• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Hos AD i storstäderna är det nog viss väntetid på stålsubbar och då kan det vara svårt att få någon rabatt. Framförallt om man inte är en trogen kund sedan tidigare. Räkna med listpris och se allt annat som en bonus.
Stålsubben, 2000-talets motsvarighet till Trabanten. Alla får likadan, stå i kö för den, var tacksam om du får tag i den, alla betalar listpris.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
14060 S-serie från 1993, fullset så klart!

IMG_9178.JPG
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Varför är det nervöst?
Kan inte riktigt sätta fingret på exakt varför.
Mest eftersom det är en klocka jag velat ha i 3 år men aldrig kommit till skott att köpa. Och jag vill verkkigen att den ska vara lika bra som jag föreställt mig under alla dessa år.
Samt så har jag sålt kåken och gör en så dum sak att jag tar en del av bostadspengarna för att köpa klockan, så då jävlar måste den vara bra :D
 
Senast ändrad:

AMG63

Cartier
Go kväll alla..
Jag behöver eran expert hjälp, inser att ni har lite bättre koll på Rolex än vad jag har, vad som är borstat o vad och åt vilket håll osv,,,, hittade denna hos Hjälmers ur.
Någon som har lust att titta på annonsen och komentera om det är en vettig klocka till det priset..
Det måste inte vara Nos, jag ska ha den som en beater, vill bara att den skall vara schysst.vill bara ha 14060 el 14060M. Jätte tack på förhand:)..
Och är det någon som har en liknande klocka över så är jag intresserad:D
Screenshot_20170616-222634.png
 

Lalas

Cartier
Go kväll alla..
Jag behöver eran expert hjälp, inser att ni har lite bättre koll på Rolex än vad jag har, vad som är borstat o vad och åt vilket håll osv,,,, hittade denna hos Hjälmers ur.
Någon som har lust att titta på annonsen och komentera om det är en vettig klocka till det priset..
Det måste inte vara Nos, jag ska ha den som en beater, vill bara att den skall vara schysst.vill bara ha 14060 el 14060M. Jätte tack på förhand:)..
Och är det någon som har en liknande klocka över så är jag intresserad:D
Screenshot_20170616-222634.png
Ganska hårt polerad ser det ut som, nyare visare. Borde gå att hitta ett trevligare exemplar för samma peng...
 

PerS

Omega
Go kväll alla..
Jag behöver eran expert hjälp, inser att ni har lite bättre koll på Rolex än vad jag har, vad som är borstat o vad och åt vilket håll osv,,,, hittade denna hos Hjälmers ur.
Någon som har lust att titta på annonsen och komentera om det är en vettig klocka till det priset..
Det måste inte vara Nos, jag ska ha den som en beater, vill bara att den skall vara schysst.vill bara ha 14060 el 14060M. Jätte tack på förhand:)..
Och är det någon som har en liknande klocka över så är jag intresserad:D
Screenshot_20170616-222634.png
Om lådan på bilden följer med så är det inte ens rätt för den klockan. Bestäm dig för variant och vilka årgångar som är intressanta, och kolla vilken prisnivå de ligger på på chrono24. Följer tillbehör med så kolla att de är rätt för klockan, annars betalar du bara extra för nåt som inte har nåt värde (tillsammans med klockan). Som nämnts så är klockan polerad. Det stör inte mig så mycket i vanliga fall, men detta ex ser dåligt polerat ut.
 

AMG63

Cartier
Tack Per s för svar,,
Det verkar som det är svårt o hitta nogot vettigt ex just nu, för ett par månader sen så fanns det 3-4st till salu.
Visst vill jag ha så nära 2012 som möjligt...men när man har kulorna är der extra svårt o vänta:bored:.
Mvh SL
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
IMG_4664.JPG

Fasen vad bra ND är. Om man bortser från den fruktansvärt höga kvaliteten samt det faktum att klockan är så snygg och tidlös, så vill jag lyfta fram hur otroligt bra den sitter och hur bekväm den är. Glidelock är utan tvekan det bästa låset någonsin. Andra har liknande lösningar men som antingen kan justera kortare eller ger ett sämre intryck kvalitetsmässigt (tittar på dig Seiko, stansad plåt är inte okej på dyra klockor).
 

Nousche

Omega
Ny i klockornas värld. Har sedan femton år haft en Sub som dröm och tänkte väl nu börja ta mig dit. Inte helt säker om jag börjar där direkt eller går via andra klockor. Mest för att blanda.
Har ett aktivt jobb så för passar G-shock perfekt men nu vill jag ha lite vardagsklockor med. Förutom Sub så fungerar jag på Omega Aqua Terra, Tag Heuer Aquarace, Breitling Colt44 (nej jag är inte dörrvakt!) eller Tudor classic date. Någon som kan ge tips? Jag vet att det är en stor blandning i olika prisspann magen det ger mig mer att välja på. Men stilen är någorlunda densamma.
Kan tänka mig både nytt och beg men är lite nervös när det gäller stora pengar och inte helt glasklar handel...
Kanske uppenbar fråga i denna tråd?
 
Topp