• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sucker för sportrolle

Roffe

Panerai
2-Faktor
Ligger inne med hunden på min lediga fredag och funderar på vilken klocka som ska bli nästa. Riktigt sugen på gulguld, både hel och TT, tror dock TT är rimligare inom den budgeten jag tänkt. Begagnat är att föredra. Jag är så väldigt ambivalent angående detta, äger just nu en expII som min första "riktiga" klocka och jag är ingen flippare vad jag vet, ivf inte på min "första". Denna kommer mao att få stanna!
IMG_0300.jpg


Är sugen på en 16613, duktigt sugen bör tilläggas..
16613.jpg
Men gillar även 16713, både denna men även Rootbeer och alla andra..
16713.jpg

ÄLSKAR denna men tror nog den är lite att drömma om, tyvärr..
rolex_gmt_master_ii_green_pg.jpg


Jag är även sugen på DD/DJ i TT eller i helguld.
DDHG.jpg
DDTT.jpg
DJ TT.png
DJHG.jpg

(Tavlorna är ej någon av det jag vill ha isåfall, men bara visa modellen, vad är en tråd utan bilder?)

Jag skulle absolut kunna tänka mig en Tudor, då BB (röd) eller Pelagos (blå), i detta fall skulle jag plocka ut en ny.
1331600689064.jpeg
Tudor-Pelagos-Blue-4.jpg
Skulle jag klara mig med en BB? Jag älskar ju datumet på min expII? Tror fan inte det.

En årsklocka då? 1993. Skulle vara helt perfekt.

Dit jag vill komma, vad ska jag satsa på? En ny? Med eller utan datum? TT eller helguld (här tror jag att TT är det självklara dock). TT eller stål? Sub eller GMT? Jag har redan en GMT-klocka, roligare med en sub då? Sport eller "dress" (läs DJ/DD). Tudor eller Rolex?

Trevlig helg klockvänner! :)

Observera att alla bilder är google-stulna utom den på min expII..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du slänger upp massa bilder och förväntar dig vad? Smaken är som baken. Köp nåt du gillar, svårare än så är det inte. Vet du inte vad du gillar ännu så vänta tills du vet. :)
 
Senast ändrad:

meo_swe

Audemars
Som de andra sagt, köp det som känns rätt. Men angående BB så kan jag bara säga att man klarar sig utan datum. Jag saknar det faktiskt inte längre :)
 

Dr666

Omega
Ett för mig smidigt sätt att bestämma vilken modell som står högst upp på ens priolista för framtida klockinköp har varit genom åren att ha samtliga faktorer på en lista med samtliga plusfaktorer &självfallet då också ev minusfaktorer på varje enskild klocka...Inte helt sällan är det kanske oftast priset som avgör, vilket då kan fungera som en morot att jobba xtra om tillfälle ges
Trodde för 20år sedan inte att jag skulle ha ett sådant nu fördjupat intresse för horologi& även ha väldans svårt att släppa ifrån mig tidigare inköp som resulterat i att jag idag har 10stycken keepers& bär dagligen min Rolex DSSD som verkligen blivit en favorit...
Lyckligtvis så har jag en kroppshydda som funkar hyfsat med denna tyngd på handleden, vilket kan annars vara begränsande för många annars....Nu när du har en riktigt snygg Explorer 2 med vit urtavla så skulle jag personligen tycka&otro att en Rolex Hulk skulle ge din växande samling en riktigt stort plus i kanten( är inte lite sugen på den också, ny el begagnad)!!
Finns flera här på brädan till salu till bra pris&bra skick så mitt råd är att prova en hos lämplig AD& därefter lyssna på magkänslan....Om du senare vill flippa den vidare så köper jag den troligtvis omgående av dig Lycka till!!
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Ett för mig smidigt sätt att bestämma vilken modell som står högst upp på ens priolista för framtida klockinköp har varit genom åren att ha samtliga faktorer på en lista med samtliga plusfaktorer &självfallet då också ev minusfaktorer på varje enskild klocka...Inte helt sällan är det kanske oftast priset som avgör, vilket då kan fungera som en morot att jobba xtra om tillfälle ges
Trodde för 20år sedan inte att jag skulle ha ett sådant nu fördjupat intresse för horologi& även ha väldans svårt att släppa ifrån mig tidigare inköp som resulterat i att jag idag har 10stycken keepers& bär dagligen min Rolex DSSD som verkligen blivit en favorit...
Lyckligtvis så har jag en kroppshydda som funkar hyfsat med denna tyngd på handleden, vilket kan annars vara begränsande för många annars....Nu när du har en riktigt snygg Explorer 2 med vit urtavla så skulle jag personligen tycka&otro att en Rolex Hulk skulle ge din växande samling en riktigt stort plus i kanten( är inte lite sugen på den också, ny el begagnad)!!
Finns flera här på brädan till salu till bra pris&bra skick så mitt råd är att prova en hos lämplig AD& därefter lyssna på magkänslan....Om du senare vill flippa den vidare så köper jag den troligtvis omgående av dig Lycka till!!
Det fetmarkerade - HAHA! :D
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Köp den som "sjunger" till dig just nu och håll drömmen vid liv. Plötsligt händer det.

Det som skriker till mig nu är denna, eller den blå 16613! Känner lite att jag är mer sugen på 16613 dels för den är TT, vet inte om jag klarar helguld riktigt än, kan inte riktigt motivera det dock.. Priset tilltalar lite mer på 16613 (såklart) och en GMT-klocka finns ju redan. Mao, så som jag känner nu är det 16613 överst på WTB-listan!
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Lek med tanken att jag bestämmer mig för 16613, årsklocka eller bara handla? Nuvarande expII är 05 om det har så stor betydelse..
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Det som skriker till mig nu är denna, eller den blå 16613! Känner lite att jag är mer sugen på 16613 dels för den är TT, vet inte om jag klarar helguld riktigt än, kan inte riktigt motivera det dock.. Priset tilltalar lite mer på 16613 (såklart) och en GMT-klocka finns ju redan. Mao, så som jag känner nu är det 16613 överst på WTB-listan!

Köp då en 16613. Att fråga andra om vad man själv gillar blir aldrig bra. Man väljer klocka med "hjärtat".
 

Dr666

Omega
Om ärade medlem Roffe inte önskar sälja den vidare, utan istället köra en keeper...Självfallet, jag är inte den som tjatar!!
Tämligen oklart vad det exakt som orsakade det nervösa fnissattacken, men ngn har kanske påbörjat löningshelgen lite väl tidigt
 

romanov

Cartier
Jag tror det är så som de flesta säger. Man måste nog köpa den klockan som tilltalar en själv. Blir bäst så, bara att följa magkänslan :)
 

Landshark

Cartier
Ligger inne med hunden på min lediga fredag och funderar på vilken klocka som ska bli nästa. Riktigt sugen på gulguld, både hel och TT, tror dock TT är rimligare inom den budgeten jag tänkt. Begagnat är att föredra. Jag är så väldigt ambivalent angående detta, äger just nu en expII som min första "riktiga" klocka och jag är ingen flippare vad jag vet, ivf inte på min "första". Denna kommer mao att få stanna!


Är sugen på en 16613, duktigt sugen bör tilläggas..
Men gillar även 16713, både denna men även Rootbeer och alla andra..
ÄLSKAR denna men tror nog den är lite att drömma om, tyvärr..
Jag är även sugen på DD/DJ i TT eller i helguld.
(Tavlorna är ej någon av det jag vill ha isåfall, men bara visa modellen, vad är en tråd utan bilder?)
Jag skulle absolut kunna tänka mig en Tudor, då BB (röd) eller Pelagos (blå), i detta fall skulle jag plocka ut en ny. Skulle jag klara mig med en BB? Jag älskar ju datumet på min expII? Tror fan inte det. En årsklocka då? 1993. Skulle vara helt perfekt.

Dit jag vill komma, vad ska jag satsa på? En ny? Med eller utan datum? TT eller helguld (här tror jag att TT är det självklara dock). TT eller stål? Sub eller GMT? Jag har redan en GMT-klocka, roligare med en sub då? Sport eller "dress" (läs DJ/DD). Tudor eller Rolex?
Trevlig helg klockvänner! :)
Observera att alla bilder är google-stulna utom den på min expII..

Förefaller enklare att lista de klockor du inte hade kunnat tänka dig... ;)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Du slänger upp massa bilder och förväntar dig vad? Smaken är som baken. Köp nåt du gillar, svårare än så är det inte. Vet du inte vad du gillar ännu så vänta tills du vet. :)

Haha...du skall alltid trycka ner ungtupparna i skorna @yonsson :D, du skrämmer iväg dom från KS ju! @Roffe ville bara ha lite smakråd angående vilken klocka ha skall bli ett med. Jag skulle säga att en 16613 är helt rätt för dig just nu @Roffe , den är inte för prålig men ände inte helt anonym, den är inte lika vanlig som en SS sub, och det är lite kul kan jag tycka.

Kanske inte har budgeten just nu till hel guld, men jag tycker att det är värt att spara tills man har råd, blir desto roligare när man väl kan köpa lite av drömklockan! du sitter ju på en schysst klocka för tillfället, helt rätt att inte flippa den. Tyvärr är inte min 16613 till salu. iaf inte för tillfället. Du kan få tag på en 16613 från 45k och uppåt. beroende på skick och tillbehör, tycker du skall satsa på den senare varianten som har även guld på spännet/låset.

Lycka till med klockköpet, ser framemot en trevlig paket öppning dom närmaste veckorna :cool:!
 
Senast ändrad:
Topp