Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Sucker för sportrolle

Diskussion i 'Diskussion' startad av Roffe, 28 augusti 2015.

1. Roffe
    Trådstartare

Roffe Borgare

Ligger inne med hunden på min lediga fredag och funderar på vilken klocka som ska bli nästa. Riktigt sugen på gulguld, både hel och TT, tror dock TT är rimligare inom den budgeten jag tänkt. Begagnat är att föredra. Jag är så väldigt ambivalent angående detta, äger just nu en expII som min första "riktiga" klocka och jag är ingen flippare vad jag vet, ivf inte på min "första". Denna kommer mao att få stanna!
    IMG_0300.jpg

Är sugen på en 16613, duktigt sugen bör tilläggas..
    16613.jpg Men gillar även 16713, både denna men även Rootbeer och alla andra..
    16713.jpg
    ÄLSKAR denna men tror nog den är lite att drömma om, tyvärr..
    rolex_gmt_master_ii_green_pg.jpg

Jag är även sugen på DD/DJ i TT eller i helguld.
    DDHG.jpg DDTT.jpg DJ TT.png DJHG.jpg
    (Tavlorna är ej någon av det jag vill ha isåfall, men bara visa modellen, vad är en tråd utan bilder?)

Jag skulle absolut kunna tänka mig en Tudor, då BB (röd) eller Pelagos (blå), i detta fall skulle jag plocka ut en ny. 1331600689064.jpeg Tudor-Pelagos-Blue-4.jpg Skulle jag klara mig med en BB? Jag älskar ju datumet på min expII? Tror fan inte det.

En årsklocka då? 1993. Skulle vara helt perfekt.

Dit jag vill komma, vad ska jag satsa på? En ny? Med eller utan datum? TT eller helguld (här tror jag att TT är det självklara dock). TT eller stål? Sub eller GMT? Jag har redan en GMT-klocka, roligare med en sub då? Sport eller "dress" (läs DJ/DD). Tudor eller Rolex?

Trevlig helg klockvänner! :)

Observera att alla bilder är google-stulna utom den på min expII..

Bodén och Affe gillar detta.
  2. Zed

Zed Swissera Forumsponsor

Från:
    Göteborg
    Köp den som "sjunger" till dig just nu och håll drömmen vid liv. Plötsligt händer det.

Boris Balkan, TheKing, Anti-Chris och 15 andra gillar detta.
  3. Roffe
    Trådstartare

Roffe Borgare

Den där är så jävla F E T!

Zed gillar detta.
  4. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Du slänger upp massa bilder och förväntar dig vad? Smaken är som baken. Köp nåt du gillar, svårare än så är det inte. Vet du inte vad du gillar ännu så vänta tills du vet. :)

Senast ändrad: 28 augusti 2015
    6r15c, Point Blank och KenKun gillar detta.
  5. meo_swe

meo_swe Biskop

Som de andra sagt, köp det som känns rätt. Men angående BB så kan jag bara säga att man klarar sig utan datum. Jag saknar det faktiskt inte längre :)

Roffe gillar detta.
  6. KenKun

KenKun Biskop

Plötsligt så händer det ;)

FullSizeRender (5).jpg

7. Roffe
    Trådstartare

Roffe Borgare

Att du ska säga "Köp DEN" :D :D

yonsson gillar detta.
  8. Dr666

Dr666 Bonde

Ett för mig smidigt sätt att bestämma vilken modell som står högst upp på ens priolista för framtida klockinköp har varit genom åren att ha samtliga faktorer på en lista med samtliga plusfaktorer &självfallet då också ev minusfaktorer på varje enskild klocka...Inte helt sällan är det kanske oftast priset som avgör, vilket då kan fungera som en morot att jobba xtra om tillfälle ges
    Trodde för 20år sedan inte att jag skulle ha ett sådant nu fördjupat intresse för horologi& även ha väldans svårt att släppa ifrån mig tidigare inköp som resulterat i att jag idag har 10stycken keepers& bär dagligen min Rolex DSSD som verkligen blivit en favorit...
    Lyckligtvis så har jag en kroppshydda som funkar hyfsat med denna tyngd på handleden, vilket kan annars vara begränsande för många annars....Nu när du har en riktigt snygg Explorer 2 med vit urtavla så skulle jag personligen tycka&otro att en Rolex Hulk skulle ge din växande samling en riktigt stort plus i kanten( är inte lite sugen på den också, ny el begagnad)!!
    Finns flera här på brädan till salu till bra pris&bra skick så mitt råd är att prova en hos lämplig AD& därefter lyssna på magkänslan....Om du senare vill flippa den vidare så köper jag den troligtvis omgående av dig Lycka till!!

Kallebalik och Roffe gillar detta.
  9. Roffe
    Trådstartare

Roffe Borgare

Det fetmarkerade - HAHA! :D

10. Roffe
    Trådstartare

Roffe Borgare

Det som skriker till mig nu är denna, eller den blå 16613! Känner lite att jag är mer sugen på 16613 dels för den är TT, vet inte om jag klarar helguld riktigt än, kan inte riktigt motivera det dock.. Priset tilltalar lite mer på 16613 (såklart) och en GMT-klocka finns ju redan. Mao, så som jag känner nu är det 16613 överst på WTB-listan!

Stefanweei gillar detta.
  11. Roffe
    Trådstartare

Roffe Borgare

Lek med tanken att jag bestämmer mig för 16613, årsklocka eller bara handla? Nuvarande expII är 05 om det har så stor betydelse..

Gavve gillar detta.
  12. Zed

Zed Swissera Forumsponsor

Från:
    Göteborg
    Köp då en 16613. Att fråga andra om vad man själv gillar blir aldrig bra. Man väljer klocka med "hjärtat".

yonsson gillar detta.
  13. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Årsklocka är fjantigt. Köp en fin till bra pris istället.

Brutus, alfgren, cjperry och 2 andra gillar detta.
  14. Roffe
    Trådstartare

Roffe Borgare

Sant det!

15. Roffe
    Trådstartare

Roffe Borgare

Alright, håller med. Förstår inte riktigt vad som är så speciellt med det, faktiskt. Förstår inte heller varför jag yrar om det.. Bara vänta tills det kommer ut en mysig är på KS då! ;) Hört att @Af Sjodahl är sugen på att släppa sin till ett förmånligt pris :D

Affe gillar detta.
  16. Dr666

Dr666 Bonde

Om ärade medlem Roffe inte önskar sälja den vidare, utan istället köra en keeper...Självfallet, jag är inte den som tjatar!!
    Tämligen oklart vad det exakt som orsakade det nervösa fnissattacken, men ngn har kanske påbörjat löningshelgen lite väl tidigt

Roffe gillar detta.
  17. mattande

mattande Post nr 1 miljon? Oui, ce fut moi!

Från:
    Hälsingland
    Testade denna när jag var till Rob sist..herregud.. Vill ha begäret sköt i höjden..Tyngden i klockan är helt galen. I love
    image.jpg

Boris Balkan, Brutus, Bruset och 3 andra gillar detta.
  18. romanov

romanov Borgare

Från:
    Stockholm
  19. romanov

romanov Borgare

Från:
    Stockholm
    Riktigt grym klocka!

20. romanov

romanov Borgare

Från:
    Stockholm
    Jag tror det är så som de flesta säger. Man måste nog köpa den klockan som tilltalar en själv. Blir bäst så, bara att följa magkänslan :)

21. KenKun

KenKun Biskop

Tråk-trion :)

6r15c gillar detta.
  22. romanov

romanov Borgare

Från:
    Stockholm
    Dock inget som hade stört mig ;)

KenKun gillar detta.
  23. Roffe
    Trådstartare

Roffe Borgare

24. Point Blank

Point Blank Stadsbo

Från:
    Hufvudstaden
    Blå Pelagos är ju riktigt grym. Köp när den kommer!

6r15c gillar detta.
  25. Landshark

Landshark Borgare

Förefaller enklare att lista de klockor du inte hade kunnat tänka dig... ;)

Ako och Roffe gillar detta.
  26. Gavve

Gavve Greven

Bara att hugga! Eller så köper du din stadsnämne @Daytona96 16713 om den finns kvar så slipper du åka upp till sthlm och göra affärer som sist ;)

27. Kallebalik

Kallebalik Friends of KS

Underbar klocka! Det är min drömklocka och blir verklighet när jag i vår får en del skog avverkad.

Roffe och Dr666 gillar detta.
  28. Dr666

Dr666 Bonde

Kallebalik- Just go for it!!!! Breakaleg

29. Daytona96

Daytona96 Biskop

Från:
    Linköping
    De
    Den är såld.

30. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Haha...du skall alltid trycka ner ungtupparna i skorna @yonsson :D, du skrämmer iväg dom från KS ju! @Roffe ville bara ha lite smakråd angående vilken klocka ha skall bli ett med. Jag skulle säga att en 16613 är helt rätt för dig just nu @Roffe , den är inte för prålig men ände inte helt anonym, den är inte lika vanlig som en SS sub, och det är lite kul kan jag tycka.

Kanske inte har budgeten just nu till hel guld, men jag tycker att det är värt att spara tills man har råd, blir desto roligare när man väl kan köpa lite av drömklockan! du sitter ju på en schysst klocka för tillfället, helt rätt att inte flippa den. Tyvärr är inte min 16613 till salu. iaf inte för tillfället. Du kan få tag på en 16613 från 45k och uppåt. beroende på skick och tillbehör, tycker du skall satsa på den senare varianten som har även guld på spännet/låset.

Lycka till med klockköpet, ser framemot en trevlig paket öppning dom närmaste veckorna :cool:!

Senast ändrad: 28 augusti 2015
    Savagear114, Grafton, acce1999 och 4 andra gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield