3.jpg


Exempel, transizionali
6n2dfIN.jpg



INTE SUB :)
http://i.imgur.com/33ypGKw.jpg

Obs:
Alla bilder tillhör Chrono24.com
Tankar?
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Hej figaro, om du tycker den nya suben är för fyrkantig och önskar uppdateringarna så kanske 114060 är vägen att gå. Jag tycker symmetrin förstörs av bubblan på nya ref. Annars anser jag tidigare ref är najs med bubblan. Men det viktigaste är att du är nöjd och vill du ha en DD kommer inte en sub stilla hungern... Xalle
 
Topp