• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

DrFlex

Cartier
IMG_2502.JPG

Då har man blivit med sub
Grattis och välkommen!
 
DSC_0031.JPG

Trodde inte jag skulle gilla den så pass mycket som jag gör, var helt inställd på en Breitling Navitimer 01 men rent spontant måste jag säga att denna är underbar med både kostym och vanliga kläder. Dock kommer jag nog knacka bort förstoringen, letar efter tips hur man gör. Blir iafl en keeper
 

DrFlex

Cartier
Vad är skillnaden på 16610 och min 116610ln egentligen tycker de mer eller mindre ser identiska ut?
116610ln är den nyare modellen och det är rätt mycket som skiljer den mot 16610. Bland annat boeten med bredare luggar och kronvakter, keramisk ring med platinum inlägg, maxi dial och visare. Länken har enbart solida delar och klaspen är enligt mitt tycke väldigt mycket bättre och genuin samt att den har glidelock.
 
116610ln är den nyare modellen och det är rätt mycket som skiljer den mot 16610. Bland annat boeten med bredare luggar och kronvakter, keramisk ring med platinum inlägg, maxi dial och visare. Länken har enbart solida delar och klaspen är enligt mitt tycke väldigt mycket bättre och genuin samt att den har glidelock.
Tackar! Ja spännet gillar jag skarpt, min aerospace evo glappar så den håller på rulla runt armen för att 1 timme senare sitta stenhårt så skönt att kunna ändra storleken på länken under användning.
 

jabla

Sarlacc
116610ln är den nyare modellen och det är rätt mycket som skiljer den mot 16610. Bland annat boeten med bredare luggar och kronvakter, keramisk ring med platinum inlägg, maxi dial och visare. Länken har enbart solida delar och klaspen är enligt mitt tycke väldigt mycket bättre och genuin samt att den har glidelock.
Keramiskt inlägg, platinum har jag på min YM. :)
 

DrFlex

Cartier
Är du säker på detta? Ser inte så ut och enligt hemsidan är tecknena graverade.
Lite info från nätet:
The CERACHROM insert, introduced in 2005, has the advantage of being virtually scratchproof, highly corrosion resistant, and its colour is unaffected by ultraviolet rays. Its diamond-polished surface presents an exceptional lustre. The engraved 24-hour graduations are coated with a thin layer of platinum via a PVD (Physical Vapour Deposition) process.
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Lite info från nätet:
The CERACHROM insert, introduced in 2005, has the advantage of being virtually scratchproof, highly corrosion resistant, and its colour is unaffected by ultraviolet rays. Its diamond-polished surface presents an exceptional lustre. The engraved 24-hour graduations are coated with a thin layer of platinum via a PVD (Physical Vapour Deposition) process.
Tack för infon. :)
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Vad var det för king som nyss visade mig sin sub i all hast här på Hallsberg tågstation? Nån som hänger här?
 
Topp