• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Hans Beck

Cartier
Hej! Har precis köpt en 16610 från 1987 på chrono24. R-serial med Box. Köptes från LA med Trusted checkout och har nu landat hos en vän som bor i staterna. Hade gärna fått hjälp att bekräfta att jag fått äkta vara. Och gärna annan kul info som ni kan bidra med. Ex om något ser ut att va bytt, polerat mm. Man är ju minst sagt nervös efter att ha swishat så mycket pengar till en främling. Hoppas ni kan hjälpa mig sova bättre ;) Här kommer bilderna:
IMG_9027.JPG

IMG_9032.JPG
IMG_9031.JPG
IMG_9030.JPG
IMG_9028.JPG
IMG_9026.JPG
IMG_9025.JPG

Tolkar er tystnad som att den inte är uppenbart fejk. Det e gött!
 

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Hej! Har precis köpt en 16610 från 1987 på chrono24. R-serial med Box. Köptes från LA med Trusted checkout och har nu landat hos en vän som bor i staterna. Hade gärna fått hjälp att bekräfta att jag fått äkta vara. Och gärna annan kul info som ni kan bidra med. Ex om något ser ut att va bytt, polerat mm. Man är ju minst sagt nervös efter att ha swishat så mycket pengar till en främling. Hoppas ni kan hjälpa mig sova bättre ;) Här kommer bilderna:
IMG_9027.JPG

IMG_9032.JPG
IMG_9031.JPG
IMG_9030.JPG
IMG_9028.JPG
IMG_9026.JPG
IMG_9025.JPG

Ser inget misstänkt som jag reagerar på men då är jag långt ifrån expert.. angående äktheten så finns det massor med kompetens inom forumet som kanske vill kliva fram.
Njut av klockan!
 
En fråga! Ser fullt med submariners som säljs på blocket osv som är 1-2 år gamla för ungefär samma pris som vad Rolex riktpris är. Likaså nya från utlandet. Ett flertal Hulkar ligger ute för mer än riktpriset. Hur lång är väntetiden på låt oss säga en svart sub med date om jag går in till en AD imorgon? Antar att det är den begränsade tillgången som gör att detta fenomen uppstår?

För mig är det obegripligt. Skulle jag köpa en sub och ge så mycket för en klocka så värdesätter jag att den är svensksåld från en AD. Detta är inte menat som någon protest från min sida utan endast en stilla reflektion. Har jag missat något? :pompus:
 
En fråga! Ser fullt med submariners som säljs på blocket osv som är 1-2 år gamla för ungefär samma pris som vad Rolex riktpris är. Likaså nya från utlandet. Ett flertal Hulkar ligger ute för mer än riktpriset. Hur lång är väntetiden på låt oss säga en svart sub med date om jag går in till en AD imorgon? Antar att det är den begränsade tillgången som gör att detta fenomen uppstår?

För mig är det obegripligt. Skulle jag köpa en sub och ge så mycket för en klocka så värdesätter jag att den är svensksåld från en AD. Detta är inte menat som någon protest från min sida utan endast en stilla reflektion. Har jag missat något? :pompus:
Pratade med Nymans Västerås idag och dom får in 1-2 stålsubar per år, och andra sidan blev jag erbjuden en på stående fot hos Nymans Stockholm i vintras.
Stål Daytona i V-ås var ca 30 års kötid på, inte för att det gick att ställa sig i kö men iaf.
 

Pepez

Breitling
Är det så jävligt alltså? Har inte insett att det är sådana hiskeliga väntetider!
Det du kan göra är att köpa via Chrono24, som jag gjorde. Ville själv först handla från en svensk AD för att känna tryggheten men också skönt att köpa över disk (det är en helt annan känsla tycker jag). Sedan när jag förstod att jag behövde vänta i 6 månader om inte mer så plockade jag hem en ny från C24. Om man är lika skeptisk som mig är det viktiga att man kan kolla upp klockan hos en AD och få ett äkthetsintyg. Det kostar ju förvisso en liten extra peng och det är inte alla ADs som gör det, men har du kontakter går det att lösa. :)
 
Topp