• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sugen på drönare, tips? >>>>>

D

Deleted member 1265

Guest
image.jpeg
Är det ngn som har erfarenhet av denna?
www.3dr.com
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
När jag gifte mig i höstas körde fotografen två drönare runt kyrkan som tog sjukt fina bilder. Men det var riktigt dyra proffsgrejer...vilket iofs inte gjorde mig mindre sugen... :)
 

mackan_108

Cartier
Har några stycken.
En prototyp 6
En dji 800
En dji 450 som jag byggt ihop själv.

Just nu håller jag på att 3D printa ut en Inspire1.
Varför köpa när man kan göra ;) Det kan bli rätt skoj :)

Allt handlar om vad man är ute efter. Olika drönare är bra på olika saker :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har några stycken.
En prototyp 6
En dji 800
En dji 450 som jag byggt ihop själv.

Just nu håller jag på att 3D printa ut en Inspire1.
Varför köpa när man kan göra ;) Det kan bli rätt skoj :)

Allt handlar om vad man är ute efter. Olika drönare är bra på olika saker :)

Om man vill ha en tålig och lättflugen med bra räckvidd och som kan ta bra bilder. Vad köper man då, för låt oss säga max 10k?
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Om man vill ha en tålig och lättflugen med bra räckvidd och som kan ta bra bilder. Vad köper man då, för låt oss säga max 10k?
DJI Phantom 3 advanced, HD video, foto i RAW.
Lite mer pengar så har du Phantom 3 Pro så har du 4K video.

Lite onödiga rekord, långflygning tur och retur 6000m +
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Lova inte för mycket. Jag har dåligt/bra trackrecord på att fördärva drönare. :D

BTW så åt en mina hundar igår upp Hubsanen jag fick i julklapp...

Tror inte du klarar av att krascha denna då, jag låter ju dottern på 8 år flyga den på tomten min som är full med träd eftersom den är så stabil.
Som jag sa, lättflugen till max, gps retur till startplats osv.
Min hund provade att gå på denna men han fick så pass ont i nosen så nu håller han avstånd.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tror inte du klarar av att krascha denna då, jag låter ju dottern på 8 år flyga den på tomten min som är full med träd eftersom den är så stabil.
Som jag sa, lättflugen till max, gps retur till startplats osv.
Min hund provade att gå på denna men han fick så pass ont i nosen så nu håller han avstånd.

Voffsingen tog den från hyllan...
image.jpeg
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Har bokat denna, kommer nog att bli hur bra som helst :)
Liten, användarvänlig (tror jag), plus att den väjer undan för att unvika krockar.
 

mackan_108

Cartier
Å där börjar köp tarmen få lite ryck.
jag tror jag kommer slinta lite på tangentbordet om en stund och råka beställa jag med!
JAJA man får köra samma sak igen då till frugan, VA? nä den där har man ju haft länge ;) haha
 

Makkanxd

Rolex
Tänkte väcka lite liv i denhär gamla tråden!
Är också på jakt efter någon skojig sak för en någelunda billig peng 1500-2k hade jsg väl tänkt. Kört en hel del billigare men tänkte köpa något lite värre.. förslag ?
Min nuvarande:p
IMG_2071.JPG
 

Bally

Cartier
Jag har en Mavic Pro, kan inte annat än rekommendera den! Otroligt smidig, lättflugen samt tar bra bilder!
 

Makkanxd

Rolex
Köpte en sån här:
IMG_2343.JPG

Cx-35. En stor jävel och känns som den kanske var lite för stor och avancerad för mig..:oops:
 
Topp