• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sugen på en PP Nautilus, vilken föredrar ni?

alfonso

Breitling
Som rubriken nämner så är jag på gång med ett köp av en PP Nautilus. Har tittat på 5711, 5712, 5726 och 5980, alla i stål. Alla är riktigt fina o bra klockor naturligtvis, men vad tycker ni? Någon som har en Nautilus som kan dela med sig? Vore kul med olika röster o tankar o kanske bilder.
 
Patek-Phlippe-Nautilus-5711-white-dial-thumb-660x492-18851.jpg
 

4cie

Rolex
2-Faktor
5980n är också min favorit bland de du nämnde.
Lite synd dock att rotorn hörs.
 

egbert

Panerai
Älskar dessa klockor, tycker de är toksvala och svårt eleganta. Kan bara säga grattis om du är i läge att bärga en!
Jag som inte är så bra på olika ref hade uppskattat bilder på de ref du har tittat på och vill ha åsikter om.
 

Josef B

Bestraffaren
Helt ointresserad, men har inget emot att hosta upp 300 utan vidare - jag får inte ihop det....
Ok då, han har smak för trevliga saker som kostar pengar och förstår sig på märken, men han har inte det intresset och kunskaperna som många har här på forumet.
Plus en tjock plånbok ;)
 

Genta

Cartier
Föredrar 5711 och 5712 för att de är utsökt tunna. Köpte 5711 mest för att den ligger närmast originalmodellen och var "ren" i designen. Men, så här efteråt kan jag inte låta bli att snegla på en 5712 - händer lite mer på urtavlan och lite roligare med mikrorotor i urverket. Har klämt på 5980 som med sin tjocklek blir en annan slags klocka, då föredrar jag faktiskt AP ROC (men föredrar 5711 framför AP 15202)
 

TicTack

Cartier
Helt ointresserad, men har inget emot att hosta upp 300 utan vidare - jag får inte ihop det....
Ok då, han har smak för trevliga saker som kostar pengar och förstår sig på märken, men han har inte det intresset och kunskaperna som många har här på forumet.
Plus en tjock plånbok ;)

Vad är det för fel i att köpa något fint och dyrt utan att man bryr sig speciellt mycket om detaljerna? Tiden man sparar kan man använda till att tjäna ännu mer pengar...

Många som handlar premiumbilar för mycket mer än 300' SEK kan NOLL om dem, inklusive enkla saker som t.ex. cylinderantal. Vem bryr sig, så länge de är nöjda med bilen?
 
Topp