• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER versus GMT...

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Underbart inlägg Af Sjodahl!
Jag har ju haft både gmt och sub. Numera bara GMT, och den står som vinnare i min bok. De små detaljerna, insertet, GMT komplikationen med medföljande visare, Att man kan ha så många variationer av samma klocka är galet. Men ibland är den allt fin den där gamla pepsi ringen. :rolleyes:
 

joca

Patek
2-Faktor
Kul läsning och väl skrivet!

Jag valde GMT'n men är lite sugen på att köpa en sub :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Underbart inlägg Af Sjodahl!
Jag har ju haft både gmt och sub. Numera bara GMT, och den står som vinnare i min bok. De små detaljerna, insertet, GMT komplikationen med medföljande visare, Att man kan ha så många variationer av samma klocka är galet. Men ibland är den allt fin den där gamla pepsi ringen. :rolleyes:

Tackar!

Hehe...kan bara hålla mid dig Floduttern, det är galet vad många variationer det är i en GMT, och jag förstår dom som föredrar den före en SUBMARINER! Men jag gillar submarinern för att den är så enkel i sitt utförande. Klassisk design när den är som bäst...
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Grymt inlägg Af Sjodahl!
Och grym samling Rolexar, men det visste vi ju redan... :D

I min värld så vinner GMT över Sub. (gäller vintage versionerna 5513 vs. 1675 som jag själv har erfarenhet av i alla fall). Kan inte sätta fingret på exakt vad, men sedan jag köpte min GMT så fick Subben allt mindre handledstid tills den till slut såldes. Dumt... För nu saknar jag den... :confused:

Men, men; man kan ju inta ha alla klockor i värden!
Men en schysst Rootbeer SKA jag ha nå´n gång i alla fall!



Tackar! Och jag håller med om att man inte kan ha alla klockor i hela världen, även om man skulle villa ha det! Bland GMT klockorna så är en schysst Rootbeer svårslagen. Slå till på Donkii s när han släpper den till försäljning för det brukar inte ta allt för lång tid mellan inköp och försäljning, den såg riktigt trevlig ut tycker jag om man gillar matt tavla vill säga. Dessutom så är det en 1675a.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
TACK @Affe för ett Rejält Rafflande, Rykande Referat där Resultatet Renderar att Ranka Rovorna utan Rangordning. Jag säger bara Rrrrrrroolex!
 

14060M

Cartier
IMG_0283.JPG
Detta var verkligen trevlig läsning:) Tack Affe:happyhappy:
 
Topp