• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Subsekund kl. 6

noxela

Omega
Jag tänder till varje gång någon postar en klassisk 50-talsdinka med subsekund kl 6. En klocka i den stilen ska hamna på inköpslistan. Men jag vill helst ha en ny och en automatare. Det finns en del nutillverkade med ETA 2895 och möjligen andra verk. Jag lånar några bilder för att visa vad jag menar och hoppas få fler tips och inspiration.

Oris Culture Atelier

oris--62375824074LS_MED.jpg


Fortis Hedonist
hedonist-fortis-terrestis-197x300.jpg


Tag Heuer Carrera Heritage
tag-heuer---WAS2110.FC6180.jpg



Hamilton Maestro
H42515555_7.png
 

Stetes

Omega
Jag tänder till varje gång någon postar en klassisk 50-talsdinka med subsekund kl 6. En klocka i den stilen ska hamna på inköpslistan. Men jag vill helst ha en ny och en automatare. Det finns en del nutillverkade med ETA 2895 och möjligen andra verk. Jag lånar några bilder för att visa vad jag menar och hoppas få fler tips och inspiration.

Oris Culture Atelier

oris--62375824074LS_MED.jpg


Fortis Hedonist
hedonist-fortis-terrestis-197x300.jpg


Tag Heuer Carrera Heritage
tag-heuer---WAS2110.FC6180.jpg



Hamilton Maestro
H42515555_7.png

Ta en titt på denna! Skitcool med ordentlig vintagekänsla. Automat också. Annars kan du kolla in resten av Nomos modeller, i princip alla har subsekund, de flesta är inte automata men Tangomat är det bland annat.
minimatik_Vorgeschmack.jpg
 

noxela

Omega
Du nämnde ingen budget :D Sjöö Sandström Royal Capital är grymt fin. Dock lite stor för mig med sina 40mm.
RC_rose.png


RC_steel1.png

Ja, den är verkligen fin. Tack för tipset.

Budgeten är flexibel, och påverkas av habegäret och hur länge jag behöver vänta. Möjligen kan även begagnat bli aktuellt. Nu vill jag bar få överblick över vad som finns. Det verkar inte vara så många märken som har sådana i sortimentet. Vill man ha handjagare så finns det betydligt fler.
 
Topp