Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Sugen på en Omega Seamaster 300 (nya modellen)

Diskussion i 'Diskussion' startad av PhilipB, 14 oktober 2015.

1. PhilipB
    Trådstartare

PhilipB Torpare

Hej,
    Jag är ny här på Klocksnack och gick med för att hitta inspiration/råd till mitt första "riktiga" klockköp.
    Från början var jag inne på en Planet Ocean eller Submariner. Men jag tror att jag gillar 300an bättre. Tar gärna emot lite input från er vad ni tycker om modellen och hur den står sig mot Planet Ocean?

2. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Äger en sedan i våras och är väldigt nöjd. Har nog inget att anmärka på faktiskt, så jag säger kör :cool:

PhilipB gillar detta.
  3. KenKun

KenKun Biskop

Syftar du på denna? Gillade inte länken för fem öre. Kändes tunn och billig, plus att polerade mittlänkar inte var så hett på den klockan.

ItSHU3J.jpg rPeyrWz.jpg

4. Tomas Eriksson

Från:
    Prettogettot
    Tunn? Den är ju solid och tjockare än den på SubC

Point Blank och Clark Kent gillar detta.
  5. KenKun

KenKun Biskop

På den klockan upplevde jag den som tunn.

6. Clark Kent

Clark Kent Präst

Äger ingen av dem men har provat båda vid flera tillfällen och håller helt med dig. Är det någonting som är SubC's svaga punkt så är det länken som inte är i närheten av Omegas länk om man nu ska prata stabilitet.

7. Tomas Eriksson

Från:
    Prettogettot
    Exakt, jag äger både SubC och Seamaster 300 Master co-ax och vill hävda att länken är tjockare än de på Subarna.

8. CapTaiN-MiFFo

CapTaiN-MiFFo Friends of KS

Från:
    Norrköping
    Har en 114060 och inte är länken speciellt imponerande. Visst microjustering är praktiskt. Men känslomässigt ger länken inget större intryck.

9. KenKun

KenKun Biskop

Jag kan ju bara utgå från hur jag kände när jag testade den. Länken var verkligen ingen hit, främst designmässigt.

10. Ingen av klockorna är i närheten av en ny SubC enligt min mening, dock så skulle jag personligen ta en keramisk omega SMP framför en SM300 men om inte det är ett alternativ så vore mitt val en PO framför sm300

Typ så..

11. Savagear114

Savagear114 Friends of KS

Jag älskar länken på 114060!

Mr_Jonas och KenKun gillar detta.
  12. Carlf

Carlf Bonde

Varför?

13. Tomas Eriksson

Från:
    Prettogettot
    Inget ont om PO men jag tycker sm300 är skönare på handleden, dock är PO'n rätt trevlig. Vanliga keramiska smp'n är ju ett steg ned alla kategorier, där vägrar jag hålla med :rage:

14. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Kör på SM300. Tycker den ser grym ut :)

15. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Har lite blandade nyare seamasters och PO. Gillar den senaste PO bäst, skyfall med keramisk ring. Tre års bruk märks knappt. Länken känns mycket bättre än min daytona 116523 med nya oysterlänken. Fast jag gillar daytonan bättre i sin helhet så den får mest handledstid.

16. Alarik

Alarik Friends of KS

Från:
    Göteborg
    +1

17. point1

point1 Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Jaså inte ens i närheten av en SubC? Vad är det som skiljer dom så mycket? Har lite svårt att se vad det är som man skilja så pass mycket mellan två in-house dykare för 300 meter, med vridring och sekundvisare som enda komplikation i den prisklassen.

Urverket borde det ju inte vara med tanke på hur lovprisat Omegas Coaxial 8400 är. Är det märket som skiljer mest? Eller är det utseendet?

18. Njaa, menade mest utseendemässigt, fin kvalitet på allihopa, gillar som vissa andra har sagt inte länken alls på SM300 -den gör sig MYCKT bättre på Nato

Mårtenssons ur Brookfield