• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sugen på en kronograf

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Har varit sugen på en kronograf sedan jag såg Delvinan som för nuvarande är uppe på Köp & Sälj men tyvärr är den snäppet för dyr för mig.
Är det någon som har ett tips på en vintage kronograf, helst automat/mekanisk, kostar runt 1,5k och har en fin urtavla?:)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Har varit sugen på en kronograf sedan jag såg Delvinan som för nuvarande är uppe på Köp & Sälj men tyvärr är den snäppet för dyr för mig.
Är det någon som har ett tips på en vintage kronograf, helst automat/mekanisk, kostar runt 1,5k och har en fin urtavla?:)
Släng ut frågan på Vintage-avdelningen i stället så lär du få förslag. Lycka till!
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Jag tror det kan bli väldigt svårt för 1500kr, för kronografer i den stilen som Delvinan är i. Har du ingen last (socker, cigg, snus...) som du kan ge upp under en månad för att höja budgeten lite? :)
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Jag tror det kan bli väldigt svårt för 1500kr, för kronografer i den stilen som Delvinan är i. Har du ingen last (socker, cigg, snus...) som du kan ge upp under en månad för att höja budgeten lite? :)
Har bara månadspeng, är 17 år utan jobb:(:( Får försöka spara ihop det på något sätt, sälja något annat!
 
Som andra sagt är det i dagsläget tajt med den budgeten, 3-4år sedan så kunde du nog hittar något. Vill du ha en ny snygg mekanisk krono så finns ju alltid Sea Gull 1963 som kostar ca 2kkr ink frakt!
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Har bara månadspeng, är 17 år utan jobb:(:( Får försöka spara ihop det på något sätt, sälja något annat!

PM:a din adress så skickar jag 3 klockor du kan slänga upp på tradera eller något. Köpa på Kaplans för några månader sedan men ligger bara och skräpar, gav 400kr för dom tror jag så det är inga dyrgripar. :)

Får inte in bilderna från datorn, det som skickas är då.
1. Seiko Quartz med skadad tavla som övrigt fungerar bra.
2. LAGONDA, herrur, 38 x 38 mm, Cal ETA 2772, stål, automatisk. (Defekt tror jag)
3. TECHNOS, Technomatic, herrur, 37,5 mm. (Defekt)

Enda kravet är att pengarna går till klocksparandet! :)
 
Pavel, unge man, jag vill ge dig ett råd.

Jag vill inte låta otrevlig på något sätt, men skaffa dig ett jobb. Gå till närmaste ICA-butik (eller liknande) och fråga om du kan få ett helgjobb (jag antar att du fortfarande pluggar). Om ett par månader har du förmodligen femdubblat din budget och kan köpa en ännu finare klocka. Jobba lite till och......ja du fattar nog.

Lycka till gubben, och se till att posta i paketöppningstråden när du köpt den klockan du vill ha.
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Pavel, unge man, jag vill ge dig ett råd.

Jag vill inte låta otrevlig på något sätt, men skaffa dig ett jobb. Gå till närmaste ICA-butik (eller liknande) och fråga om du kan få ett helgjobb (jag antar att du fortfarande pluggar). Om ett par månader har du förmodligen femdubblat din budget och kan köpa en ännu finare klocka. Jobba lite till och......ja du fattar nog.

Lycka till gubben, och se till att posta i paketöppningstråden när du köpt den klockan du vill ha.
Jag har faktiskt redan gjort det, sökt på alla ICA, Coop och Willys i Helsingborg. Det var ingen som hade någonting för tillfället. Har även sökt på hotell men de stora hotellen tar bara emot personer som läser Hotell-linjen och de små är det oftast familjemedlemmar som jobbar på. Det är inte lätt i storstäder om man inte har en föräldrar som man kan jobba hos eller som har kontakter...
 
Jag har faktiskt redan gjort det, sökt på alla ICA, Coop och Willys i Helsingborg. Det var ingen som hade någonting för tillfället. Har även sökt på hotell men de stora hotellen tar bara emot personer som läser Hotell-linjen och de små är det oftast familjemedlemmar som jobbar på. Det är inte lätt i storstäder om man inte har en föräldrar som man kan jobba hos eller som har kontakter...

Här är en lista på ICA-butiker i Helsingborg. Vet inte hur de ligger i förhållande till var du bor, men vad fan du vill ju ha en klocka god damn it! :)
http://www.ica.se/butiker/sok-butik/#:search=helsingborg
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor

Rojalisten

Panerai
Spara några tusenlapper till så får du en fräck 70 tals krono la Sorna :)

Skamlöst snodd från nätet, har ingen bild på min :eek:
image.jpg
 

axell

Omega
Vill inte låta otrevlig men har redan skrivit att jag sökt jobb och inte fått något, går dessutom i skolan så skulle inte kunna jobba fulltid som jag tror att du syftar på?
Finns massviss med arbetsplatser som vill anställa folk som kan jobba deltid speciellt inom sälj. Det gäller ju bara att ligga på arbetsgivarna och visa att man är driftig så får man ett jobb. Det går att tjäna bra pengar i ung ålder om man är "up for it" dvs.

En beggad omega kan du säkert få tag i för 5 lax om du vill ha en sån...
 

Wave

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Gjorde en liknande tråd igår. Kolla in den om det finns några förslag som passar dig. Men som föregående talare tycker jag också att Seagull 1963 är riktigt snygg och prisvärd.
 
Topp